درختچه های زینتی آپارتمانی

درختچه زینتی


درختچه های زینتی آپارتمانی

 بیشتر افراد علاقه مند به گل و گیاه در خانه های خود از گیاهان کوچک نگهداری می کنند. اما نگهداری از درختچه های زینتی اپارتمانی در سایز بزرگ هم مرسوم است و مختص افراد خاص و باسلیقه است. هم خانه شما را زیبا می کند و هم به طرز فوق العاده ای آن را متفاوت می کند. در این مطلب درباره درختچه های زینتی خانگی و آپارتمانی و نگهداری اصولی از آن ها می خوانیم.

درختچه پاچیرا یا درخت پول

درختچه پاچیرا

این درخت از درختچه های زینتی آپارتمانی است که به نام درختچه شانس هم معروف است. گیاهی است که دارای برگ هایی کشیده و پهن است. ساقه های پاچیرا در هنگام رشدش، در هم تنیده می شوند و بسیار زیبا می شود. این درخت نماد ثروت، قدرت و پیشرفت کسب و کار است که در افسانه های چینی هم وجود دارد. معمولا در کشور چین، وقتی خانه یا محل کاری جدید می خرند این گیاه را تهیه کرده و یا کادو می گیرند.

گیاه پاچیرا، تازه وارد کشور ما شده است و به همین دلیل هم دارای قیمت بالایی است. این گیاه بسیار لوکس و لاکچری است و برای هدیه دادن بسیار مطلوب است. این گیاه برای حیوانات خانگی ضرر ندارد و به آن ها اسیب نمی رساند.

آبیاری درختچه پاچیرا

برای نگهداری از درختچه های زینتی آپارتمانی مثل پاچیرا باید اصول درست آبیاری آن ها را بدانید. این درختچه خیلی به آب زیاد احتیاجی ندارد. وقتی خاگ گیاه خشک شد به معنی این است که وقت آبیاری ان رسیده است. آبیاری زیاد به این گیاه باعث می شود که نوک برگ ها سبز یا سیاه شوند.

نور مناسب برای درخت پاچیرا

پاچیرا به نور متوسط برای رشد نیاز دارد. می توانید درختچه های پاچیرا را در پشت پنجره های شمالی بگذارید تا نور مناسب و مورد نیاز را دریافت کنند. بهترین دما برای نگهداری این درخت هم بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد است.

رطوبت مورد نیاز برای پاچیرا نسبتا زیاد است و برای رشد به رطوبت ریادی نیاز دارد. بهترین خاک هم برایش مخلوط پیت ماس و پرلیت است.

درختچه شفلرا

درختچه شفلرا
شفلرا

این درختچه های زینتی آپارتمانی دارای برگ های سبز یا ابلق پنجه ای است. ارتفاع این گیاه زیبا تا 3 متر هم می رسد. اگر از این گیاه مراقبت خوبی داشته باشید می توانید چندین سال آن را داشته باشید. این گیاه برای حیوانات خانگی سمی و مضر است. سگ یا گربه در صورت خوردن برگ های این گیاه مسموم و بیمار می شوند.

آبیاری و رطوبت در درخت شفلرا

خاک این گیاه را باید مرطوب نگه دارید. در تابستان هفته ای 2  تا 3 بار آّیاری کافی است و در زمیتان هم هفته ای یکبار کفایت می کند. برای ایجاد رطوبت کافی در این گیاه هم باید هفته ای دو بار غبارپاشی شود.

نور و دمای مناسب برای شفلرا

گلدان گیاه شفلرا را در مکانی روشن با نور غیرمستقیم آفتاب قرار دهید. کنار پنجره می تواند جای مناسبی باشد. بهترین دما برای نگهداری این درختچه های زینتی آپارتمانی هم بین 17 تا 28 درجه سانیگراد است. بهترین خاک برای این گیاه، مخلوطی از خاک برگ، کوکوپیت و پیت ماس است.

درخت کاج مطبق

کاج مطبق
درخت کاج مطبق

این گیاه از دسته گیاهان سوزنی بومی استرالیا است. اگر این درخت در فضای آزاد باشد تا 60 متر هم رشد می کند. اما در خانه رشدش زیاد نیست و نهایتا تا 2 متر بتواند رشد کند. این درختچه دارای شاخه های طبقه ای بسیار چشمگیر است. باید مراقبت خیلی خوبی از این گیاه داشته باشید تا برگ هایش زرد و پژمرده نشود. اگر زمان و وقت نمی توانید برای نگهداری از گیاه بگذارید درخت کاج مطبق را انتخاب نکنید.

آبیاری از درخت کاج مطبق

بهتر است خاک گلدان این گیاه همیشه رطوبت داشته باشد. دو بار در هفته در تابستان و یکبار در هفته در فصل زمستان ابیاری کفایت می کند. آبیاری باید با آب بدون املاح صورت گیرد و زیاد هم آبیاری انجام نشود تا باعث زرد شدن برگ های این گیاه نشود. آبیاری کم هم باعث از بین رفتن برگهایش می شود.

نور و درمای مناسب برای درخت کاج مطبق

نوری ملایم برای این گیاه مناسب است. در پشت پنجره جایش مناسب است. در فصل بهتر و تابستان به دلیل نور زیاد برگ های این درختچه را تا 45 درجه بچرخانید تا نور به همه نواحی برشد و رشد یکدست و منظمی داشته باشد.

درختان سوزنی شکل بیشتر به دمای پایین و سرد عادت دارند. این نوع کاج دمایی بین 5 تا  16درجه را تحمل می کند. در فصل های گرم می توانید این گیاه را به بالکن و یا تراس انتقال داده تا از هوای خنک استفاده کنند. بهترین خاک هم برای این گیاه زینتی، کمپوست است. بهتر است که سالی یکی دو بار هم گلدان را عوض کنید.

درختچه های زینتی آپارتمانی لیندا

نام دیگر گیاه لیندا، درخت دم اسبی است. این گیاه برای نقاط گرم و خشک آمریکای جنوبی و مکزیک است. دارای برگ های باریک و زیبایی است که بسیار چشمگیر هستند. در انگلیسی نامش گیاه پافیلی است. اگر مراقبت خوبی از این گیاه داشته باشید تا 2 متر هم می رسد. این گیاه، کم نیاز است اما سرما را تحمل نمی کند.

آبیاری گیاه لیندا

لیندا آب را در انتهای ساقه ضخیم خود نگه می دارد. پس خیلی نیازی به آبیاری ندارد. خشکی را می تواند تحمل کند. و آبیاری هر دو هفته یکبار کافی است. آبیاری زیاد باعث پژمرده شدن برگ هایش می شود. این گیاه عاشق نور است. بایددر طول روز نور کافی دریافت کند. خاک مناسب برای گیاه لیندا هم خاک شنی با زهکشی مناسب است.

سخن آخر

برای خرید و تهیه درختچه های زینتی آپارتمانی و انواع خرید نهال و خرید نهال میوه می توانید از نهالستان بهمن آبادی و وبسایت https://iraniantree.com/ تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *