این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام هلو آشنا کنیم و برای خرید نهال هلو شما را راهنمایی کنیم.

نهال هلو

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

نام انگلیسی: peach

نام علمی : Prunus persica

 

درخت هلو تاج پوششی کوچک و گسترده ای دارد که به ارتفاعی حدودا بین ۲ الی ۳/۵ متر می رسد. این گیاه به طور میانگین عمر کوتاهی داشته و بین ۱۵ الی ۲۰ سال طول عمرش است. هلو میوه ای تابستانه و آبدار است که خواص زیادی دارد. این میوه بسیار پرطرفدار است. اگر این رقم به صورت پرورشی در باغ کاشته شود عمر کوتاه تری نسبت به گیاهان خودرو خواهد داشت و حدودا ۸ سال عمر می کنند. برگ های باریکی دارند. رنگ گل های درخت هلو از گل‌بهی تا ارغوانی رنگ هستند و قطرش ۲/۵ سانتی متر می باشند. گلبرگ های فراوانی دارند و گیاهی خود بارور هستند. نیازی به کرده افشانی ندارند. درختان هلو در برابر سرما مقاومت زیادی ندارند و در دماهای زیر ۱۵- درجه سانتی گراد از بین می روند. البته به دوره زمستانی سرد برای رفتن به خواب زمستانی نیاز دارند.هلو در مناطق مختلف دنیا کاشته می شود که ارقام مختلفی از آن با توجه به طعم ، نرم یا سفت بودن ، زودرس یا دیررس بودن کاربردهای متفاوتی از جمله تازه خوری ، پخته شده در غذا ، کمپوت ، خشکبار و … دارند.

۱)نهال هلو پلنگی:

یکی از ارقام مرغوب و با کیفیت هلو ، رقم هلو پلنگی است که گونه ای اقتصادی می باشد. رنگ پوست این رقم زرد و گوشتش چسبیده به هسته است. اواخر فصل تابستان این رقم قابل برداشت می باشد. مدت زمان قابل نگهداری آن ۳۰ الی ۶۰ روز است.

 

 

۲)نهال هلو جوادی:

رقم هلو جوادی در زمان قدیم محله جوادیه کشت می شده است. این رقم دایره ای شکل و کمی درشت می باشد و مقاومت بسیار زیادی دارد. رنگ این هلو ترکیبی از زرد و قرمز است. این رقم نسبت به بیماری و آفات بسیار مقاوم است. خرید نهال هلو جوادی برای مناطقی که آب و هوای سردی دارند مناسب است چرا که تا دمای ۱۵- الی ۳۲ را تحمل می کند.

 

 

۳) نهال هلو عسلی:

یکی دیگر از ارقام هلو است که بسیار خوش طعم و خوش عطر است و طرفداران زیادی دارد. این رقم بومی کشور چین است. حدودا بین ۸ الی ۱۰ سال عمر می کند. اواخر تیرماه این رقم هلو قابل برداشت است. این رقم مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و در دمای حدودا ۲۰- الی ۳۵- درجه می تواند رشد کند.

 

 

۴)نهال هلو حاج کاظمی:

هلو حاج کاظمی در مقایسه با سایر ارقام هلو ، عملکرد بسیار بالایی دارد. بیشترین کاربرد این رقم برای تولید کمپوت می باشد. رشد درخت آن متوسط است و سالیانه باردهی بسیار بالایی دارد. گوشت میوه آن زرد است و طعمی شیرین و دلچسب دارد. میوه های این رقم از اواخر تیرماه الی اواسط مرداد ماه قابل برداشت است.

 

 

۵) نهال هلو فرانسه:

یکی دیگر از ارقام هلو، هلو فرانسه است. باردهی بسیار بالایی دارد و زود رس است. میوه آن از اوایل خرداد ماه قابل برداشت می شود. این رقم وارداتی است و می توان آن ها را در سردخانه به مدت ۲ الی ۴ ماه نگه داشت. در صورتی که آبیاری مناسب ، خاک مناسب و کوددهی درست رعایت شود باردهی را افزایش می دهد.

۶)نهال هلو ولد آبادی:

یکی از ارقام هلوی دیر رس است که باردهی اش اواخر مرداد ماه انجام می شود. ابن رقم از جمله بهترین و با کیفیت ترین نهال ها می باشد. سرعت رشد این درخت کم تا متوسط است و به ارتفاعی حدودا بین ۲ الی ۳ متر می رسد.

 

 

۷)نهال هلو رد تاپ:

رقم هلو رد تاپ از جمله ارقام مقاوم هلو است. این رقم نسبت به آفات و بیماری های درخت هلو مقاومت زیادی نشان می دهد. خرید نهال هلو این رقم خوش طعم و خوش عطر برای مناطق معتدل پیشنهاد می شود. هنگام کاشت باید به عواملی همچون خاک مناسب ، نوردهی کافی توجه داشته باشید. پوست میوه قرمز و گوشت آن زرد رنگ است.

 

 

۸)نهال هلو انجیری مالکی:

یکی دیگر از ارقام هلو است که پایه نهال آن آلوی وحشی و شفتالو است. این رقم نیاز به دوبار در هفته آبیاری دارد و اگر بیش از نیاز آن را آبیاری کنید موجب به زرد شدن برگ ها می شود. بر روی پایه ۲۰ الی ۳۵ سانتی متری شاخه های باقی مانده را هرس کنید. گلدهی این رقم اواخر فروردین ماه است و اواخر مرداد ماه میوه آن قابل برداشت است.

 

 

۹)نهال هلو آلبرتا:

رقم آلبرتا برای مناطقی که آب و هوای مناسب پرورش هلو دارند بسیار پیشنهاد می شود. این رقم تا حدودی شبیه به رقم زعفرانی است با این تفاوت که کمی کوچک تر از آن است. هلو آلبرتا بر پایه های آلو ، بادام و شلیل قابل تکثیر می باشد. هنگام خرید نهال هلو آلبرتا توجه کنید که خاک مناسب کشت آن را تهیه فرمایید و از خاک سنگین و زهکشی نشده بپرهیزید. میوه آن قرمز رنگ ، درشت و بیضی است.

 

 

۱۰)نهال هلو انجیری خونی:

یکی دیگر از ارقام هلو ، هلو انجیری خونی است که بومی کشور چین می باشد. این رقم دارای طعم و کیفیت مناسب و محبوب بازار میوه و تره‌ بار است. اگر خاک مناسب ، آبیاری منظم و کوددهی به موقع را انجام دهید می تواند بین ۱۸ الی ۲۲ سال عمر مفید داشته باشد. دمای هوا را تا ۲۵ الی ۳۰ درجه تحمل می کند. از اواخر تیرماه میوه آن قابل برداشت می باشد.

۱۱)نهال هلو انجیری زعفرانی:

یکی از ارقام با کیفیت و بسیار لذیذ هلو این که باردهی بالایی دارد. رنگ پوست میوه آن صورتی و بسیار سفت است. که باعث می شود هسته آن به راحتی از میوه جدا شود. میوه های این رقم از اواخر تیرماه قابل برداشت هستند . خرید نهال هلو انجیری به شرط اینکه گونه زود رس بخواهید توصیه می شود.

 

 

۱۲)نهال هلو زعفرانی زود رس:

این رقم هلو زعفرانی زود رس است که اواخر خرداد ماه میوه هایش قابل برداشت هستند. خرید نهال هلو این رقم به علت سفت بودن هنگام حمل و نقل و جا به جا کردن میوه بسیار پر طرفدار است. میوه هایی کشیده ، گرد و با اندازه ای متوسط دارد. هسته این رقم به راحتی از میوه آن جدا می شود.

 

 

۱۳)نهال هلو سرخابی:

یکی دیگر از ارقام هلو است که بومی کشور ایران می باشد. این رقم خوش طعم و خوش عطر بسیار پرطرفدار است و کیفیت بالایی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این رقم برای خرید نهال آن ، ماندگاری بالا نزدیک به دو ماه است. باردهی بسیار بالایی دارد و از اواسط مرداد ماه محصول آن قابل برداشت است. قدرت رشد درخت آن متوسط و توانایی کاشت در انواع و اقسام آب و هوای مختلف را دارد. اگر آبیاری منظم و کوددهی به موقع را رعایت کنید از سال دوم کاشت باردهی بسیار خوبی خواهد داشت.

 

 

۱۴)نهال هلو انجیری زود رس:

این رقم هلو بومی کشور چین است که به اقسام نقاط دنیا رسیده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم که در خرید نهال هلو باید به آن توجه داشت مقاومت بسیار بالا در برابر آفات و بیماریهای مختلف است. میوه ای متوسط با طعم شیرین دارد که رنگ آن زرد متمایل به قرمز می باشد. شبیه به انجیر شکلی پهن دارد. این رقم زودرس از سال دوم محصول دهی را آغاز می کند.

 

بهترین مرکز خرید نهال هلو:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال هلو ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال هلو می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم هلو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال هلو:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *