ابریشم مصری


این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال میوه است . در این مقاله با ابریشم مصری آشنا می‌شوید. 

ابریشم مصری

 

پرنده زرد بهشت یک درختچه ای زود رشد و نیمه همیشه سبز است که ممکن است تمامی برگ های خود را بر اثر سرما از دست بدهد این گیاه بومی مناطق استوایی آمریکا،بطور عمده آرژانتین و اروگوئه است.

 

در تگزاس، و در سایر نقاط جنوب غربی ایالات متحده نیز گسترده است و در بسیاری از مناطق جهان با عنوان پرنده بهشتی زرد شناخته میشود.

 

ارتفاع این درختچه به1.5تا3متر میرسد،برگ آن به رنگ خاکستری است بین 7.5تا12.5سانتی متر طول داشته و بسیار به برگ سرخس شباهت دارد.

فصل گلدهی در اوایل تابستان است این درختچه بسیار زیبا،با گلهای تقریبا دائمی تابستانه ، با پرچم های بلند قرمز رنگ که جلوه ای خاص به این درخت میدهد بیشتر جهت نواحی گرمسیری مناسب است.

تا حدودی در برابر خشکی مقاوم ولی در برابر سرما حساس است بطوری که در مناطق سردسیری سرشاخه های آن خشک شده،

ولیکن در بهار سال آینده شروع به رشد شاخه دهی مینماید این گیاه دارای تاج کروی اغلب شکل پذیر با پوست خاکستری مایل به سبز روشن تا قهوه ای روشن است برگ های آن متناوب،

دوشانه ای مرتب به طول تقریبی 15تا30سانتی متر با شانک های 6تا10جفتی و برگ چه های6تا10جفتی،خطی مستطیلی،به طول5تا7و عرض 2تا2.5میلیمتر به رنگ سبز روشن است.

ابریشم مصری دارای گل20سانتی متر که هر گل را دارای5گلبرگ زرد رنگ با 10پرچم قرمز بلند اشکار در گل آذین خوشه ای انتهایی است که در اواخر بهار، اوایل تابستان ظاهر میشوند.

در خاک های شنی با زهکشی خوب بیشتر رشد میکند خاک های سنگ لاخی،فقیر و قلیایی و یا مرطوب را تحمل میکند و لی درخاک های خشک بهتر می روید تابش مستقیم خورشید را می پذیرد.

در جنگل های آمازون از ریشه این گیاه برای درمان طب،زخم و سرفه استفاده میشود.

همچنین توسط مردم آموزون گفته میشود که خوردن ریشه آن در اوایل حاملگی باعث سقوط جنین میشود با این حالباید توجه داشت که دانه و غلاف بذر سبز این گیاه سمی،تحریک کننده و باعث استفراق شدید و سایر علائم شکمی است.

آفت و بیماری های ابریشم مصری

 

درختچه ابریشم مصری به آفات و بیماری های حساس نیست ولی اگر خوب تغذیه نشود و درختچه ضعیفی باشد ممکن است به شته ها و یا آفات دیگر دچار شود.

 

 

کاربرد ابریشم مصری

 

ابریشم مصری با گل های زیبایی که دارد در فضای سبز،پارک ها ، بلوار ها،بزرگراه ها کاربرد دارد.

تکثیر ابریشم مصری

تکثیر گیاه ابریشم مصری از طریق قلمه چوب نر در بهار و قلمه سبز در اواخر تابستان تا اوایل پاییز از طریق کاشت دانه امکان پذیر است و بذر آن به تیمار آب داغ به مدت 24ساعت قبل از کاشت نیاز دارد.

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *