این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام توت آشنا کنیم و برای خرید نهال انگور شما را راهنمایی کنیم.

نهال انگور

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

نام انگلیسی: grape Tree

 

نام علمی: vinifera

 

خانواده: Vitaceae

 

 

انگور یکی از میوه های خوش طعم ، پر خواص و با شرایط کاشت راحت است که ارقام بسیار زیادی بیش از ۶۰۰ گونه دارد. این رقم بسیار خاص و منحصر به فرد است. میوه انگور آب دار، کوچک و نازک پوست است .میوه انگور علاوه بر میوه‌ای لذیذ و مفید، می‌تواند به مویز، کشمش، شیره انگور، ژله، مربا، آب انگور، شراب، سرکه و.. تبدیل شود. از روغن دانه انگور به صورت خوراکی و بهداشتی استفاده می کنند. با برگ درخت انگور دلمه برگ مو می پزند و حتی پوست بدنه اصلی درخت انگور نیز کاربرد مختلفی دارد. کاربرد بسیار زیادی دارد و سودمند است. ایران از جمله دهمین کشور تولید کننده برتر انگور در جهان است. رتبه برتر مربوط به کشور چین می باشد. رقمی بسیار پر برکت بوده که باردهی بسیار مطلوبی دارد.

 

۱) خرید نهال انگور ترکمن ۴ :

رقم انگور ترکمن ۴ از جمله ارقام بی دانه انگور است که گرد و گیاه است. از جمله ارقام پیوندی انگور است که زودرس نیز می باشد. باردهی را از سال اول کاشت آغاز می کند. این ارقام مقاومت زیادی در برابر سرما و گرما دارند. با اینکه مقاومت زیادی دارد اما بهتر است آن را در مناطق سردسیر نکارید. اگر دمای مناسب را برای این نهال آماده کنید باردهی بسیار عالیی خواهد داشت. یکی از مهم ترین نکته ها برای نگهداری آن آبیاری منظم است.

تا دو هفته اول به طور مداوم آبیاری را انجام دهید. هنگامی که گیاه به سن بلوغ برسد نیاز آبیاری آن نیز کاهش می یابد. در صورتی که گیاه را بیش از حد آبیاری کنید ریشه هایش آسیب می بیند. خاک مناسب این گیاه رسی ، ماسه ای و لومی است. به هیچ وجه آن ها را در خاک اسیدی و شور کشت نماینده. همچنین هنگام کاشت دقت کنید که آن را در خاکی با زهکشی عالی کشت کنید. اگر زهکشی به طور مناسب انجام نشود گیاه رشد مطلوب را نخواهد داشت. هنگام کاشت گیاه را آزمایش کرده و در صورتی که مواد معدنی آن ها کم بود آن را تامین کنید.

 

 

 

۲) خرید نهال انگور شامپاین:

این رقم بومی کشور فرانسه است. از جمله ارقام ارزان قیمت است که اغلب به صورت خوشه ای رشد می کند. خاک مناسب رشد این گیاه ، خاکی با زهکشی عالی است . اغلب آن را برای تولید نوشیدنی به کار می گیرند به همین علت بسیار پر کشت است.

 

 

 

۳) خرید نهال انگور رد کارنت:

یکی دیگر از ارقام انگور ، رد کارنت است که برای کاشت در مناطق معتدل تا سردسیری مناسب تر است. از ارقام قیمتی انگور است که باردهی مطلوبی دارد. از سال دوم و سوم بهتر است آن را هرس کنید. بیشترین کاربرد آن برای تولید مربا است.

 

 

 

۴) خرید نهال انگور پرلت:

انگور پرلت بومی کشور فرانسه است. از جمله انگورهای ارزان قیمت است. خوشه های آن اندازه ای متوسط تا بزرگ دارد که دانه هایش فشرده شده روی هم و حبه هایی با اندازه گرد و متوسط است. این انگور به شیوه ریسه آخه و در گلدان فصل تابستان به فروش می رسد. از آنجایی که بی دانه است برای خشک کردن میوه به کار می رود. این رقم توانایی رشد در مناطق گرمسیر نیز دارد. 

 

 

 

۵) خرید نهال انگور بلک ویلیام:

از جمله ارقام قیمتی و لوکس انگور می باشد. این رقم وارداتی و بسیار با کیفیت است. میوه های آن خوشه ای انبوه است و دانه های سیاه رنگ درشتی دارد. اگر علف های هرز این گیاه را از بین ببرید موجب تمایل بیشتر گیاه به رشد می شود. از جمله ارقامی با صرفه اقتصادی بالا می باشد.

 

 

 

۶) خرید نهال انگور شصت عروس:

یکی دیگر از ارقام انگور ، انگور شصت عروس است که بسیار با کیفیت و باردهی مطلوب است. این رقم به علت شکلی که دارد به آن شصت عروس می گویند. خوشه های آن سفید تا قرمز رنگ هستند. اگر کوددهی را در صورت نیاز خاک و سم پاشی را برای دفع آفات انجام دهید باردهی بسیار بهتری خواهید داشت. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم قدرت ماندگاری آن ها می باشد. 

 

 

 

۷) خرید نهال انگور بلک سیدلس:

انگور سیدلس از جمله ارقام تجاری و باکیفیت است که طول عمری طولانی دارد و عمر مفید آن بین ۸۰ الی ۱۰۰ سال می باشد. سرعت رشد این رقم بسیار زیاد است و به طور گسترده رشد می کند. به آسانی می توان این رقم را تکثیر نمود اگر هسته انگور را در معرض آب و بعد از آن خاک مرطوب بگذارید. این انگور درشت و بدون هسته می باشد. اغلب استفاده آن در صنعت کشمش سازی است.

 

 

 

۸) خرید نهال انگور شمشیری:

از جمله ارقام مقاوم نسبت به سرما و گرماهای نوسانی است. اما بهتر است آن را در مناطقی با هوای متعادل بکارید. میوه آن سیاه رنگ و مات است که اغلب برای مصرف روزانه به کار می رود. فرم این انگور کشیده است.

 

 

 

۹) خرید نهال انگور عسگری:

یکی دیگر از ارقام انگور عسگری است که در ایران باستان به این نام بوده . بهتر است آن را در مناطق گرمسیر بکارید. فرم آن کشیده است و از جمله ارقام زود رس و خوش طعم انگور است. اگر نور کافی به آن برسد دانه هایش چند برابر بزرگ می شوند. اغلب برای مصرف روزانه از آن استفاده می کنند .

 

 

 

۱۰) خرید نهال انگور صاحبی:

یکی دیگر از ارقام انگور است که کیفیت بالایی دارد و بسیار خوش طعم است. این رقم را بهتر است در نور زیاد پرورش دهدید. میوه های آن به فرم خوشه ای نمایان می شوند. برای چیدن میوه باید خیلی حساس و ملایم برخورد کنید.

 

 

 

۱۱) خرید نهال های انگور های یاقوتی:

از جمله ارقام زودرس و خوش طعم انگور است که خواهان بسیار زیادی دارد. این رقم حبه های ریز و بی دانه ای دارد که به طور بسیار فشرده خوشه ای کنار هم جمع شده اند. طول عمر مفید آن حدودا ۱۰۰ سال است. از جمله ارقامی است که زود وارد بازار شده ولی باردهی مطلوبی دارد. توانایی مقاومت در برابر خشکی را دارد.

 

 

 

۱۲) خرید نهال انگور کریسمون:

یکی دیگر از ارقام اقتصادی و با باردهی مطلوب می باشد. این انگور حبه های ریز و سبکی دارد که تخم مرغی شکل می باشند. بهترین دما برای کاشت این گیاه تا ۴۰ درجه سانتی گراد است. پوست درخت این گیاه ضخیم و گوشت آن سفت تر بوده. از جمله ارقام دیررس انگور نام برده شده.

 

۱۳) خرید نهال انگور وایت کارنت:

انگور وایت کارنت از جمله ارقام وارداتی ، مرغوب و خاص انگور است. این رقم باردهی بسیار بالایی دارد و طرفداران زیادی به خود اختصاص داده. میوه آن به صورت خوشه ای نمایان می شوند و حبه های انگور در کنار یکدیگر به صورت خوشه ای نمایان می شوند. 

 

 

 

۱۴) خرید نهال انگور، مویز بی دانه :

از جمله ارقام پرفروش انگور در ایران ، رقم مویز بی دانه است. این رقم توانایی کاشت در اکثر نقاط مختلف ایران را دارد. باردهی بسیار عالیی دارد. خواص درمانی این رقم زیاد است و فقط برای تهیه کشمش مویز به کار می رود.

 

 

 

۱۵) خرید نهال انگور رد گلوب :

یکی از بهترین و خوش کیفیت ترین ارقام انگور است که بسیار محبوبیت زیادی دارد و کیفیت آن بسیار زیاد است. حبه های انگور آن دانه دار است و بسیار درشت و قرمز رنگ می باشند. پوست میوه آن قرمز و نازک است اما بافت گوشت میوه سفت تر است. از جمله ارقام اقتصادی انگور است.

 

 

 

۱۶) خرید نهال انگور سیاه سردشت:

انگور سیاه سردشت یکی از ارقام با کیفیت و با بازدهی بالای انگور می باشد که با توجه به باردهیی که دارد قیمت آن بسیار مناسب است. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم مقاومت در برابر سرما و گرما بوده . خاکی که این گیاه را در آن می کارید باید به صورت عالی زهکشی شده باشد. در هر هکتار به طور تقریبی ۴۰ تن بار می دهد. از این انگور برای تهیه کشمشی به نام مویز کاربرد دارد. به طور میانگین عمر مفید آن ۱۰۰ سال است.

 

 

 

۱۷) خرید نهال انگور ریش بابا:

انگور ریش بابا از جمله انگورهایی است که ماندگاری بیشتری در مقایسه با ارقام دیگر دارد. میوه این رقم بیضی شکل ، دانه دار و ترکیبی از قرمز و سفید می باشد و طعمی شیرین و لذیذ دارد. پوست آن ضخیم است. کاربرد اغلب به صورت تازه خوری می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم ماندگاری بالای آن است. 

 

 

 

۱۸) خرید نهال انگور خلیلی:

یکی دیگر از انواع نهال های انگور بوده که بسیار خوش طعم و خوش عطر است. بهتر است آن را در مناطق گرمسیر بکارید تا باردهی مطلوب را داشته باشد. از سال دوم کاشت ، باردهی را آغاز می کند. این ارقام سفید و سبز رنگ هستند که بیضی شکل می باشند.

 

 

 

۱۹) خرید نهال انگور بی دانه قرمز:

یکی دیگر از ارقام انگور، انگور بی دانه می باشد که بسیار طعم و کیفیت خوبی دارد. بهتر است آن را در دماهای معتدل بکارید. میوه آن حبه هایی با اندازه متوسط ، قرمز رنگ و بی دانه است.‍ این میوه را اواخر فصل تابستان می توان برداشت نمود. دمای معتدل مناسب ترین دما برای آن می باشد. به علت اینکه بی دانه است برای تهیه کشمش از این رقم استفاده می شود.

 

 

 

۲۰) خرید نهال انگور قزل اوزوم:

این رقم انگور از جمله ارقام با کیفیت و خوش طعم انگور به شمار می آید. میوه های آن حبه ای ، دانه دار ، بیضی و به رنگ قرمز یا بنفش تیره هستند ‌.پس از رشد کامل شاخ و برگ زیادی روی درخت انگور نمایان می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های آن قدرت ماندگاری بالا است.

 

 

 

۲۱) خرید نهال انگور فیلیم سیدلس بی دانه :

یکی از رقم های اقتصادی و به صرفه انگور بوده که از اواسط شهریور ماه می توان آن را برداشت نمود. این رقم را بهتر است در مناطق نیمه سرد بکارید. انگور فیلیم سیدلس بی دانه نسبت به سرما و گرما مقاومت زیادی دارد و می توان آن را به مدت طولانی نگهداری کرد. عمر مفید آن ۱۰۰ سال است.

 

 

 

۲۲) خرید نهال انگور بی دانه کشمشی:

یکی از ارقام اقتصادی و به صرفه انگور است که طول عمر زیادی دارد. میوه این رقم سبز رنگ است و دانه ندارد. پوست این رقم نازک بوده اما مقاومت زیادی از خود در برابر ترک خوردگی نشان می دهد. 

 

 

 

۲۳) خرید نهال انگور لعل حسینی:

یکی دیگر از ارقام انگور که بسیار خوش طعم و اقتصادی بوده لعل حسینی می باشد که میان رس است. رنگ میوه آن سبز ، درشت و دانه دار است. بهتر است آن را در مناطق معتدل بکارید. طول عمر آن ۱۰۰ سال می باشد. باردهی بسیار مطلوبی دارد.

 

 

 

۲۴) خرید نهال انگور شاهانی:

رقم انگور شاهانی از جمله ارقام مرغوب و با کیفیت بالا می باشد که در اغلب نقاط ایران قابل کشت شدن است. این رقم دانه های درشت و متراکمی دارد که بسیار خوش طعم هستند. این رقم را به صورت تازه خوری مصرف می کنند. نام دیگر این رقم شانی است.

 ۲۵) خرید نهال انگور کندروی زودرس:

این رقم از جمله ارقام زودرس و با کیفیت انگور بوده که عمر مفید آن بسیار طولانی است. میوه آن سیاه رنگ و درشت می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم مقاومت در برابر سرما و گرما است. این انگور برای تهیه آب میوه و کشمش کاربرد دارد.

 

۲۶) خرید نهال انگور شیرازی:

 از بهترین و باکیفیت ترین ارقام انگور، می توان از انگور شیرازی نام برد. این انگور دانه های بیضی شکل ، دراز قامت و درشتی دارد که بسیار خوش طعم و خوش عطر است. قیمت این رقم نسبت به کیفیت مطلوبی که دارد بسیار به صرفه می باشد. خوشه های انگور مخروطی شکل ، کشیده و دم بلندی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های پرورش این رقم کاشت آن در مناطقی است که تابستان و زمستان متعادلی دارند.

 

 

 

۲۷) خرید نهال انگور چشم گربه ای:

یکی دیگر از ارقام انگور بوده که به آن پیشیک گوزی نیز می گویند. میوه های آن در آغاز ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است که با گذشت زمان و به مرور قرمز تیره می شود. طعم این انگور گس است که شیرینی کمی دارد. بوته انگور حجم زیادی داشته و بسیار پر شاخ و برگ می باشد.

 

 

 

۲۸) خرید نهال انگور رازقی:

این رقم انگور در آذربایجان کشت می شود. آره جمله ارقام دیررس است. میوه های آن پوست گرد و نازکی دارند که تقریبا بیضی بوده و دانه دار هستند. رنگ شاخه های این درخت قهوه ای تیره و دمبرگ های آن قرمز رنگ است. انگور رازقی اغلب به صورت تازه خوری و همینطور کشمش مصرف می شود که از اوایل مهرماه قابل برداشت هستند.

 

 

 

 

۲۹) خرید نهال انگور الحقی:

یکی دیگر از انواع نهال های انگور ، الحقی است که گونه ای دیررس است و اغلب در آذربایجان کشت می شود. این رقم به صورت تازه خوری مصرف می شود. بسیار خوش طعم و خوش عطر بوده و طرفداران زیادی دارد. برگ های آن سبز روشن و برجسته و میوه انگور بلند قامت و بیضی شکل می باشد. رنگ انگور الحقی سفید و سیاه است.

 

 

 

۳۰) خرید نهال انگور مایه مو:

 انگور مایه مو گرد و دانه دار است که اغلب به صورت رنگ های سفید متمایل به زرد هستند. شاخه های این نهال بسیار گسترده می شود و رشد بسیار سریعی دارند. بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می کنند و برای تولید کشمش کیفیت لازم را ندارند. با استفاده از این انگور شیرین انگور مایه مو را می سازند. اغلب در مصارف صنعتی لذتی تهیه شیره و دوشاب استفاده می شود.

 

 

 

۳۱) خرید نهال انگور جین:

این رقم انگور بی دانه است و حبه های آن سفید رنگ می باشد. برگ های این رقم نازک و سبز روشن هستند. از این انگور برای آماده کردن کشمش پلو ، تهیه برگ مو از برگ آن و تازه خوری استفاده می شود. کشمش بدست آمده از این انگور کیفیت خوبی دارد و تیره رنگ می باشد . 

 

 

 

۳۲) خرید نهال انگور گزن دایی:

یکی از ارقام دیگر انگور ، گزن دایی است که مخروطی شکل با حبه هایی گرد و بزرگ بوده که زرد رنگ می باشد. پوست این انگور ضخیم و دانه دار هست. گوشت آن آبدار بوده و خوردن آن راحت است. از سری انگورهایی هست که کشمش آن بسیار پرطرفدار و سیاه رنگ و شیرین است.

 

 

 

۳۳) خرید نهال انگور کندمه:

انگور کندمه از جمله نهال های خوش طعم و لذیذ انگور است که خواهان بسیار زیادی دارد. میوه آن درشت ، متراکم و قرمز مایل به سیاه رنگ می باشد. نسبت به سرما حساسیت زیادی نشان می دهد و اگر بیش از حد سرما به آن برسد از بین می رود. از جمله انگورهایی است که باید پس از رسیدن سریعا چیده شود.

 

 

 

۳۴) خرید نهال انگور تبرزه:

این رقم انگور اغلب در تاکستان آذربایجان غربی کشت می شود. میوه آن بزرگ و دراز و رنگ آن سفید مایل به زرد رنگ است. بسیار لذیذ و خوشمزه هست و به همین تازه خوری مصرف می شود. به علت اندازه بزرگی که دارد برای تهیه کشمش نیز می توان از آن استفاده نمود‌. 

 

 

 

۳۵) خرید نهال انگور دیزماری:

یکی دیگر از ارقام انگور بوده که تقریبا غیر اقتصادی می باشد. خوشه های کوچک ، بیضی شکل ، دانه دار و مایل به سفید رنگی دارد که به صورت آب انگور یا شیره انگور مصرف می شوند. این انگور به صورت تازه خوری یا آبمیوه مصرف می شود. از گونه های زودرس انگور می باشد. 

 

 [/vc_column_text]

بهترین مرکز خرید نهال انگور :

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال درخت انگور ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال انگور می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم انگور را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال انگور

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *