بهترین کود برای نهال انگور

کود برای انگور


بهترین کود برای نهال انگور

برای اینکه درختان و گیاهان باردهی و میوه دهی خوبی داشته باشند باید به وسیله ریزمغذی ها و کودها، تقویت شوند. کوددهی به درختان میوه باید بر طبق اصول و قوانین خودش باشد. باید با شناخت کامل صورت گیرد. نباید به دنبال یک کود خاص باشید، بلکه باید با کودهای حیوانی، دامی و گیاهی باردهی درخت را به حداکثر برسانید. در این مطلب درباره بهترین کود برای نهال انگور نکان مهمی می خوانیم.

برای داشتن برنامه کاملی از تغذیه گیاهان و درختان باید هم و هم هزینه صرف کرد. در این صورت باکیفیت ترین میوه ها را از درختان خواهید داشت. البته 3 تا 4 سال باید برنامه تقویت درختان را منظم و با برنامه انجام دهید.

افزایش عملکرد درختان میوه با کوددهی

درختان نمی توانند مانند صیفی جات، خیلی با سرعت به یک عنصر خاصی واکنش نشان دهند. به زمان بیشتری احتیاج دارند. اگر می خواهید باردهی و عملکرد درختان میوه را در همان سال اول بالا برده و بیشتر کنید باید، از اسید هیومیک شوک مایع استفاده کنید. عملکرد درختان میوه با این کار تا 40 درصد می تواند افزایش خوبی داشته باشد.

با اسید هیومیک مایع می توانید خیلی سریع در درختان میوه خود و مخصوصا درخت انگور باغتان نتیجه بگیرید.

اما درست ترین کار برای رسیدن به افزایش باردهی درخت انگور، استفاده از برنامه درست و انتخاب بهترین کود برای نهال انگور است.

برای داشتن یک کود کامل باید همه چیز منعادل باشد و انتخاب کود 10-10-10 هم مناسب ترین و بهترین کود برای نهال انگور است.

استفاده از کود 10-10-10 برای نهال انگور

استفاده از کود 10-10-10 برای درخت انگور و میوه های شیرین بسیار خوب است و توصیه می شود. درختان انگور و درختان میوه شیرین هر ساله به این کود نیاز دارند. این کود با مقدار مساوی نیتروژن و فسفر و پتاسیم همراه است. این کود با این عناصر باید در مقادیر مساوی باشد.

درخت انگور قابلیت این را دارد که در انواع خاک رشد خود را داشته باشد. برای جوانه زدن این درخت به هیچ گونه کود اولیه ای احتیاج نیست.

چگونگی عملکرد کود در رشد درخت انگور

عملکردهای تخصصی در رشد گیاه با کود 10-10-10 انجام می گیرد. نیتروژن موجود در این کود برای رشد میوه بسیار ضروری و لازم است. برگ ها با مصرف نیتروژن موجود در کود، کیفیت بهتری پیدا می کنند. انگور می تواند از نور خورشید به بهترین نحو استفاده کند.

فسفر موجود در کود 10-10-10 باعث می شود که ریشه های درخت انگور رشد خوبی را داشته باشند. ریشه ها عمیق و قوی تر خواهند شد. در نتیجه می توانید کاملا مطوئن باشید که با مصرف بهترین کود برای نهال انگور میوه های درخت بسیار باکیفیت و شیرین خواهند شد.

پتاسیمی که در کود مناسب برای درخت انگور وجود دارد، باعث می شود که درخت در برابر آفات و بیماری ها مقاومت زیادی از خود نشان دهد. در ادامه درخت انگور با شرایط بهتر و کیفیت بالاتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

زمان بارور شدن درخت انگور

 بارور شدن درخت انگور
زمان بارور شدن درخت انگور

برای اینکه انگور باکیفیتی تولید شود باید نزدیک به چهار سال زمان بگذرد. اگر کوددهی در همان سال های اولیه خوب باشد، محصول خوبی هم تولید می شود.

کوددهی برای درخت انگور می تواند در همان روزهای ابتدایی و هفت روز بعد از کاشت باشد. اما برخی دارندگان درخت انگور و باغداران، چهار سال زمان لازم دارند تا کوددهی به درخت را انجام دهند.

هفت روز بعد از کاشت درخت انگور، می توان 8 انس کود 10-10-10 را در اطراف تنه درخت انگور پخش نمایید. کود به ریشه های داخل تنه درخت رفته و نفوذ می کند. بهترین راه این است که کود را به صورت دایره وار در اطراف درختان بریزید. در سال دوم تاکستان شکوفا می شود و زودتر از آن زمانی که شما انتظارش را داشته اید.

به اندازه یک پیمانه کود تا 20 سانتی متر از تنه را دور کنید. در سال های بعدی ، 30 روز قبل از شکوفه  1/2 کیلوگرم افزایش داشته باشد.

زمان مناسب برای باروری درخت انگور

کود برای باروری درخت انگور
زمان مناسب برای باروری درخت انگور

درخت انگور برای داشتن رشد خوب به کود کمی نیاز دارد. اگر مواد مغذی برای خاک بیش از اندازه باشد، رشد درخت انگور دچار مشکل و اختلال می شود. پس کیفیت میوه و مزه تغییر کرده و مطلوب نخواهد بود.

باید در طول رشد درخت انگور از بهترین کود برای نهال انگور و مواد مغذی لازم استفاده شود. انگوری هم که بالغ است به مواد مغذی بیشتری نیاز خواهد داشت.

روی در بهترین کود برای نهال انگور

 بهترین کود برای نهال انگور
روی در بهترین کود برای نهال انگور

روی در خاک می تواند تولید هورمون و گرده افشانی داده باشد. نشلنه هایی از کمبود روی در گیاهان می تواند روی شاخه ها و برگ ها کیوه ها نمایان شود. بهترین زمان برای استفاده از روی در اوایل بهار است که هنوز شکوفه ها باز نشده اند و تاک ها در شکوفه هستند. اسپری روی را با غلظت 0.1 کیلوگرم در هر گالن به شاخه و برگ های نهال هر نوع انگوری باید مالیده شود. همچنین می توانید برش های هرس تازه را با محلول روی دقیقا پس از هرس کردن انگور در اوایل زمستان تحریک کرده تا رشد بهتر و سریعتر و موثرتری را داشته باشند. خرید نهال باکیفیت را از ایرانیان تری داشته باشید.

اهمیت کوددهی درختان انگور

باغدارانی که درختان انگور دارند و آن ها را پرورش می دهند، خیلی خوب می دانند که برای داشتن محصول باکبفبت و پرفروش باید نگهداری و رسیدگی خوبی را از تاکستان داشته باشند. درختان انگور هر سال به مواد مغذی برای رشد خود نیاز دارند. باید به طور منظم و صحیح کوددهی را انجام داده تا محصولات مرغوبی تولید شود. باید بر روی ماده معدنی روی در رشد گیاهان حساب باز کنید.

عناصر مورد نیاز برای درخت انگور ، نیتروژن، فسفر، روی، مس، آهن، کلسیم و بور است که از طریق بهترین کود برای درخت انگور تهیه می شود.

دقت شود که هرگز نباید اجازه داد که خاک فقیر شود و بعد کوددهی انجام شود. زیرا عملکرد نهال انگور و کیفیت میوه ها به شدت کم خواهد شد.

سوالات متداول بهترین کود برای درخت انگور

کوددهی درخت انگور چه مزیتی دارد؟

درخت انگور تقویت شده و کیفیت محصولات بالاتر می رود.

بهترین کود برای درخت انگور کدام است؟

استفاده از کود 10-10-10 برای درخت انگور و میوه های شیرین بسیار خوب است و توصیه می شود.

مصرف کود مخصوص درخت انگور به چه صورت است؟

مصرف کود اسید هیومیک شوک از روش آبیاری و جذب انگور از راه ریشه و محلول پاشی کود جلبک دریایی، شوک برای درختان انگور صورت می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *