خرید نهال پسته احمد آقایی

خرید نهال پسته احمد آقایی


خرید نهال پسته احمد آقایی

خرید نهال پسته احمد آقایی:پسته از انواع میوه ها به اصطلاح آجیل هایی است که از دیر باز به دلیل گرانی و فواید بی شمار نوعی آجیل سلطنتی شناخته میشود.

پسته نوع احمد آقایی به دلیل داشتن دانه های درشت و مرغوبیت و کیفیت عالی،همیشه سر سفره و  مجلس ها بوده است. دلیل نام گذاری این پسته به این نام،بهره برداری اولیه آن توسط احمد آقا فروتن بوده است که در منطقه احمدیه رفسنجان میزیسته است. از ویژگی های این نهال درشت و مجلسی بودن ،زود گل بودن،کیفیت بالا و باردهی خوب ،معروف و بازار پسند بودن  و فواید بی شمار آن از جمله برای کم خونی است.در ادامه با ویژگی های بیشتری از پسته احمد آقایی آشنا میشویم. خرید نهال پسته

ویژگی های ظاهری پسته احمد آقایی

خرید نهال پسته احمد آقایی

خرید نهال پسته احمد آقایی

این پسته بیضی شکل و کشیده و بادامی شکل با رنگ پوسته اسنخوانی و رنگ پوست مغزآن قرمز روشن یا ارغوانی است. سایز آن درشت بوده و از ارقام پسته مرغوب  است. وزن آن تقریبا دو گرم بوده و دهانه اکثر پسته ها باز است و به اصطلاح بیشترشان خندان اند.

احمد آقایی به پسته رفسنجان نیز معروف است. از پسته فندقی بزرگتر و از پسته اکبری کوچکتر است.

برخلاف پسته اکبری، مدت زمان کوتاه تری برای رسیدن درخت پسته احمد آقایی نیاز است، همچنین به دلیل عملکرد بالا، رشد این درختان در بین کشاورزان بسیار محبوب است.

یکی از ویژگی هایی که پسته احمد آقایی را متمایز می کند، رنگ پوسته بیرونی آن است که نسبت به سایر گونه ها روشن تر است.

رشد نهال  پسته احمد آقایی

درخت پسته مانند دیگر درخت های میوه رشد خیلی بالایی از لحاظ ارتفاعی ندارد و در ایران با توجه به تحقیقات و آمار و اقلیم و آب و هوای منطقه  میتواند حداکثر به 3 متر  برسد.

این رشد و ارتفاع با توجه به شرایط آب و هوایی در هر کشور نیز میتواند  متفاوت باشد . در هر صورت این ارتفاع کم و رشد متوسط کمک شایانی به برداشت راحت تر این میوه میکند.

زمان گلدهی نهال  پسته احمد آقایی

این نهال زود شکوفه است و از 10 تا 16 فروردین شکوفه می دهد.

خرید نهال پسته احمد آقایی

خرید نهال پسته احمد آقایی

زمان برداشت پسته احمد آقایی

این نهال زودرس است و در اواسط شهریور، پسته احمد آقایی قابل برداشت و خوردن است.

ارتفاع از سطح دریا

ارتفاع از سطح دریا که بیانگر سرما منطقه شماست، در کاشت و پرورش و رشد این درخت، بسیارتعیین کننده است. ارتفاع مناسب برای کاشت این نهال 900 تا 1800 متر از سطح دریا می باشد.

فاصله مناسب کاشت پسته احمد آقایی 

فاصله مناسب برای کاشت نهال پسته احمد آقایی حدود 6×4 متر است. البته در زمین های شیب دار می توان این فاصله را تا حدودی کاهش داد. رعایت این فاصله باعث سهولت در برداشت محصولات درختی می شود.سوالات متداول 

آبیاری درخت پسته چگونه است؟

این درخت به آبیاری هر روزه اصلا احتیاجی ندارد. نهال پسته یا درخت پسته از گروه درختانی است که به آب کم نیاز دارد. پس می تواند در مناطق گرم هم دوام آورد. در زمان هایی که بارندگی فراوان است هم اصلا نیازی به آبیاری ندارد. در حالت عادی، هفته ای یکبار برای آبیاری مناسب است. بهترین زمان کاشت پسته

آفات نهال پسته احمد آقایی

نهال پسته احمد آقایی نیز مانند انواع نهال های دیگر ممکن است دچار آفاتی شود،از این رو باید سعی کنید سم پاشی و مراقبت را مرتب از نهال های خود داشته باشید برای آشنایی با آفات  درختان پسته این مقاله را مطالعه بفرمائید. آفات نهال پسته 

آیا درخت پسته را میتوان در خاک شور کاشت ؟

بله،برای آشنایی با درختانی که میتوان در خاک شور کاشت به این مقاله مراجعه کنید. چه درختانی را میتوانیم در خاک شور بکاریم؟

 خواص پسته احمد آقایی 

پسته احمد آقایی دارای طبع گرم و خشک است. به دلیل ظاهر کشیده آن، علاوه بر مصارف خوراکی در تولید خلال پسته نیز از آن استفاده می شود.

  • به دلیل غنی بودن از چربی های غیر اشباع و مفید از گرفتگی عروق قلبی جلوگیری می نماید و موجب کارکرد بهتر قلب میشود..
  • به دلیل مقدار بالای آهن در آن کمک زیادی به رفع نیاز های بدن به آهن میکند از این رو در رفع ریزش مو و بهبود عملکرد مغز به دلیل آهن بالا و اکسیژن رسانی بهتر بسیار کمک کننده است.
  • به دلیل داشتن فیبر فراوان، موجب عملکرد بهتر سیستم گوارشی می شود و هضم غذا را آسان تر می کند.
  • یکی از خواصی که به موجب آن باید به خرید پسته احمد آقایی بپردازید، درمان کم خونی ناشی از فقر آهن است.
  • پسته سبب تنظیم قند خون می‌ شود و به افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند توصیه می شود.
  • پسته غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است که از پیری زودرس، جلوگیری می‌ کنند و سبب آبرسانی به پوست می شوند.
  • پسته برای مدیریت وزن و کسانی که در رژیم لاغری هستند بسیار مفید است.
  • پسته از کارتنوئید ها تشکیل شده است که از چشم در برابر بیماری های چشمی مرتبط با بالا رفتن سن، مثل آب مروارید محافظت می کند.
  • همچنین ببینید ..چرا درخت پسته بار نمیدهد؟

ویکی پدیا 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *