این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با کاشت و پرورش اصول ساخت ویلا آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم. در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند  در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

اصول ساخت ویلا

برای ساخت ویلا نیاز به رعایت المان ها و فاکتورهای مختلفی دارید که هم برای ساختار اساسی و هم برای چیدمان و دکوراسیون سازی از آن ها استفاده می شود. ساخت ویلا در هر منطقه ای متفاوت است و با توجه به تغییرات در علایق افراد در شهر های مختلف و بزرگ ایران ویلاهای لوکس را می بینیم. در نهالستان بهمن آبادی با توجه به منطقه ای که در آن زندگی می کنید ویلای مورد نظرتان را برای شما طراحی کرده و می‌سازیم ‌. در این مقاله می خواهیم مراحل ساخت ویلا را مرحله به مرحله معرفی کرده و با شما آشنا کنیم. 

مناطق پر طرفدار برای ساخت ویلا :

۱) دماوند ۲) لواسان ۳) گیلان ۴) چالوس ۵) نوشهر ۶) نمک آبرود ۷) عباس آباد ۸) چلک ۹) رامسر ۱۰) محمود آباد ۱۱) چابکسر ۱۲) مهرشهر کرج ۱۳) هشتگرد ۱۴) شهریار 

مراحل ساخت ویلا :

۱) انتخاب زمین و نقشه کشی:

در ابتدای برای ساخت ویلا باید زمین مناسب را انتخاب و وضعیت آن را بسنجید. نقشه ویلا طبق سلیقه مشتری و همچنین پتانسیل های منطقه انجام می شود. در این نقشه همه استاندارد ها و نکات مهم باید رعایت شوند.

 نکاتی که بدون در نظر گرفتن آن ها ساخت ویلا با مشکل رو به رو می شود. این که ویلا دوبلکس باشد یا فلت ، استخر و جکوزی در آن قرار داده می شود یا خیر. چه سبکی در ویلا کار می شود مدرن یا سنتی و … بودجه ای که برای ساخت ویلا و چیدمان ویلا در نظر گرفته اید چگونه است.

سپس این نقشه توسط مهندس معماری باید تایید شود و مجوز های لازم را کسب نماید.

۲) آماده سازی زمین:

با توجه به این که زمین شما چه وضعیتی دارد و پایداری خاک آن تا میزان باشد از پی گذاری و سازه نگهبان متناسب با آن استفاده می شود. این خاک برداری دارای اهمیت زیادی بوده که حتما زیر نظر متخصصان حرفه ای و مجرب باید مشخص شود.

اگر سازه نگهبان ایجاد نشود ممکن است خطرات جدی نظیر ریزش ساختمان ها حین گود برداری اتفاق بیوفتد. به همین علت حتما پیش از اقدام به گود برداری برای ساخت ویلا از سازه نگهبان لازم با توجه به نقشه گود برداری ، وضعیت ساختمان های مجاور، وضعیت خاک و دیگر فاکتورها بررسی شود. امکان دارد خاک برداری زیر نظر ناظر و پیمانکار توسط بیل مکانیکی و لودر صورت گیرد. برای همین کامیون خام برداری باید حاضر شود و ضایعات موجود را از منطقه خارج سازد.

پس از مرحله ساخت سازه نگهبان و گود برداری کردن نوبت به بتن ریزی در ارتفاع ۵ الی ۱۰ سانتی متری از کف زمین به وسیله قالب های چوبی و فلزی است تا قالب بندی را انجام دهد. زیر نظر مهندس ناظر ، همه قسمت های آرماتور گذاری را بتن ریزی کنید.

۳)قالب بندی در ساخت ویلا :

در این مرحله باید قالب گذاری و قالب بندی را انجام دهید. این قالب بندی ممکن است از جنس چوبی ، فلزی و با آجری باشد که بستگی به طرح ویلا دارد. میلگرد ها خم شوند و خاموت ها آماده و در جای مناسب قرار داده شوند. برای به ثمر رسیدن این مرحله سیم های مفتول با ضخامت ۱/۵ الی ۲ را بهم گره بزنید.

قبل از جای گذاری میلگرد ها در محل مناسب خود آجرهایی در تناسب با میزان فشار پی سازه با اندازه ۱۰ الی ۲۰ سانتی متر پشت قالب ها آماده کنید.

بتن ریزی فونداسیون این گونه انجام می پذیرد ، میلگرد های عرضی در تناسب با ابعاد ستون ها بسته می شود و جای دقیق ستون ها مشخص می شود. سپس قالب گذاری ستون ها را انجام دهید. این قالب ها ممکن است ستون های فلزی و یا چوبی و یا فایبرگلاس باشند. بعد از اینکه قالب گذاری را انجام دادید طی ۴۸ ساعت آینده قالب ستون ها باز خواهد شد.

۴) شمع گذاری و میلگرد گذاری :

در مرحله شمع گذاری ، شمع های ویلا را به شکل فلزی زیر پودرهای بتن قرار دهید و زیر سقف ها قالب گذاری را انجام دهید. پس از این که میلگرد گذاری را انجام دادی و خاموت ها را در جای مناسب گذاشتید ، این بخش ها را به وسیله سیم مفتول بسته و آویز ها را در جای خود قرار دهید.

سپس تیرچه ها را در جای خود قرار می دهند و دور سقف را قالب می گذارند. در ویلاهای یک طبقه پس از جای گذاری سقف خرپا ساخته می شود و قبل از اینکه بتن ریزی سقف را انجام دهند ، پلیت ها را آماده کرده و پس از بتن ریزی روی سقف ، لپیت ها جوش می شوند و خرپا سازی در نتیجه انجام خواهد گرفت. در نهایت برای پر کردن بخش های خالی مانده توسط میلگرد و توری ، رابیتس پر می شود و توسط سیمان کاری و گچ بری تزئین می شود و دکور طبق سلیقه مشتری انجام می شود.

۵) دیوارچینی :

در مرحله دیوار چینی با استفاده از کرسی چینی، سیمان آستر، عایق رطوبتی، آجرگذاری و … دیوار ساخته می شود. 

۶) نازک کاری :

در این مرحله از ساخت ویلا به نازک کاری می رسیم . در مرحله نازک کاری گچ کاری دیوارهای داخلی، لوله کشی گاز، لوله کشی آب و تاسیسات، برق کاری و … انجام می پذیرد.

۷) المان های ضروری :

در این مرحله المان های ضروری نظیر سرامیک کردن و کاشی کاری سرویس بهداشتی و حمام و همین طور آشپزخانه در گام بعدی پیاده سازی می شود. کارگذاری پنجره ها و درب ها نیز بعد از این مرحله انجام می شود. جای گذاری پریزها و کلیدها، رنگ آمیزی و همچنین نمای ساختمان را تکمیل کنید.

ساخت ویلا تنوع بسیار زیادی دارد و هر فضا نیازمند طراحی منحصر به فرد خودش می باشد. برای اینکه ساخت ویلا منحصر به فرد و خاص خود را با توجه به منطقه ای که در آن مستقر هستید طراحی و دیزاین کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید. در نهالستان بهمن آبادی تیم مجرب و با سابقه با کم ترین هزینه مناسب ترینساخت ویلا را برای شما طراحی و ساخت کرده و ویلای شما را منحصر به فرد و خاص می کند. در نهالستان بهمن آبادی متخصصان با استعداد را گرد هم آورده ایم تا فضای دلنشین و مطابق خواست شما را برایتان طراحی و اجرا کنند. 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *