گیاهانی که باید پشت پنجره بذاری

گیاهانی آپارتمانی


گیاهانی که باید پشت پنجره بذاری

با توجه به این خانه ها آپارتمانی و زندگی ها ماشینی شده است، دیگر خیلی فضای سبز با حیاطی زیبا و پر از طراوت گیاهان، خیلی وجود ندارد. اما راه حل دارد و آن هم ایجاد فضایی مطبوع و باطراوت از گیاهان در داخل آپارتمان است. در این مقاله درباره گیاهان آپارتمانی و گیاهانی که باید پشت پنجره بذاری می خوانیم.

برای اینکه در خانه و آپارتمان خود فضایی دل نشین از گل و گیاه داشته باشید، باید نگهداری درباره آن ها را هم بدانید. انواع گل و گیاه وجود دارد که نگهداری و نکات مهم درباره خودشان را دارند. در این میان بعضی از گل و گیاهان آپارتمانی هستند که برای رشد بهتر نیاز دارند پشت پنجره گذاشته شوند.

گل و گیاه مناسب برای پشت پنجره

گل و گیاه اپارتمانی
گل و گیاه مناسب برای پشت پنجره

نگهداری از گل و گیاهانی که پشت پنجره گذاشته می شوند، بسبار جذاب و راحت تر از کاشت و نگهداری گیاهان در حیاط خانه ها است. دیگر دردسرهای کار در حیاط با هر آب و هوایی وجود ندارد و خبری از علف های هرز باغچه هم نیست.

برای نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی باید آن هایی که نیاز به نور شمالی دارند را انتخاب نمایید. نور کمتری برای رشد لازم دارند و مقاومت خوبی هم دارند. توقع این گیاهان بالا نیست و نگهداری آسانی دارند. این گیاهان نه خیلی به نور و نه کوددهی  خیلی زیاد برای رشد لازم ندارند. پس خیلی حساس نیستند.

از این گل و گیاهان حتی می توان در پشت پنجره های جنوبی هم نگهداری کرد فقط اینکه، نور خیلی زیاد و مستقیم به آن ها نتابد تا پژمرده نشوند.

نگهداری از گل کالاته آ

نکات مهم در نگهداری از گل کالاته آ
نگهداری از گل کالاته آ

این گیاه دارای برگ هایی کشیده و زیبا با طرح هایی از رنگ سبز و زرد و قرمز بر روی برگ هایش دارد. این گیاه مناسب برای منطق گرمسیری است. برای مگهداری از آ« باید نور کم و فیلتر شده در اختیار باشد تا نگهداری خوبی داشته باشد. این گیاه تا 8 متر هم می تواند رشد کند. کوددهی برای گیاه باید منظم و ماهانه انجام شود.

گل کالاته آ باعث تصفیه هوا می شود و بسیار زیبا است که طرفداران زیادی هم دارد . از گیاهانی که باید پشت پنجره بذاری می توان به گیاه کالاته آ اشاره داشت.

نگهداری از گل آگلونما

این گیاه نگهداری آسانی دارد و برای آپارتمان بسیاری مناسب است. گیاه آگلونما در نور کم در پشت پنجره شمالی، خیلی خوب رشد می کند. دقت داشته باشید که در نگهداری ،این گیاه دو مورد را دوست ندارد. یکی اینکه نور مستقیم برایش خوب نیست و زرد می شود و دیگر سرمای زیاد را دوست ندارد. پس ار تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری شود و در زمستان هم محیط را برایش گرم نگه دارید.

از گیاهانی که باید پشت پنجره بذاری می توان به آگلونما اشاره داشت. این گیاه تا ارتفاع یک متر می تواند رشد کند.

نگهداری از گیاه سانسوریا

از گیاهان زیبا و مناسب برای آپارتمان گیاه سانسوریا است. نگهداری اسانی دارد و فقط بستر آن باید زهکشی داشته باشد. به نور کم نیاز دارد و برایش نور ملایم پشت پنجره لازم است.

بهترین فضا برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی کجاست

نگهداری از گیاهان آپارتمانی
بهترین فضا برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی کجاست

بهترین مکان برای نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی جایی است که در آن بتوان شرایط نوری، دمایی و رطوبتی را برای گیاه ایجاد نمود. و هر آنچه را گیاه به آن نیازمند است، برایش فراهم کرد تا در شرایطی نزدیک به شرایط اقلیمی خود قرار گیرد. البته امکان براورده کردن کامل شرایط هم راحت نیست و صد در صد آن طور نمی شود اما می توان شرایط بهتر و بسیار نزدیک مهیا کرد.

نکات مهم در نگهداری گیاهان در خانه

اگر گلدان ها و گیاهانی که باید پشت پنجره گذاشت را در یک کانون جمع کرده اید، دقت داشته باشد که برای جلوگیری از خشکی فضا حتما ظرف ابی را در بین گیاهان بگذارید تا رطوبت ایجاد شود.

برخی از گیاهان هستند که با خشکی هوا هم سازگاری دارند اما بهتر است که فضا مرطوب باشد. در فضای مرطوب گل و گیاه خیلی رشد خوبی دارد و باطراوت و شاداب می ماند.

دقت داشته باشید که رطوبت هوا با رطوبت خاک و رطوبت اب با هم فرق دارند. همه این موارد را در نظر داشته باشید. در صورت نبود هر کدام جبران از ریشه و خاک صورت می گیرد و خاک خشک می شود و گیاه به اب بیشتری نیاز دارد.

مزیت نگهداری از گیاهان با نور کم

برای نگهداری گیاهان با نور کم یا گیاهانی که باید پشت پنجره خیلی دچار زحمت نمی شوید. سازگاری بهتری با محیط دارند و نگهداریشان راحت است. این گیاهان کم توقع هستند. گیاهان کم توقع به خشکی سازگاری دارند و در برابر آفات هم از خود مقاومت نشان می دهند.

هر چند که این گیاهان نگهداری اسانی دارند اما نور باید برایشان فراهم شود. نور ملایم هم برایشان کافی است. اگر نور وجود ندارد با نورهای مصنوعی این امکان را فراهم اورید تا گیاهتان از بین نرود. خرید انواع گل و گیاه و خرید نهال را از نهالستان ایرانین تری داشته باشید.

سوالات متداول گیاهانی که باید پشت پنجره

مهم ترین مورد در نگهداری از گیاهان آپارتمانی چیست؟

اگر تازه کار هستید و خیلی از گل و گیاه و نگهداری آن ها نمی دانید، از گیاهان مقاوم خریداری نمایید.

برگ عبایی چه گیاهی است؟

گیاه است که برای نگهداری در پشت پنجرههای شمالی مناسب است. این گیاه تقریبا در هر شرایطی می تواند رشد خوبی داشته باشد. این گیاه برای گلدان های بزرگ مناسب است و تا ارتفاع یک متر هم رشد می کند.

آیا از گیاهانی که به نور کم نیاز دارند، می توان در پشت پنجره جنوبی هم نگهداری کرد؟

از این گل و گیاهان حتی می توان در پشت پنجره های جنوبی هم نگهداری کرد فقط اینکه، نور خیلی زیاد و مستقیم به آن ها نتابد تا پژمرده نشوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *