این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام انار آشنا کنیم .

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک حال شما بوده اطلاعاتی در زمینه خرید نهال نیز به شما بدهیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

انار از جمله میوه هایی است که علاوه بر خوش طعم بودن خواص بسیار زیادی نیز دارد. انار به صورت وحشی در ساحل های دریای شمالی و نقاط دیگر مانند جنگل های غربی کردستان و لرستان و بختیاری و فارس تشکیل می شود و پرورش می یابد. گل های کامل انار به شکل زنگ یا استوانه ای بوده و اعضای نر و ماده را در خود دارند. درخت انار قابلیت سازگاری در اب و هوای مختلف را دارد. این درخت در اب و هوای گرم زمستانی نیز قادر به رشد کردن است. به هیچ عنوان درخت انار را در منطقه ای که دمایش به کمتر از 12- می رسد پرورش ندهید چرا که از بین می رود. اگر درخت انار را زیر تابش مستقیم خورشید قرار دهید تنه و میوه درخت می سوزند. با این تفاسیر مناسب ترین دما برای پرورش درخت انار اب و هوای معتدل است.

 

انواع مختلف ارقام انار وجود دارد که شما با توجه به چند فاکتور اعم از محیط زندگی تان شرایط و اب و هوایی و بودجه ای که دارید و نوع کابردی که برای درخت مدنظر دارید و … باید نوع نهال را انتخاب کنید. در نهالستان بهمن ابادی طبق برنامه شما نهال منطبق با شرایطی که دارید را به شما معرفی و در صورت تمایل با قیمت مناسب برایتان به ارمغان می اورند.

این مقاله را نیز بخوانید : خرید نهال خرمالو

1)نهال انار پرپر :

 این رقم انار عملکرد متفاوتی نسبت به ارقام دیگر انار دارد. این تفاوت در پیوندی بودن ان است. این رقم کیفیت بسیار بالایی دارد و یکی از ارقام محبوب کشاورزان می باشد. انار پرپر میوه های گرد و ابدار و شیرین است. گل های این رقم نیبت به ارقام دیگر درشت تر است.

2)نهال انار واندرفول:

انار واندرفول از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار است. قدرت رشد این رقم بسیار بالا است و با گذشت زمان به درخت پرشااخ و برگی تبدیل می شود که ارتفاع ان متوسط است. این رقم نسبت به ارقام دیگر بزرگتر است و پوست ضخیم و سفتی دارد اما دانه های ان درشت و ابدار می باشد.

3)نهال انار پاکوتاه:

این رقم بومی کشور های ایران و عراق است. در مناطق سردسیر و خشک رشد بهتری دارد و از جمله انارهای زینتی محسوب می شود. این رقم گل های قرمز زیبایی دارد. همچنین به انار پاکوتاه شهرت دارد.

4)نهال انار کلود:

یکی دیگر از ارقام انار است که ارتفاع درخت ان حدودا بین 2 الی 3 متر می رسد و زمان رسیدن رنگ ان قرمز مایل به سیاه می شود. همچنین دانه های این میوه قرمز و سفید است و اندازه ان متوسط می باشد.

5)نهال انار گرانادا:

این رقم تقریبا عملکردی شبیه به رقم واندرفول دارد. میوه های ان بسیاربا کیفیت هستند و ددر بازار نیز فروش بالایی دارد. این رقم گل های تیره تر دارد وپوست میوه هایش سفت و ضخیم هستند. طعم این انارها ترش بوده و حدود 30 روز زودتر لز انار واندرفول می رسند.

6)نهال انار کراب :

انار کراب بومی کشور ایران است که کیفیت و عملکرد مطلوبی دارد. البته در مقایسه با دیگر ارقام انار باردهی کمتری دارد. ارتفاع درخت ان نهایت به 6 متر می رسد که باعث اسان شدن برداشت محصول می شود. رنگ پوست میوه این رقم قرمز است و میوه های ان نسبتا بزرگ است.

7)نهال انار کینگ:

یکی از باکیفیت ترین ارقام انار است که توانایی پرورش در هر اب و هوایی را دارد. اندازه میوه این رقم متوسط است که کیفیت بسیار بالایی داشته و میوه های تقریبا پوست نازکی تولید  می کند. سرمای بیش از حد موجب یخ زدگی و توقف رشد ان می شود. میوه های این رقم متوسط تا بزرگ هستند.

8)نهال انار فاقد خار:

این رقم انار بسیار باکیفیت  و عملکرد بالا است که بسیار مورد توجه کشاورزان قرار دارد. این رقم امکان رشد در ایران را نیز دارد. میوه های این انار کروی بوده و گل های ان قرمز رنگ می باشد. ارتفاع درخت ان تقریبا به 6 متر می رسد. رشد رقم فاقد خار در مناطق گرمسیر بهتر است.

9)نهال انار بالگال :

انار بالگال از جمله انارهای مرغوب در ایران است که امکان کشت ان در ایران نیز وجود دارد. بهتر ات این رقم را در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر بکارید. نهال این رقم به صورت گل های منفرد و چندتایی روی نوک شاخه ها می باشد. این رقم طی گذر زمان به درخت کوچکی تبدیل می شود که قدرت رشد ان زیاد است.

10) نهال انار چیکو:

یکی از ارقام باکیفیت و سازگار انار است که ارتفاع متوسط تا زیادی دارد. این رقم علاوه بر خوش طعم بودن خوش عطر نیز می باشد. ارتفاع رقم ان نهایت به 5 متر می رسد.

11)نهال انار فرانیس:

این رقم درشت و قرمز است که طعم ترش و پوست صافی دارد. ارتفاع درخت این رقم نسبتا زیاد است. قیمت ان متوسط است و دانه های ان قرمز می باشد.

12) نهال انار فلش من:

این رقم نهال از جمله ارقام بومی ایران است که میوه های ان نسبتا بزرگ هستند. میوه های این رقم بزرگ و گرد است و پوستی صورتی رنگ دارد. دانه های این رقم تقریبا یکدست هستند و رنگشان صورتی می باشد. انار فلش من بسیار خوش طعم و دلپذیر است.

 

13)نهال انار ساوه :

انار  ساوه همانطور که از نامش پیداست بومی شهر ساوه ایران است. بعضی از میوه های انار ساوه تلخ هستند اما به طور کلی طعم شیرین و دلچسبی دارند. این انار را باید به صورت تازه خوری مصرف نمود. پوست این انار زرد مایل به قرمز می باشد.

14)نهال انار دانه سیاه :

یکی از باکیفیت ترین گونه های انار انار دانه سیاه می باشد. این رقم از انواع خاص گونه های انار است که سیاه بودن دانه ها و برگ های خوش فرم و گل های نارنجی مایل به قرمز ان را محبوب تر می کند.

   

15)نهال انار چیکارو :

یکی دیگر از ارقام انار است که بازدهی بسیار بالایی دارد و همچنین قیمت ان بسیار مناسب می باشد. نهال این رقم پاکوتاه است و شاخه های پر برگی دارد. میوه های ان نارنجی مایل به قرمز است و میوه ای خوش طعم دارد.

16)نهال انار کنبران:

یکی از ارقام پر میوه که میوه های درشتی دارد انار کنبران است. این رقم دانه های قرمز و دارد و طعم ان ترش است. این انار باید به صورت تازه خوری مصرف شود. شاخه های این ژن گسترده و بلند می باشد. از  این انار برای تهیه رب نیز استفاده می کنند. رنگ پوست صاف انار کنبران قرمز می باشد. این انار ابدار و شیرین و خوش طعم می باشد.

17)نهال انار اسویت:

یکی از ارقام انار است که رنگ میوه ان روشن بوده و از سال اول باردهی را اغاز می کند. میوه های ان در ابتدا به رنگ سبز و با دانه های صورتی رنگ می باشد. طعم این رقم شیرین و خوش طعم است و برای تهیه اب انار کاربرد فراوانی دارد. انار اسویت طعم شیرین و دلپذیری دارد. برگ های این رقم باریک و دراز است.

18)نهال انار یوتا اسویت:

این رقم انار از بهترین نژادهای انار می باشد. برگ های آن کشیده و بلند می باشد و سبز رنگ هستند.  میوه های این رقم قرمز و صورتی است که بسیار خوش طعم هستند. این رقم شیرین است.

19)نهال انار فنیسا:

انار فنیسا از جمله گونه های درشت انار است. اندازه این رقم بین 10 الی 12.5 سانتی متر می باشد. طعم انار فنیسا شیرین و دلپذیر بوده و بسیار ابدار است. روی پوست این انار خال و رگه های فراوانی وجود دارد.

بهترین مرکز خرید نهال میوه انار:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید انار ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال انار می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم انار را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

 

 

قیمت نهال انار:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *