این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام انجیر آشنا کنیم و برای خرید نهال زردالو شما را راهنمایی کنیم.

نهال زردالو

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

نام انگلیسی: apricot tree

 

درخت زردآلو حدودا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برای اولین بار در کشور های چین و روسیه معرفی شد و پس از آن بذرش از طریق جاده ابریشم به خاورمیانه و اروپا رسید. با گذشت زمان کشت زردآلو گسترش یافت و در جاده های مدرن ارمنستان و ترکیه دیده شد و بعد در دهه ۱۷۰۰ کاوشگران فرانسوی زردآلو را در خلیج فارس به ثبت رسانده اند در همین دهه اسپانیایی ها بذر زردآلو را به آمریکا رسانده و کشت نهال زردآلو را آغاز کردند. این میوه خوش طعم و خوش عطر است و دارای خواص زیادی می باشد و در گونه های مختلف وارد بازار می شود.

1)نهال زردالو نادری:

رقم زردالو نادری رشد متوسطی دارد و ارتفاع حدودا بین 4 الی 6 متر می باشد. این رقم تاجی گسترده دارد و میوه قرمز و زرد ان گرد و بزرگ است و طعم شیرینی دارد. این رقم خاک سبک و مرطوب و با زهکشی عالی نیاز دارد.

 

 

2)نهال زردالو جهانگیری:

یکی از ارقام سریع الرشد زردالو رقم جهانگیری می باشد. این رقم باردهی بالایی دارد و طول عمر ان حدودا بین 30 الی 35 سال می باشد. این رقم زردالو میوه ای بیضی و کشیده دارد. خاک مناسب ان سبک و متوسط بود و نیاز به زهکشی بالایی دارد. همچنین این رقم نور دوست است و دمای هوا را ماکزیمم تا 38 درجه و مینیمم تا 15- درجه سانتی گراد تحمل می کند. مناسب ترین فاصله برای کاشت این رقم 4 * 3 می باشد و عمق ان 1 متر است.

 

 

3)نهال زردالو پرتقالی:

یکی دیگر از ارقام زردالو پرتقالی است. این رقم را بهتر است در فاصله 6 * 5 بکارید. زردالو پرتقالی را بهتر است در خاک های گرم و نفوذ پذیر بکارید.گیاه در سال های اول در مقایسه با سال های بعدی  نیاز ابیاری کمتری دارداین رقم در مناطق معتدل و گرم رشد خوبی دارد اما در مناطق سردسیر نیز اگر ان را مقابل خورشید قرار دهید رشد مطلوبی خواهد داشت. باردهی ان اواخر فصل تابستان انجام می شود.

 

 

4)نهال زردالو شاهرود 35:

 زردالو شاهرود 35 رقمی تجاری و با کیفیت است که سرعت رشد بسیار زیادی دارد. این رقم ارتفاعی حدودا بین 4 الی 6 متر دارد. این رقم برگ های نوک تیز و دولپی دارد. شکوفه های زردالو در مقایسه با درختان دیگر زودتر نمایان می شوند. میوه های ان شبیه به تخم مرغ و پوستی زرد و قرمز رنگ دارد. یکی از نکات ویژه این رقم مقاومت بالا و در نتیجه اسان بودن حمل و نقل ان می باشد.

 

 

5)نهال زردالو شکر پاره:

یکی دیگر از ارقام زردالو است که باردهی ان از فصل تابستان اغاز می شود. میوه های این رقم نارنجی متمایل به قرمز می باشد. یکی از مهم نکات برای کاشت این رقم توجه به نوع خاک ان است. مناسب ترین خاک برای کاشت زردالو زمینی که خاک گرم و مرطوبیت کمی دارند و خاک شنی با زهکشی عالی می باشد.

6)نهال زردالو اردوباد:

یکی از ارقام پربارده است که باردهی را از سال اول اغاز می کند. این رقم بومی کشور ایران می باشد. شکوفه های این رقم اواخر اسفند ماه نمایان می شوند و میوه های لذیذ و دلچسب ان از اواسط خرداد قابل برداشت است. این رقم بسیار اقتصادی و به صرفه است.

 

 

7)نهال زردالو نصیری:

زردالو نصیری یکی از ارقام زردالو است که بسیار باکیفیت و لذیذ است و در بازار خواهان زیادی دارد. این رقم دیر شکوفه است. بسیار نسبت به گرما و سرما مقاوم است و در برابر بیماری و افات بسیار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این رقم بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می شود.

 

 

8)نهال زردالو میرزایی:

این رقم را در فصل بهار هفته ای 14 لیتر و در فصل تابستان هفته ای 21 لیتر اب نیاز دارد. بازدهی این محصول به ازای 500 اصله درخت حدودا بین 18 الی 22 تن می باشد. بهتر است این رقم را در زمین های هموار و در فاصله 4 * 3 و یا در زمین های شیب دار ملایم با فاصله 3 * 3 بکارید. میوه این رقم خوش طعم سفید مایل به سبز است.

 

 

9)نهال زردالو نخجوان:

رقم نخجوان میوه های خوش طعم و خوش عطری دارد و باردهی ان بسیار بالا است. این رقم پس از چیده شدن به مدت 7 روز ماندگاری دارد. زمان برداشت این رقم اوایل تیر ماه است. این رقم بسیار اقتصادی و باکیفیت است. با استفاه از خاک مناسب و رعایت ابیاری منظم محصولی بسیار با کیفیت تولید می کند.

 

 

10)نهال زردالو پوست قرمز:

پوست قرمز از گونه های کمیاب زردالو است که میوه ای قرمز رنگ رنگ دارد . گوشت ان سفت است و از اول تیز قابل برداشت است. بهتر است این رقم را در فاصله 4 * 3 بکارید. سریع الرشد است و بسیار قدرتمند است. عمر اقتصادی این رقم حدودا بین 24 الی 26 سال می باشد. رقمی بسیار مقاوم است و تا دمای 20- الی 30- درجه مقاومت می کند.

11)نهال زردالو شصتی:

یکی دیگر از ارقام زردالو است که بسیار سریع الرشد است و از اواخر خرداد ماه ثمردهی را اغاز می کند. این رقم میوه های زرد رنگ و کشیده دارد . کوددهی ان باید از اواسط فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان انجام شود . این رقم در بازار بسیار مورد پسند می باشد. طعم ان بسیار لذیذ است و گوشت اب داری دارد.

 

12) نهال زردالو عسگر اباد:

زردالو عسگر اباد میوه ای زرد رنگ و بسیار درشت می باشد که باردهی فوق العاده ای دارد و در برابر سرما از خود مقاومت زیادی نشان می دهند. این رقم از اواخر تیرماه قابل برداشت هستند. این رقم در برابر سرما مقاومت خوبی نشان می دهند و ارزش غذایی بالایی دارند. این رقم مناسب منطقه کوهستانی می باشد. این رقم دارای قند طبیعی است که برای بیشتر افراد  مناسب است.  

 

 

13)نهال زردالو شاهرودی:

 این رقم عمر اقتصادی حدودا بین 28 الی 32 ساله دارد. رقمی است که در مقایسه با دیگرنهال ها شکوفه هایش دیرتر نمایان می شود و مناسب کاشت در مناطق سردسیر است. در صورتی که ان را در منطقه ای که در معرض باد است کاشتید در سال های اغازین به تیرکی چوبی بسته تا در اثر وزشش باد کج نشود. این رقم در بازار بسیار پرطرفدار می باشد.

 

 

14)نهال زردالو ملایر:

یکی دیگر از ارقام زردالو است که پایه ان الوچه و زردالوی تلخ است. میوه ان زرد و صورتی رنگ است و از اوایل خرداد ماه قابل برداشت است. این رقم را به دو صورت تازه خوری و خشکبار می توان مصرف نمود. بهتر است ان را در فاصله 4 * 3 بکارد. این رقم مناسب مناطق سردسیر است و تا دمای حدودا 15- تا 25- را می تواند تحمل کند. عمر اقتصادی این رقم حدودا بین 20 الی 25 سال است.

 

 

15)نهال زردالو قیسی:

یکی دیگر از ارقام زردالو قیسی است که کمی با ارقام دیگر تفاوت دارد. این رقم لذیذ و خوشمزه نارنجی رنگ است و هسته اش به راحتی از گوشتش جدا می شود. این رقم به علت اینکه بیشتر به صورت خشکبار مصرف شود شهرت دارد. این رقم در نقاط مختلف کشور از جمله دماوند، آمل، مراغه و کرمان کاشته می شود.

 

16)نهال زردالو پرتقالی:

این رقم زردالو از جمله ارقام مناسب گرمسیر است. این رقم اواخر خرداد ماه باردهی را اغاز می کند. نیاز ابیاری ان نسبت به ارقام دیگر در سال های اول کمتر است. خاک مناسب ان نرم و نفوذ پذیر با زهکی عالی است. این رقم رشد سریعی دارد و بسیار نور دوست است. این رقم را با فاصله 6 * 5 از یکدیگر بکارید.

 

بهترین مرکز خرید نهال زردالو:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال زردالو ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال زردالو می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم زردالو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال زردالو:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *