پیوند گردو

بررسی روش های پیوند گردو


این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال درباره پیوند گردو است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع نهال گردو  آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم. در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند. در این میان تصمیم داریم شما را با انواع گل و گیاه اشنا کنیم و در زمینه خرید نهال و خرید نهال گردو به شما کمک کنیم. همچنین اگر قصد خرید نهال با کیفیت دارید، توصیه می کنیم تا با خواندن مقاله “راهنمای خرید بهترین نهال میوه ” با ویژگی های یک نهال با کیفیت آشنا شوید.

.

.

انواع روش های پیوند گردو

آموزش پیوند درخت گردو :

پیوند زدن درخت گردو برای افزایش کیفیت محصول انجام می شود. این کار به دلیل داشتن قواعد مشخص اهمیت بسیار بالایی دارد تا نتیجه مطلوب را بدهد. 

این عمل موجب می شود که کیفیت گردو از لحاظ طعم ، اندازه و شکل بهتر شود. اصول پیوند زدن گردو را در این مقاله برای شما توضیح داده ایم ، در صورت تمایل برای پیوند گردو این مقاله را دنبال کنید

مشکلات احتمالی در صورت پیوند نزدن درخت گردو :

اگر درخت گردو را پیوند نزنید ممکن است دچار مشکلاتی شوید. در سال های ابتدایی محصول دهی بیش تر بوده و کیفیت این محصولات بالا است اما با گذر زمان این محصول دچار افت کیفیت می شود. با پیوند زدن درخت گردو ، درخت خود را شاداب و پر بازده نگه دارید.

بهترین زمان پیوند درخت گردو :

بسیاری از عملیات های کاشت درخت گردو مثل هرس درخت ، کود دهی و پیوند زدن نیاز به این دارد که در زمان مناسب خود انجام شود تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود. حتی ممکن است اگر در زمان نامناسب انجام شود نتیجه ای زیان بار به دنبال داشته باشد.

به همین علت در رابطه با زمان مناسب پیوند زدن درخت گردو بهتر است آن را در ابتدای فروردین ماه انجام دهید. در این ماه دمای هوا متعادل هست و موجب می شود که پیوند به خوبی انجام شود.

 

انواع روش‌های مختلف پیوند درخت گردو :

پیوند زدن درخت گردو دارای روش های متفاوتی بوده که معروف ترین آن ها را در ادامه معرفی می‌ کنیم:

۱) پیوند گردو به روش اسکنه :

یکی از بهترین زمان هایی پیوند زدن ابتدای فصل بهار می باشد. برش های عمودی در این روش روی شاخه ها ایجاد می شود. طول این پیوند ها حداقل ۱۰ سانتی متر هستند. این پیوند ها در شکاف قرار می گیرند و از چسب های باغبانی برای چسباندن آن ها استفاده می کنند.

۲) پیوند امگا برای گردو :

در روش امگا پایه پیوندی به صورت حرف یونانی (امگا) برش دهید. به علت شکل برشی که باید در پیوندک ایجاد کنید در این روش به ماشین پیوند زنی نیاز دارید. این نهال ها را پس از ۲۰ روز در خاک اره و در دمای ۲۵ درجه با رطوبت بالا قرار دهید.

۳) پیوند وصله‌ای برای درخت گردو:

در روش پیوند وصله ای نیاز است که پیوند ها را وصل کنید. در این روش باید جای برش افقی و عمودی بر روی گیاه مشخص کنید. دو برش عمودی روی ساقه ایجاد کنید و توسط دو برش افقی آن ها را به یک دیگر وصل کنید. این برش ها طولی بین ۲/۵ الی ۳ سانتی متر باید داشته باشند. مناسب ترین زمان برای انجام این روش اوایل فصل تابستان است. پایه هایی که استفاده می کنید حدودا ۲ ساله باشند. 

۴) پیوند گردو به روش T:

در این روش برشی عمودی بزنید و به اندازه یک سوم آن برشی افقی ایجاد کنید تا شبیه حرف (تی) انگلیسی باشد. پیوندی که ایجاد کردید را درون برش تی شکل بگذارید. برش را توسط چسب و نوار های پلاستیکی ببندید. 

 

 

 

       

روش جدید پیوند گردو :

در این روش جدید پیوند زدن ، بخش سالم و بی شیره گیاه را بردارید. این پیوند ها را در مکانی سرد نگه داری کنید. سپس شیاری روی آن ایجاد کنید. مناسب ترین فصل برای این عمل ، فصل زمستان می باشد. اگر شیار بر روی پیوند ایجاد کنید درخت محکم جوش می خورد.

در این روش باید پیوند هایی بر روی درخت ایجاد کنید و به همان اندازه شیار هایی بر روی درخت پایه بزنید. مهم ترین نکته این است که مراقب پوسته نهال باشید که آسیب نبیند.

وقتی پیوندک در شیار قرار گرفت ، سرعت و دقت را به حداکثر برسانید. پیوند باید داخل شیار ثابت شود تا عمل پیوند انجام شود. ضربه هایی را بر آن زده تا محل قرار گرفتن آن درست باشد.

در این مرحله شیار ها را با پوست نهال بپوشانید و سپس یک پارچه و یا پلاستیک قرار دهید تا محکم شود ، این امر موجب جوش خوردن پیوند می شود ‌.

 

 

عوامل موثر بر بهتر بودن پیوند گردو :

رعایت اصول این کار بسیار ضروری بوده و با رعایت این نکات می توان با کیفیت ترین پیوند را داشته باشید. فاکتور های مهم در پیوند زدن گردو عبارتند از :

۱) انتخاب پایه مناسب

۲) انتخاب پیوندک با کیفیت و تازه

۳) انتخاب بهترین روش پیوند با توجه به نوع منطقه و رقم گردو

۴) ایجاد دمای مناسب با توجه به نوع پیوند و نوع ارقامی که برای پیوند استفاده می‌کنید.

 

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال گردو ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال گردو می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم گردو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال گردو :

 

 

 

.

.

آدرس و شماره تلفن نهالستان بهمن آبادی

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *