این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام آلو آشنا کنیم و برای خرید نهال آلو شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند.

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند.

 

نهال آلو

نام انگلیسی : Plum

 

نام علمی : Prunus subg

 

درخت آلو از جمله درختان میوه پرطرفدار و محبوب در بین باغداران هست. چرا که شرایط نگهداری آسانی دارد و با رعایت چند نکته ساده و مهم باردهی بسیار بالایی به همراه دارد. این میوه تک هسته ای از لحاظ شکل ، رنگ ، اندازه و طعم گونه های فراوانی دارد که در ادامه با آن آشنا می شویم. این میوه به صورت تازه خوری، خشکبار و تهیه کمپوت مصرف می شود.

درخت آلو طولی کوچک الی متوسط دارند البته به محیطی که در آن رشد می کنند نیز بستگی دارد. برگ های آلو تخم مرغی شکل یا بیضوی، با انتهای نوک تیز یا گرد، دارای دمبرگ کوتاه و حاشیه ای دندانه دار و مضرس هستند. گل های آن سفید ، کوچک با دمبرگ های بلند هستند. شکوفه های آلو روی چوب یکساله شاخه های معمولی و سیخک ها نمایان می شود. برخی از ارقام خود بارور و برخی ارقام به وسیله حشرات مانند زنبورها که گرده افشانی می کنند ، بارور می شوند. میوه آلو از نوع شفت، تخم مرغی شکل در برخی ارقام و بدون کرک هستند.

آلو، یک میوه تک‌هسته‌ای که از لحاظ رنگ، شکل و اندازه دارای گونه‌های متفاوتی هست. آلو ارزش تغذیه‌ای فراوانی دارد. این میوه را هم به صورت خام می‌توان خورد و هم درون انواع خوراک از آن استفاده کرد.

 

۱) خرید نهال الو اختری:

آلو اختری از جمله آلو های خوش طعم و با کیفیت هست که اغلب به عنوان خشکبار از آن استفاده می شود. میوه این رقم بنفش پررنگ ، درشت و طعمی ملس است. جز میوه های تک هسته ای شمرده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های آن آلو مقاومت بسیار زیاد در برابر سرما بوده که می تواند دمای ۲۰- الی ۳۰- درجه سانتی گراد را تحمل کند‌. طول عمر این رقم حدودا بین ۲۸ الی ۳۲ سال می باشد.

 

 

۲) خرید نهال آلو توسرخ :

یکی دیگر از ارقام آلو هست که بسیار طعم دلپذیر و کیفیتی مطلوب دارد. این رقم نسبت به سرما مقاومت بالایی دارد و در ماه ۴۰ لیتر آبیاری نیاز دارد. طول عمر مفید آن حدودا ۲۴ الی ۲۶ سال است. این آلو را پس از چینش به مدت ۵ ماه می توان در انبار نگه داشت. از سال دوم کاشت، باردهی را آغاز می کند. بهتر است آن را در فاصله ۳ * ۳ بکارید.

 

 

۳) خرید نهال آلو آنجلا:

این رقم آلو بسیار خوش طعم و خوش عطر بوده و مدت زمان زیادی در سردخانه قابل نگهداری است. این آلو طعمی ترش دارد و هسته آن از گوشتش جدا هست . میوه این رقم بنفش متمایل به مشکی می باشد . یکی از مهم ترین ویژگی های آن مقاومت بسیار زیاد در برابر سرما است. از سال دوم باردهی را آغاز می کند.

 

 

 

۴) خرید نهال آلو بخارا:

یکی دیگر از انواع نهال آلو هست که باردهی را از اواخر شهریور ماه آغاز می کند. این رقم توانایی نگهداری به مدت ۴ ماه در انبار را دارد. بهتر است آن را در فاصله ۴ * ۳ بکارید. این رقم مناسب کاشت در مناطق سردسیر می باشد . میوه به روش های تازه خوری، تهیه کمپوت و خشکبار مصرف می شود. 

 

 

۵) خرید نهال الو زرد اراک:

یکی دیگر از ارقام با کیفیت و اقتصادی آلو بوده که باردهی مطلوبی دارد. میوه این رقم زرد مایل به سبز است و فقط به روش تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد. توانایی نگه داشتن به مدت یک ماه در انبار را دارد. از سال چهارم باردهی را آغاز می کند.

 

 

۶) نهال آلو سانتروزا:

یکی از بهترین و با کیفیت ترین رقم های آلو می باشد . رنگ میوه آن قرمز مایل به زرشکی هست . یکی از مهم ترین ویژگی های آن مقاومت در برابر کم آبی و سرمای زیاد هست . از سال چهارم باردهی را آغاز می کند. بهتر است آن را در فاصله ۴ * ۴ بکارید.

 

 

۷) خرید نهال الو شابلون:

رقم آلو شابلون بسیار قدرتمند و محبوب است. میوه آن درشت و گرد هست و از جمله ارقام زود رس محسوب می شود. یکی از ویژگی های آن مقاومت در برابر سرمای شدید می باشد. آلو شابلون تجاری است. مقدار باردهی زیادی دارد و از سال سوم کاشت باردهی را آغاز می کند.

 

۸) خرید نهال الو قطره طلا:

یکی دیگر از ارقام آلو ، آلو قطره طلا هست که بومی نیمکره شمالی بوده و مناسب کاشت در مناطق سردسیر ، کوهستان و معتدل است . رنگ میوه این رقم طلایی بوده و طعم ملس دارد. هسته آن بسیار درشت می باشد. رقمی بسیار مقاوم در برابر سرمای شدید است و به همین علت رقمی تجاری محسوب می شود.

 

 

۹) خرید نهال آلو کالیفرنیا:

یکی دیگر از ارقام آلو همانطور که از نامش پیداست بومی کالیفرنیای آمریکا هست . این رقم دیرگل بوده و میوه آن را اواخر مرداد ماه می توان برداشت کرد. مناسب کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی می باشد . طول عمر مفید آن حدودا بین ۲۴ الی ۲۶ سال  بوده است . از سال دوم باردهی را آغاز می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های آن مقاومت در برابر کم آبی هست.

 

 

۱۰) خرید نهال آلو شایرو:

یکی دیگر از ارقام آلو ، آلوی شایرو است که از سال سوم باردهی را آغاز می کند. میوه آن زرد رنگ مایل به سبز ، بسیار کوچک و گرد و بیضی شکل است. طعم میوه آن ملس بوده و اغلب به روش تازه خوری آن را مصرف می کنند. اواسط تیر ماه میوه آن قابل برداشت هست. 

 

 

۱۱) خرید نهال آلو لومبارد:

آلو لومبارد از جمله ارقام پیوندی می باشد که بر پایه آلوچه وحشی تولید شده است. میوه این رقم قرمز مایل به ارغوانی بوده و گوشت نرم و پیچیده ای دارد. بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می شود.  این میوه طعمی گس و تا حدودی شیرین دارد . 

 

 

۱۲) خرید نهال آلو یلواگ:

یکی از رقم های گوشتی و پیوندی آلو است. شبیه به زردآلو است با این تفاوت که اندازه ای بزرگتر دارد. رنگ میوه های آن زرد یا قرمز است و بسیار درشت است. طعم آلو یلواگ شیرین و دلچسب است. 

 

 

۱۳) خرید نهال آلو بوربانک:

یکی دیگر از ارقام آلو است که دیر گل است و از مرداد ماه میوه آن قابل برداشت است. میوه آن گرد، سبز یا قرمز رنگ و بسیار درشت است. بیشتر به صورت تازه خوری و تهیه کمپوت استفاده می شوند. این آلو طعمی ترش دارد و اصطلاحا به آن میخوش گفته می شود.

 

 

۱۴) خرید نهال آلو تخم مرغی:

یکی دیگر از ارقام پیوندی آلو ، آلو تخم مرغی است که بر پایه آلو وحشی تولید می شود. میوه آلو تخم مرغی درشت و به شکل تخم مرغ است. رنگ این میوه آب دار سیاه و طعمی ملس دارد. این میوه به صورت تازه خوری و خشکبار مصرف می شود. باردهی آن از سال سوم آغاز می شود. اگر آلو تخم مرغی را خشک کنید هسته اش خوراکی است. این رقم بیشتر در منطقه لواسانات کاشته می شود.

 

۱۵) خرید نهال آلو بوراکا:

این رقم از آلو نیز از جمله آلوهای سیاه می باشد. در برابر ویروس شارکا بسیار مقاومت بالایی دارد. رنگ میوه این رقم بنفش تیره بوده اما گوشتش زرد رنگ است. از جمله ارقام زودرس هست و از مرداد ماه میوه اش قابل برداشت می باشد. با گذشت زمان به درختی پر شاخ و برگ تبدیل می شود. 

 

 

۱۶) خرید نهال آلو هانی رزا:

این رقم آلو بومی کشور ژاپن می باشد . میوه آن آب دار و گوشتی و رنگش قرمز مایل به ارغوانی هست . طعم بسیار دلپذیری دارد و کیفیت بسیار مطلوبی دارد . این میوه به صورت تازه خوری و خشکبار مصرف می شود. شاخه درخت آن دارای سیخک و تیغ است.

 

 

۱۷) خرید نهال آلو کاکاک فروت فول:

از جمله ارقام وارداتی آلو هست که از اروپای شرقی به ایران رسیده است. خواستگاه اصلی این رقم آلو کشورهای صربستان ، آلبانی ، کرواسی و بوسنی می باشد. میوه آلو کاکاک فروت فول قرمز رنگ و گرد و دارای بافتی سفت و آب دار است . نیاز به گرده افشانی ندارد و خود بارور بوده اما اگر گرده افشانی را انجام دهید میزان ثمردهی اش بالا می رود.

 

 

۱۸) خرید نهال الو آلینا:

این رقم آلو بومی کشور رومانی می باشد و سپس به ایران و کشورهای دیگر رسیده است. میوه آن قرمز رنگ ، درشت و گرد با وزنی حدودا ۴۵ گرم هست . آلو آلینا به دو شکل تازه خوری و خشکبار مصرف می شود. از مرداد ماه قابل برداشت می باشد .

 

 

۱۹) خرید نهال آلو گرین گیج :

یکی دیگر از ارقام وارداتی آلو هست که بومی کشور بلژیک است. این رقم خوش طعم و خوش عطر بوده و طعمی شیرین و دلچسب دارد. میوه آب دار آن قرمز رنگ می باشد و اندازه ای متوسط دارد. بهتر است آن را در مناطق کوهستانی و سردسیر پرورش دهید. 

 

 

۲۰) خرید نهال آلو ساحلی:

این رقم وارداتی آلو بومی ساحل دریای آتلانتیک است. میوه آن قرمز مایل به ارغوانی می باشد . ریشه های مختلف آن عمیق هست و ساقه های بلندی نیز دارد. اواخر مرداد ماه یا اوایل شهریور ماه می توان میوه آن را برداشت کرد. در انواع خاک های مختلف رشد می کند فقط باید با استفاده از کود های مناسب آن را تقویت نمود.[/vc_column_text]

بهترین مرکز خرید نهال آلو :

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال آلو ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال آلو می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم آلو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال آلو :

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *