خرید نهال لیمو ترش

این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام لیمو ترش آشنا کنیم و برای خرید نهال به شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

نهال لیمو ترش

نام انگلیسی : citrus limon 

درخت لیمو بومی شرق هیمالیا و هند می باشد که پیوندی از لایم و بالنگ هست. لیمو بیشتر در نواحی خشک و نیمه خشک کشت می شود. لیمو تحمل سرما تا ۴- درجه سانتی‌ گراد را دارد. نسبت به بیماری های قارچی و رشد جلبک حساسیت شدیدی دارند. درختان آن در سن جوانی در مناطق گرمسیر به طور عمودی رشد می کنند. شاخه های آن هم دارای بیشتر اوقات پر تیغ و با گل های قرمز رنگ هست. پر تیغ بودن به شرایط رشد و سن درخت وابسته می باشد. این لیمو در ۴ فصل باردهی را انجام می دهد. به غیر از لیمو هایی که به عنوان پایه استفاده می شوند بقیه ارقام لیمو در فصل بهار و تابستان و پاییز و زمستان باردهی را انجام می دهند. برخی از ارقام لیمو بذر دار و برخی بی در هستند و درصد چند جنینی آن ها بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد.

۱) خرید نهال لیمو ترش تاهیتی لایم :

این رقم لیمو ترش پیوندی بوده و برگ های پهن و بزرگی دارد که حاشیه ی بریده بریده ای در نوکشان دارند. گل های آن سفید مایل به صورتی هستند. 

۲) خرید نهال لیمو ترش مازندرانی :

نام انگلیسی : C.limon 

یکی از ارقام اصلاح شده لیمو است که در کشور آمریکا به لمون ( lemon ) معروف هستند. میوه کشیده ای دارد که پوستش ضخیم و مقابل دم میوه ، بر روی پوست بر آمدگی شبیه به نافی وجود دارد. درخت آن کوتاه قامت و پر تیغ می باشد. انواع این رقم آورکا ( eureka) ، لیسبون ( Lisbon ) و راف لمون ( rough lemon ) هست. 

۳) خرید نهال لیمو ترش راف لمون :

نام انگلیسی : rough lemon

یکی از ارقام لیمو بوده که باردهی زود هنگامی دارد و کیفیت آن بسیار بالا می باشد. پوست این میوه دارای برآمدگی هایی می باشد که یه حلقه فرو رفته در انتهایش دارد. این رقم را بیشتر در جیرفت کشت می کنند. از آن برای پایه استفاده می کنند.

۴) خرید نهال لیمو ترش لیسبون :

نام انگلیسی : C. Limon CV. Lisbon

نهال لیمو لیسبون بومی کشور پرتغال بوده که درختان قوی هیکل با تاج بلند و کشیده دارند و که شاخه های آن متراکم و تیغ دار هستند و باردهی بسیار بالایی دارد. یکی از مقاوم ترین ارقام لیمو می باشد. میوه هایی با اندازه متوسط و بیضی شکل دارد . تعداد بذرهای هر میوه با یک دیگر متفاوت هستند . هنگامی که میوه به طور کامل می رسد به طور کامل زرد رنگ و پوستش ضخیم می شود. پوستی صاف دارد که نقطه های ریزی روی آن وجود دارد. هر میوه حداقل ۱۰ پره دارد.‌ میوه کوچک و سفت و سبز رنگ مایل به زرد دارد که بافت آن ترد ، آب دار و ترش هست. این رقم اغلب در فصل زمستان و اوایل فصل بهار باردهی را آغاز می کند. پوست میوه آن به مراتب صاف تر و صیقلی تر است. 

۵) خرید نهال لیمو ترش ارکا :

نام انگلیسی : C. Limon CV. Eureka

یکی دیگر از ارقام لیمو هست که سرعت رشد متوسطی دارد و تاج آن گسترده هست. از جمله ارقام زود رس است که باردهی بسیار بالایی دارد . حساسیت بسیار بالایی در برابر سرما و حشرات داشته و به همین علت قدرت کمتر و عمری کوتاه تر دارد. برگ های این رقم در مقایسه با رقم لیسبون کوتاه تر بوده و نوک آن ها کمتر تیز است. باردهی رقم آن از لیسبون کمتر بوده اما محصول را به صورت یکنواخت تری ارائه می کند. بیشترین میزان باردهی این رقم اواخر فصل زمستان الی اوایل فصل تابستان انجام می شود. بیشتر میوه هایش در شاخه های انتهایی ظاهر می شود. پوست میوه هایش نسبتا زبر بوده و اندازه ای ریز تا متوسط دارند. آن ها بیضی شکل هستند و قسمت پستانکی لیمو را شیار هایی احاطه کرده اند. تعداد بذر های هر میوه متغیر هست اما اغلب بی بذر یا کم بذر هستند. رنگ میوه کاملا رسیده آن سبز مایل به زرد و دارای ضخامتی متوسط هست. هر میوه آن حدودا ۱۰ پره دارد که کوچک هستند. گوشت میوه کاملا رسیده آن ترد ، آب دار و ترش است.

۶) خرید نهال لیمو ترش میری :

نام انگلیسی : C.meyeri 

این رقم لیمو درختانی کم خار و پر محصول هستند که سرعت رشد متوسطی دارند. گل های آن کوچک تا متوسط و ارغوانی رنگ هستند که در انتهای شاخه ها ایجاد می شود. گل های این رقم ارغوانی رنگ می باشند که به طور عمده در فصل بهار ظاهر می شوند. میوه های اندازه ای متوسط دارد که شکل آن ها بیضی کشیده شده است. بخش پستانکی شکل کوتاه و باریکی دارند. پوست آن صیقلی و نازک هست. گوشت میوه آن زرد رنگ متمایل به نارنجی بوده که بسیار ترد و آب دار می باشد. بیشترین میزان باردهی را در فصل زمستان نمایان می کند.

۷) خرید نهال لیمو ترش مکزیکن لایم :

یکی دیگر از ارقام لیمو هست که در ایران به آن آب شیراز ، لیمو شیشه و لیمو عمانی می گویند . میوه های آن ریز ، گرد مایل به تخم مرغی شکل ، زرد رنگ و ترش ترین رقم لیمو ترش هستند همچنین بسیار آب دار و ترد است. درخت آن اندازه ای متوسط دارد که جوانه های ریز و گل ها روی آن نمایان می شوند. فصل اصلی گل دهی آن بهار و اواخر تابستان است. گل های آن ارغوانی رنگ هستند. این رقم به سرما و باکتری های شانکر حساس می باشد.

۸) خرید نهال لیمو ترش یورکا :

یکی از ارقام لیمو ترش هست که اغلب در میناب کشت می شوند. میوه آن اندازه ای کوچک تا متوسط دارد و برجستگی در نوک میوه مشاهده می شود. این رقم در نقاط ساحلی رشد بهتری دارند ضخامت پوست این رقم متوسط و صاف هست و گوشتی زرد مایل به سبز دارد. یکی از رقم های پربار و زودرس لیمو ترش است.

۹) خرید نهال لیمو ترش اورکا : 

لیمو ترش اورکا بومی کشور آمریکا و استرالیا است که از سال های ۴۲ یا ۴۳ وارد ایران شده است. این رقم به طور عمده در میناب کشت می شود. در برابر سرما مقاومت زیادی ندارند. میوه آن اندازه ای متوسط تا کوچک دارد و برجستگی در نوک میوه آن وجود دارد. پوست میوه آن زبر تر از ارقام دیگر است. میوه این رقم در اطراف ساحل بهتر رشد می کند. ضخامت میوه متوسط و گوشتی زرد مایل به سبز دارند طعم این رقم بسیار ترش هست و در ۴ فصل باردهی را انجام می دهند. لیمو ترش اورکا بسیار ترش و پر بار هستند. 

۱۰) خرید نهال لیمو ترش پرشین لایم :

این رقم بومی کشور ایران می باشد. درخت آن کم تیغ است و اندازه ای متوسط دارد. تک بذر بوده و میوه های کشیده ای دارد. درختان لیمو ترش پرشین لایم به تریستزا حساسیت زیادی دارند و در برابر سرما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

بهترین مرکز خرید نهال لیمو ترش :

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال میوه لیمو ترش ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال لیمو ترش می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان نهال به را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال لیمو ترش:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912

99 86 276 0930

هیچ محصولی یافت نشد.