بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط

درخت میوه برای کاشت در حیاط


بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط خانه

اگر به دنبال بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط هستید تا انتهای این مطلب همراهمان باشید. در این مطلب انواع درختان  نهال مناسب برای کاشت در باغچه را بیان می کنیم که هم از محصولات آن استفاده کنید و هم از سایه و زیبایی درختان استفاده نمایید.

درخت زیتون تلخ

درخت زیتون تلخ

از بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط درخت زیتون تلخ است. این درخت سایبان خیلی مناسبی را دارد. در ماه اردیبهشت گلهای بنفش رنگ بسیار زیبایی را شاهد خواهید بود. میوه های این درخت خیلی شبیه درخت زیتون هستند اما سمی هستند. زمان زیادی را حتی در فصول سرد بر روی شاخه می مانند. این درخت نیازی به رطوبت ندارد و خشکی را ه می تواند تحمل کند.

خاک مناسب برای بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط که زیتون تلخ است، خاک لومی، شنی خشک و عمیق و زهکشی شده است. این گیاه را می توان از راه کاشت بذر در بهار و یا قلمه زدن در تابستان میسر می شود.

استفاده هایی که از این درخت می شود این است که از برگ هایش برای حشره کش استفاده می شود. از هسته این زیتون هم برای درست کردن تسبیح استفاده می شود.

درخت سرو زینتی بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط

درخت سرو از درخت های زیبا و زینتی است که می توان در حیاط خانه کاشت. به آبیاری زیادی نیاز ندارد و تحمل خشکی را هم تا حد زیادی دارد.  خاک های شنی، لومی و رسی برای پرورش سرو سیمین بسیار خوب و مناسب است. نسبت به آب و هوای خشک هم بسیار مقاوم است و تا -15 درجه را می تواند تحمل کند.

این گیاه دارای گونه های متنوعی هستند که از آن می توانیم نام سروناز یا سرو معمولی، سرو زربین، سرو شیراز، سرو نقره ای یا سرو سیمین، سرو دارتالاب را بیاوریم.

کاشت این درخت فوایدی دارد که می توان از جلوگیری فرسایش خاک نام برد. برای حصار حیاط هم بسیار کاربرد دارد. چوبی بسیار مقاوم در برابر آفات و حشرات دارد. و دیگر اینکه از برگ این دخت هم برای مصارف دارویی استفاده می شود. از چوب این درخت برای تهیه دوک های مختلف و چرخ های ریسبافی کاربرد دارد.

درخت کاج

از دیگر بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط می توان به درخت کاج اشاره داشت. این درخت سرسبز است. در پارک ها و فضای سبز استفاده می شود. در هر خاکی می توان کاج را کاشت و حساسیتی به نوع خاک هم ندارد. باید آبیاری اش منظم باشد و در حد متوسط نیاز به آبیاری دارد. هفته ای یک آبیاری عمیق و حسابی کفایت می کند.

این گیاه برای رشد نیاز به 6 ساعت افتا ب دارد. انواع مختلفی از درخت کاج وجود دارد که می توان به کاج مطبق، کاج نوئل، کاج لاوسون، کاج تهران، کاج زرد و دیگر انواع اشاره کرد.

برای طراحی وسایل خانه از چوب کاج می توان استفاده کرد. اما این مورد را بدانید که چوب کاج در برابر رطوبت و آب مقاومتی ندارد.

درخت خرمالو

درخت خرمالو

از بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط می توان به درخت و نهال خرمالو اشاره کرد. آب و هوای نیمه گرمسیری بسیار مناسب است. خرمالو از دسته میوه های گرمسیری است. البته می توان در مناطق نیمه معتدل هم این گیاه را کاشت. میزان آبی که نهال خرمالو نیاز دارد، متوسط است. خیلی این درختان دچار بیماری و آفات نمی شوند. اما شپشک های مومی هستند که می توانند درخت را آزار دهند.

درخت بلوط همیشه سبز

این درخت  رشد بسیار زیبایی دارد. می توان از این درخت به عنوان سایه بان استفاده کرد. این درخت بزرگ و گسترده است و بهتر است که در مناطق وسیع کشت شود. این درخت دارای چوی قدرتمند و قوی است. به عنوان مصالح برای ساختمان سازی استفاده می شود. بلوط یک درخت مناسب برای کاشت در حیاط است.

این درخت به خشکی هوا و کمبود رطوبت هم مقاومت از خود نشان می دهد. در خاک هاب معمولی با زهکشی خوب هم می توان نهال آن را کاشت.

درخت بادام

درخت بادام

برای کسانی که در منطق سردسیر زندگی می کنند درخت بادام از بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط است. این درخت مقاوم است و به آبیاری زیاد هم نیازی ندارد. باید کاشت این نهال بادام در فضایی باز مثل باغچه انجام شود. حتما باید برای کاشت چند نهال بادان فضای کافی در حیاط خانه تان داشته باشید. برای رشد خوب نهال ها باید فاصله درخت ها از هم 6 متر باشد. خرید نهال باکیفیت در سلامت درخت و میوه درختتان اهمیت دارد.

سخن آخر

در این مطلب از بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط و جذابترین ترین آن ها نام بردیم. با توجه به شرایط اقلیمی بهترین نهال را برای کاشت در حیاط خانه خود انتخاب کنید. از تجربه های خود درباره کاشت بهترین درخت میوه برای در حیاط برایمان بگویید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *