این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است. در این نوشته سعی داریم شما را با کاشت و پرورش اصول طراحی ویلای مدرن مینیمال  آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند 

اصول طراحی ویلای مدرن مینیمال

طراحی فضای سبز به سبک مینیمال سبکی مدرن و منحصر به فرد است که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده. اگر تا به حال درباره سبک مینیمال نشنیده اید در رابطه با آن باید بگوییم که به معنی حداقل گرایی است که در موازات با مدرنیته می باشد. در این سبک فقط موارد ضروری را استفاده می کنند. طرفدارن این سبک ساده گرایی را پیش می گیرند و از المان های لاکچری استفاده نمی کنند. این سبک محدودیت خود را به جلوه می گذارد که همین امر موجب جذابیت فضا و پر طرفدار بودن آن می شود.

 

مشخصات طراحی ویلای مینیمال :

 

 

۱) استفاده از حجم های هندسی :

از حجم های هندسی در این سبک از طراحی به طور گسترده استفاده می شود. سطح های صاف و مسطح فاقد المان های تزئینی شاخصه اصلی نمای مینیمال محسوب می شود. در این سبک معماری که طرفداران بسیار زیادی دارد از حجم ها استفاده شده و فضا با این حجم های هندسی چیده می شود. این سبک طراحی در سطح بین المللی طرفداران زیادی دارد و طی چند ساله گذشته نیز به کشور ما رسیده است. این سبک خاص موجع به محدودیت در انتخاب ابزار ‌و المان های چینش دکوراسیون می شود. با این تفسیر اغلب اوقات بیش تر از دو المان را به کار نمی برند. بیشترین مواد به کار رفته در این سبک بتن به صورت اکسپوز یا پرداخت شده و سیمان سفید می باشد.

 

 

 

 

۲) پلان های باز :

یکی دیگر از اقدامات لازم برای طراحی ویلای مینیمال به کار می رود پلان های باز بوده که کمترین تماس با دیوار و ستون جدا کننده را دارد. امرز بندی و تیغه کشی تنها در صورت لزوم و نبود راه حل جایگزین به کار می رود. فضای داخلی به سبک مینیمال به طور پیوسته و ممتد انجام می شود و جلوه گر گستردگی پیچیده ای خواهد بود. در انتخاب اکسسوری و تزییناتی دقت بسیاری را داشته باشید چرا که عناصر اضافی وجود ندارد و هر قلم تاثیر بزرگی در فضا خواهد داشت و ناب بودن فضا باید حفظ شود.

۳) استفاده از سطوح شیشه ای :

شیشه نقش مهمی در سبک مینیمال دارد و عنصر شیشه را در دکوراسیون سبک مینیمال به کار می برند. این ویژگی موجع به این می شود که اقلامی سنگین و صفی جایی در این فضا نداشته باشند و سبکی و دل بازی را به چشم افراد القا کند.

 

۴) سادگی و صمیمیت :

لازمه هر دکوراسیون مینیمال سادگی و حداقل گرایی می باشد. این دو عنصر باید به نحو احسنت به کار گرفته شوند طوری که وقتی به هر قسمت توجه می شود این دو عنصر دیده شود. سطوح مختلف در فضای مینیمال از جمله کف، دیوارها و سقف باید به صورت کاملا ساده و فاقد هیچ گونه کنج سازی و یا عناصر کاذبی برای اتصال بهم باشند و لبه های اتصال نیز به طور کامل خشک باشند. این دو عنصر سادگی و حداقل گرایی در دو نما چه بیرونی و چه داخلی به کار بگیرید و در تمام بخش ها از آن دو استفاده کنید. پیشنهاد می شود که برای داشتن همچنین دکوراسیونی حتما با تیم مجرب و حرفه ای طراحی دکوراسیون مشورت کرده تا کار را بصورت حرفه ای پیش ببرید.

 

طراحی ویلای مینیمال را می توان در چند عبارت ساده به شکل زیر خلاصه کرد:

 

۱) سادگی در ساختار بیرونی و داخلی

 

۲) دیوارسازی و ستون بندی بدون هیچگونه پیچیدگی و تزئینات خاصی

 

۳) فضاهای گسترده دلباز و پر نور

 

۴) جزئیات ساده بدون وجود دکوراسیون خاصی

 

۵) به کار بردن متریال های محدود و عدم استفاده بیش از دو نوع متریال در ساختار سازه ویلایی

 

طراحی فضای ویلای مینیمال تنوع بسیار زیادی دارد و هر فضا نیازمند طراحی منحصر به فرد خودش می باشد. برای اینکه ویلای مینیمال منحصر به فرد و خاص خود را با توجه به منطقه ای که در آن مستقر هستید طراحی و دیزاین کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید . در نهالستان بهمن آبادی تیم مجرب و با سابقه با کم ترین هزینه مناسب ترین ویلای مدرن مینیمال را برای شما طراحی کرده و فضای سبز شما را منحصر به فرد و خاص می کند. در نهالستان بهمن آبادی متخصصان با استعداد را گرد هم آورده ایم تا فضای دلنشین و مطابق خواست شما را برایتان طراحی و اجرا کنند. 

 

 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *