نهال زرشک

خرید نهال زرشک


این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام زرشک آشنا کنیم و برای خرید نهال زرشک شما را راهنمایی کنیم.

بررسی نهال زرشک

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

نام انگلیسی : Barberries

زرشک درختچه ای تیغ دار است که ارتفاع ارقام مختلف آن بین ۱ الی ۵ متر متغیر است. چوب این رقم زرد ، قرمز و قهوه ای است. برگ های آن بیضی شکل است که دندانه های اره ای دارد و میوه هایش ترش و قرمز و بیضی شکل هستند. درختچه زرشک اواخر بهار و اوایل تابستان شکوفه می دهد. این شکوفه ها در فصل پاییز قرمز رنگ می شوند. این گیاه در نقاط مختلف جهان کشت می شود. بمب از بزرگترین تولیدکنندگان زرشک در جهان ، کشور ایران می باشد. در ایران نیز استان خراسان ۹۷ درصد زرشک ایران و کشور ایران ۹۵ درصد زرشک دنیا را تامین می کند.

برای کاشت درخت زرشک بهتر است از خاک آهک دار با بافت لومی-شنی، لومی و شنی-لومی استفاده کنید. میزان pH مناسب خاک برای پرورش زرشک ۹ است. نور مورد نیاز گیاه برای رشد بیش از ۱۲ الی ۱۴ ساعت شبانه روز می باشد. درخت زرشک در برابر کم آبی مقاومت زیادی دارد اما اگر می خواهید زرشکی گوشتی و بزرگ تولید کنید هر ۱۰ الی ۱۲ روز یکبار آبیاری را انجام دهید. دمای مناسب برای پرورش زرشک ۱۵ الی ۱۸ درجه می باشد. این گیاه در فروردین و اردیبهشت ماه رشد بسیار خوبی دارد. برای گلدهی به دمای ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی گراد نیاز دارد. دمای ۷ تا ۱۱ درجه سانتی گراد دوره خواب گیاه می باشد. این گیاه در برابر سرما مقاومت کافی را دارد.

۱)خرید نهال زرشک پفکی:

یکی دیگر از ارقام زرشک که باردهی بالایی دارد زرشک است. این گیاه بسیار مقاوم است و حتی توانایی رشد در آب های شور نیز دارد. درختچه ای تیغ دار بوده که در اکثر نقاط مختلف قابل کاشت است. بهتر است زرشک پفکی را در منطقه معتدل و نیمه گرمسیری بکارید.

۲)خرید نهال زرشک سیاه بی دانه:

رقم زرشک سیاه یکی از ارقام با کیفیت و مرغوب است که از ارقام دیگر زرشک مشکی تر است. طعم این رقم بسیار دلچسب و خوش طعم است و از آن می توان برای آب گرفتن میز استفاده کرد. زرشک سیاه به صورت خوشه ای روی شاخه ها رشد دارد. نام دیگر این زرشک ، زرشک کوهی است.

۳)خرید نهال زرشک ولکاریس:

یکی دیگر از ارقام زرشک است که بومی مناطق آسیا ، اروپا و آفریقا است. به معمولی بودن معروف است‌. واردات آن انجام نمی شود و در ایران وجود ندارد. برگ درخت این زرشک بیضی شکل و دم برگ دار است و حدودا ۴ سانتی متر طول دارد. ارتفاع خوشه های آویزان زرشک حدودا ۶ سانتی متر است. بین هر خوشه زرشک حدودا ۱۵ الی ۲۵ گل وجود دارد. 

۴)خرید نهال زرشک کراتاجینا:

یکی از ارقام پیوندی زرشک ، کراتاجینا است. برگ های این رقم در ابتدا قرمز روشن متمایل به قهوه ای هستند که در سال های بعدی به قهوه ای تیره تبدیل می شوند و حالت آن ها بیضی شکل و نوک تیز است. این رقم خارهای بلندی تا ارتفاع حدودا بین ۲ الی ۳ سانتی متر می رسد. به این رقم ، زرشک جنگلی نیز می گویند که ارتفاعی حدودا بین ۲ الی ۴ متر می گیرد.

۵)خرید نهال زرشک داروینی:

یکی از ارقام اقتصادی زرشک ، رقم داروینی است که اصلاح شده نیز می باشد. مناسب ترین خاک برای پرورش این رقم زرشک خاک مرطوب است . گل های درخت داروینی از اوایل اردیبهشت ماه زرد متمایل به نارنجی است. شاخه های این زرشک قهوه ای و برگ ها سبز رنگ هستند. این درخت ارتفاعی حدودا ۲ الی ۳ متر پیدا می کند و از روش بذر و قلمه تکثیر می شود. 

۶)خرید نهال زرشک دنسی فلورا:

یکی از ارقام زرشک که بسیار سریع باردهی را انجام می دهد زرشک دنسی فلورا است. این زرشک بومی کشورهای ایران ، ارمنستان و قفقاز است. در کشور ایران در استان های مختلفی از جمله کاشان ، کرمان ، آذربایجان، نهاوند ، یزد و دامنه های جنوبی البرز آن را پرورش می دهند. گلبرگ های زرشک فلورا به صورت خوشه ای و حدودا ۲۰ گل دارد. میوه آن کشیده و بلند و به طول ۶ میلی متر است. برگ های درخت یا تخمی مرغی شکل و یا کشیده هستند. 

۷)خرید نهال زرشک فورتونئی:

یکی از باکیفیت ترین و بهترین ارقام زرشک ، زرشک فورتونئی است که شاخه هایی راست و مستقیم دارد. گل های این رقم بسیار کوچک زرد و آبی ارغوانی رنگ هستند. برگ های آن سبز روشن است که روی شاخه هایی با اندازه حدودا ۳۵ میلی متری قرار گرفته است. ارتفاع درختچه آن حداکثر ۱ متر می شود. این رقم توانایی رشد در ارتفاعات بیش از ۳۰۰ متری را دارد و از طریق قلمه تکثیر می شود.

۸)خرید نهال زرشک اینترگریما:

یکی دیگر از انواع نهال های زرشک ، این رقم است که در کشورهای شمال ترکیه ، قفقاز، افغانستان ، ترکمنستان ، عراق و ایران کشت می شود. میوه این رقم ارغوانی رنگ است و اندازه آن حدودا ۸ میلی متر است. شاخه های زرشک در سال های اول زرد رنگ و با گذر زمان به قهوه ای تیره مایل می شوند. زرشک اینترگریما به زرشک البرز شهرت دارد.

۹)خرید نهال زرشک ژولیانه:

این رقم بومی کشور چین می باشد. اگر می خواهید باردهی شما به بیشترین اندازه خود برسد گیاه را در فصل بهار و یا در فصل پاییز هرس کنید. گل های این رقم که در اردیبهشت ماه نمایان می شوند به رنگ زرد هستند. درخت آن به صورت بذر یا قلمه تکثیر می شود. این درخت همیشه سبز است و برگ هایش بلند و باریک است.

۱۰)خرید نهال زرشک نومولاریا:

یکی دیگر از ارقام زرشک است که بومی دامنه جنوبی البرز است . درختچه ای است که ارتفاع ۴ متری دارد و شاخه هایش تقریبا قهوه ای رنگ است. رنگ گل های زرشک ارغوانی و کبودی رنگ است. میوه آن قرمز رنگ و تخم مرغی شکل به اندازه ۶ میلی متر است. درختچه خارهای ساده یا سه شاخه ای دارد.

۱۱)خرید نهال زرشک اورینتالیس :

رقم زرشک اورینتالیس است که در ارتفاعات قزوین ، ارتفاعات ساوه و کاشان کشت می شود. این رقم گل برگ های خوشه ای دارد که حدودا ۲۰ تا هستند. طول هر یک از این گل برگ ها ۷ سانتی متر است. شاخه های گیاه آن قهوه ای تیره و خاکستری است که به اندازه ای نزدیک ۲ متر می رسد. هر میوه این رقم حدودا ۷ میلی متر است. 

بهترین مرکز خرید نهال زرشک:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال زرشک ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال زرشک می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم زرشک را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال زرشک:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912

99 86 276 0930

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *