این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با بهترین زمان آبیاری درختان در تابستان  آشنا کنیم .

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

بهترین زمان برای آبیاری درختان در فصل تابستان:

-بهترین زمان برای آبیاری درختان در تابستان صبح زود می باشد. ساعات ۵ و ۶ صبح زمان مناسبی است زیرا آب روی شاخ و برگ به سرعت خشک می شود و از ابتلای درخت به هاگ های قارچی جلوگیری می کند. اما همه افراد قادر به آبیاری صبح زود نیستند. شما می توانید با نصب آبفشان های تایمردار زمان آبیاری را در صبح زود تنظیم کنید و آبیاری باغچه خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

 

 

 

آبیاری درختان در عصر تابستان:

-آبیاری گیاهان در تابستان بسیار مهم است. گل ها و گیاهان در مقایسه با درختان تنومند نسبت به کم آبی زودتر واکنش می دهند. کم آبی در برخی درختان به سختی هویدا می شود و هنگامی که برگ های درخت خشک می شود برای آبیاری دیر شده است .با توجه به اینکه برخی از افراد توانایی آبیاری صبح های زود را ندارند عصرها اقدام به آبیاری می کنند که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود چرا که وقتی خورشید در آسمان است نباید گیاه را آبیاری کنید. آبپاشی روی برگ ها باعث سوختن آن ها می شود. ساعت ۱۰ صبح الی ۳ بعد از ظهر بدترین زمان برای آبیاری گیاهان در تابستان می باشد چرا که در این زمان سرعت تبخیر آب خیلی بالا می رود و مقدار زیادی از آب بخار می شود و به گیاه نمی رسد و همچنین شدت نور بسیار زیاد است و باعث خراب شدن گیاه می شود و ممکن است به انواع بیماریهای تابستانی از جمله قارچ گیاه و سفیدک مبتلا شود همینطور برگ ها به سرعت حالت پژمرده و سوخته بگیرند.

 

 

 

آبیاری درختان در غروب تابستان:

-اگر صبح زود قادر به آبیاری گیاهان نیستید به هیچ وجه ظهر و عصر آن را انجام ندهید چرا که ضرر آن بیشتر از منفعتش می باشد. غروب زمانی ست که بیشتر افراد وقت آبیاری کردن را دارند. غروب زمان مناسبی برای آبیاری است چرا که آب به راحتی به داخل زمین نفوذ نمی کند و تبخیر نمی شود و همچنین مشکلات تابش نور خورشید وجود ندارد. در غروب امکان آب پاشی بر روی برگ ها و تمیز کردن آن ها از گرد و خاک وجود دارد چرا که خطر سوختن برگ ها به وسیله خورشید وجود ندارد. آبیاری در غروب به این دلیل که گیاه فرصت استفاده از آب را دارد و آب تبخیر نمی شود بسیار توصیه می شود.

 

-به علت گرم بودن هوا نیاز آبی همه گیاهان در فصل تابستان بیشتر می شود به همین علت باید تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید و در هر مرتبه مقدار بیشتری آب به گیاه بدهید.نهال های جوان به علت عمیق نبودن ریشه ها به آبیاری بیشتری نیاز دارند.

میزان آبیاری گیاهان در منطقه های گرم و خشک بیشتر لازم است. به حدی که در ماه های تیر و مرداد نیاز آبیاری از ماه های خرداد و شهریور بیشتر است. خاکی که آب را بیشتر در خود نگه می دارد باعث می شود که نیاز به آبیاری کاهش یابد به طور مثال خاک ماسه ای میزان آب کمی را در خود نگه می دارد اما خاک رسی آب بیشتری در خود نگه می دارد.

 

-آبیاری درختان معمولا به وسیله شلنگ آب صورت می گیرد. البته با آبپاش نیز می توانید این کار را انجام دهید نکته مهم آبیاری به اندازه لازم گیاه است. حتما بعد از آبیاری شلنگ را جمع کنید تا زیر نور آفتاب داغ نشود. دور تا دور درخت را چاله ای کوچک بکنید تا به صورت حوضچه شود و سپس آب را در همین قسمت بریزید. دقت داشته باشید که آب را دقیقا پای باغچه بریزید. البته می توان در باغ ها از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کرد که آبیاری را راحت و کارآمد تر می کنند.

 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *