این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام به آشنا کنیم و برای خرید نهال به شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند 

نهال به

نام علمی: Cydonia oblonga

 

درخت به از جمله میوه های خشک و مرکب هست که طعمی گس متمایل به شیرین دارد. البته اگر آن را به صورت پخته شده مصرف کنید بسیار خوش طعم و خوش بو می شود. این میوه به سیب طلایی شهرت دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله افسردگی، زخم معده، سرطان و بیماری های قلبی مفید واقع می شود. این میوه از مواد مغذی مانند ویتامین های آ ، ب ، ث ، فیبر و همچنین مواد معدنی از جمله پتاسیم ، مس ، سلنیوم ، روی ، فسفر ، کلسیم ، آهن و منیزیم سرشار است. آبیاری این گیاه به طور عمقی انجام نمی شود چرا که ریشه های درخت عمیق نیستند.

اغلب این میوه در مناطق سردسیر کشت می شود. بسیار نور دوست است و برای رشد کافی نیاز دارد که در مکانی پر نور کاشته شود. همچنین آن را از بادهای شدید مصون کنید چرا که وزش باد های شدید موجب کم شدن میزان میوه دهی درخت می شود. بهتر است برای فرم دهی درخت شاخه ها را سر برداری کنید. اگر می خواهید گیاه را کوددهی کنید در فصل های زمستان و بهار این کار را انجام دهید.

۱) خرید نهال به وحشی :

این رقم بومی کشور ایران می باشد. عمر اقتصادی آن حدودا ۴۰ سال بوده و باردهی را اوایل مهرماه انجام می دهید. یکی از ویژگی های مهم این رقم مقاومت در برابر خشکی است. توانایی تحمل سرما را از ۳۰ الی ۳۵ درجه سانتی گراد دارد. این میوه بر پایه زالزالک و به تولید شده است. رنگ میوه آن کرم مایل به زرد می باشد و با اندازه ای متوسط ، خوش عطر و خوش طعم و شیرین که از سال دوم باردهی را آغاز می کند. بهتر هست آن را در فاصله ۴ * ۳ بکارید. آبیاری مناسب آن ۱۰ لیتر در ۲۰ روز هست. این رقم را به مدت ۱۰ می توان در انبار نگهداری کرد. همچنین به صورت تازه خوری و تولید مربا مصرف می شود. 

 

 

 

۲) خرید نهال به شاهرود :

یکی دیگر از ارقام خوش طعم و با کیفیت به بوده که بومی کشور ایران می باشد. طول عمر مفید این رقم حدودا ۴۰ سال است. حدودا اوایل مهر ماه قابل برداشت بوده و میوه ای با طعم شیرین و کرم رنگ مایل به زرد هست. این رقم بر پایه زالزالک و به تولید شده است. از سال دوم باردهی را آغاز می کند. آن را در فاصله ۴ * ۳ بکارید. آبیاری این گیاه به طور منظم ۱۰ لیتر در ۲۰ روز انجام دهید. این رقم را به مدت ۲ ماه می توان در انبار نگهداری کرد. آن را به صورت تازه خوری و تهیه مربا و کمپوت مصرف می کنند.

۳) خرید نهال به ایتالیا :

یکی دیگر از ارقام با کیفیت به که خواستگاهش کشور ایتالیا است. عمر اقتصادی این رقم حدودا ۴۰ سال هست. باردهی را از اوایل مهر ماه آغاز می کند. در برابر خشکی مقاومت بسیار زیادی دارد. همچنین سرمای ۳۰ الی ۳۵ درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند. میوه آن بر پایه زالزالک و به تولید شده است. میوه اش کرم رنگ ، درشت و سنگین وزن حدودا هر میوه اش ۱/۵ کیلو می باشد. این رقم را می توان به مدت ۱۰ ماه در انبار نگهداری کرد. به صورت تازه خوری و تولید مربا مصرف می شود.

 

 

 

۴) خرید نهال به آناناسی :

رقم به آناناسی بومی کشور ایران می باشد. این رقم طول عمری حدودا ۴۰ ساله دارد. تقریبا اوایل مهر ماه می رسد . یکی از ویژگی های مهم این رقم مقاومت در برابر گرما و سرما بوده. این رقم بر پایه زالزالک و به تولید شده است. میوه آن سبز رنگ با طعمی شیرین و ظاهری شبیه به گلابی هست. باردهی این رقم از سال دوم آغاز می شود. بهتر است آن را در فاصله ۳ * ۳ بکارید. آبیاری آن را به طور منظم هر ۲۰ روز یک بار به مقدار ۲۰ لیتر انجام دهید. به آناناسی را به مدت ۵ ماه می توان در انباری نگهداری کنید. مصرف آن به دو روش تازه خوری و تهیه مربا انجام می شود.

 

۵) خرید نهال به آمریکایی:

این رقم خوش طعم و خوش عطر به بومی کشور آمریکا هست. عمر مفید آن حدودا ۴۰ سال بوده و اوایل مهرماه باردهی را آغاز می کنند. در برابر سرما و گرما بسیار مقاومت نشان می دهد ‌. این رقم بر پایه زالزالک و به تولید می شود. میوه آن کرم رنگ ، ترد و آب دار هست. رقمی اصلاح شده که واریته های آن پایه کوتاه می باشد. باردهی بسیار بالایی دارد و دارای برگ های زیاد و شاخه های باریک می باشد. باردهی را از سال دوم کاشت آغاز می کند. آن را در فاصله ۴ * ۳ بکارید. آبیاری آن را به طور منظم هر ۲۰ روز یک بار به مقدار ۱۰ لیتر انجام دهید. به آمریکایی را به مدت ۷ ماه می توان در انباری نگهداری کنید.این رقم را به دو صورت تازه خوری و تهیه مربا مصرف می شود.

 

 

 

۶) خرید نهال به اصفهان ( به کوزه ای ) :

یکی دیگر از ارقام اقتصادی به می باشد که بومی کشور ایران است. طول عمر مفید آن حدودا ۵۰ سال هست. اوایل مهرماه میوه های آن به ثمر می رسند. تحمل سرما را از ۳۰ الی ۳۵ درجه سانتی گراد دارد. این رقم بر پایه زالزالک و به تولید می شود. میوه آن زرد رنگ و با طعمی شیرین می باشد. ارتفاع درخت آن حدوداً ۵ متر بوده و مناسب کاشت در مناطق سردسیر است. از سال دوم کاشت باردهی را آغاز می کند. بهتر است آن را در فاصله ۳ * ۳ بکارید. آبیاری آن به صورت ۱۰ لیتر در ۲۰ روز است. این رقم را به مدت ۱۰ ماه می توان در انبار نگهداری کرد. به دو روش تازه خوری و تهیه کمپوت و مربا مصرف می شود.

 

بهترین مرکز خرید نهال به :

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال به ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال به می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان نهال به را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال به:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *