بهترین کود برای درخت

بهترین کود برای درختان


کود مناسب برای درخت

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مواد غذایی برای درختان بدون شک کود مناسب می باشد. چرا که همین کود باعث رشد بهتر و سالم ماندن درختان می شود. بنابراین در انتخاب بهترین کود برای درخت باید توجه کافی داشته باشید. چرا که استفاده از کود های نامناسب آسیب جدی برای درختان ایجاد می کند. پس برای خرید کود مناسب باید برخی نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید. همچنین برای کوددهی باید با اصول و روش های صحیح کوددهی آشنا باشید. چرا که استفاده بیش از حد کود اختلالاتی در رشد درخت به وجود می آید.

بهترین کود برای رشد درخت

علاوه بر نور و آبیاری مناسب برای درخت یکی از مهم ترین مسائل برای رشد درخت استفاده از کود مناسب و کافی می باشد. از این رو در انتخاب بهترین کود برای درخت باید توجه کافی داشته باشید. چرا که کود تاثیر مستقیم و زیادی در رشد و سالم ماندن درخت دارد. در ادامه با برخی از کود های مناسب برای درختان آشنا خواهید شد.

  • کود های نیتروژن
  • کود های گوگرد
  • کود حاوی منیزیم
  • کود آهن
  • کود فسفر
  • کود روی
  • کود مس

کود های نیتروژن

یکی از بهترین کود برای درخت بدون شک کود های نیتروژن می باشد. اما توجه داشته باشید که از کود نیروژن باید در زمان و فصل مناسب استفاده کنید. چرا که اگر به این نکات توجه کافی نداشته باشید استفاده از کود نیتروژن برای رشد درخت کاملا بی فایده است. باید در زمانی که گیاه وارد فاز زایشی نشده است از این کود استفاده کنید. بنابراین اگر در زمان فاز زایشی و تشکیل شکوفه از این کود استفاده کنید. در رشد درخت اختلالاتی به وجود می آید.

بهترین کود برای درخت
کود های نیتروژن

کود های گوگرد

کود های گوگرد انواع مختلفی دارد. که بر اساس نوع درخت، شرایط خاک و زمان مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. که می توان گفت گوگرد نیز مانند نیتروژن برای رشد درخت بسیار مفید و ضروری است. که کمبود گوگرد باعث رشد کمتر در درخت می شود.

کود حاوی منیزیم

یکی دیگر از بهترین کود برای درخت کود های حاوی منیزیم می باشد. کود هایی که منیزیم کافی به همراه دارند. باعث رشد بهتر در درخت می شوند.                                      

کود آهن

کود آهن در مراحل رشد و نمو درخت کاملا ضروری و مهم است. اگر به دنبال رشد سریع و بهتر در درخت هستید استفاده از کود آهن بسیار مهم و تاثیر زیادی در رشد درخت دارد.

کود فسفر

فسفر در درخت بدون شک فواید زیادی را به همراه دارد. اما استفاده از این کود برای درخت باید به اندازه کافی باشد. اگر به اندازه کافی از کود فسفر برای درخت استفاده کنید. به نتیجه مطلوبی می رسید. کود فسفر باید در کنار ریشه و تا عمق 40 سانتی متری زمین اعمال شود. همچنین کود فسفر ترکیباتی مفیدی همچون نیتروژن و فسفر را به همراه دارد. بنابراین می توان گفت بهترین کود برای درخت کود فسفر می باشد.

بهترین کود برای درخت
کود فسفر

کود روی

اگر از این کود به اندازه کافی استفاده شود. بدون شک باعث گلدهی بهتر در درخت می شود. از این کود می توانید به روش های زمینی، محلول پاشی و تزریق در درخت استفاده کنید.

کود مس

کود مس نیز یکی از بهترین کود برای درخت می باشد. در هنگام استفاده از کود مس بهتر است برای کاهش خاصیت اسید زایی از مقدار مناسبی آهک استفاده کنید.

زمان کوددهی درختان

علاوه بر انتخاب بهترین کود برای درخت دیکی از مسائل مهم و اساسی زمان کوددهی برای درخت می باشد. به هیچ عنوان نمی توانید هر زمانی که می خواهید از کود برای درختان استفاده کنید. بلکه کوددهی برای درختان زمان مشخصی دارد. بهترین زمان برای کوددهی درختان اواسط پاییز تا اوایل زمستان می باشد. اگر در زمان مناسب از کود استفاده نشود مشکلاتی از قبیل زردی برگ ها و برخی آسیب های دیگر برای درخت به وجود می آید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که به طور کلی استفاده از کود برای درختان به نوع و خصوصیات هر درخت بستگی دارد. که باید برای استفاده از کود اطلاعات کافی داشته باشید. سپس کوددهی را انجام دهید.

مزایای استفاده از کود برای درخت

اگر در انتخاب بهترین کود برای درخت توجه داشته باشید. بدون شک کودی که برای درخت استفاده می کنید. فواید بسیار زیادی برای درخت خواهد داشت. در ادامه برخی از این فواید و مزایا را برای شما خواهیم گفت.

بهترین کود برای درخت
مزایای استفاده از کود برای درخت

  1. استفاده از کود مناسب میزان بازدهی و کیفیت محصول را بدون شک افزایش می دهد.
  2. مواد موجود در کود ها باعث تقویت و رشد سریع در درختان می شود.
  3. استفاده مناسب از انواع کودها فقر خاک در مناطق خشک را جبران می کند.
  4. استفاده از کود در کشاورزی بسیار آسان و کم هزینه می باشد.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد با بهترین کود برای درخت آشنا شدید. برای رشد بهتر و سالم ماندن درختان باید از کود مناسب و کافی استفاده کنید. پس در هنگام خرید حتما توجه کافی داشته باشید. بدون شک استفاده از کود برای درختان فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. همچنین کود برای درختان ضروری و مهم می باشد. و در آخر این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده از کود برای درختان زمان مشخصی دارد. که باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشید تا درخت به خوبی رشد کند و سالم بماند. برای خرید نهال در کرج می توانید در سایت نهالستان بهمن آبادی سفارشات خود را ثبت کنید.

سوالات متداول بهترین کود برای درخت

  1. کود مناسب برای درختان چه نوع کودی می باشد؟
    بدون شک کود های نیتروژن، کود آهن، کود فسفر، کود های حاوی منیزیم و کود گوگرد جزو بهترین کود ها برای درختان می باشد.
  2. استفاده از کود برای درختان چه فوایدی به همراه دارد؟
    استفاده از کود مناسب میزان بازدهی و کیفیت محصول را بدون شک افزایش می دهد. مواد موجود در کود ها باعث تقویت و رشد سریع در درختان می شود. استفاده مناسب از انواع کودها فقر خاک در مناطق خشک را جبران می کند.
  3. زمان مناسب برای کوددهی درختان چه زمانی می باشد؟
    به هیچ عنوان نمی توانید در هر زمانی کوددهی برای درختان انجام دهید بلکه کوددهی نیز زمان مشخصی دارد. بهترین زمان کوددهی برای درختان اواسط پاییز تا اوایل زمستان می باشد.

آدرس و شماره تلفن نهالستان بهمن آبادی

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *