این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام آلبالو آشنا کنیم و برای خرید نهال آلبالو شما را راهنمایی کنیم.

نهال آلبالو

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند.

نام انگلیسی : Sour Cherry

 

آلبالو، میوه ای خوش طعم و خوش عطر که از جمله میوه های تابستانی پرطرفدار می باشد. ابن میوه با دو طعم ترش و شیرین کاربرد بسیاری دارد از تازه خوری تا ترشی و مربا از آن استفاده می شود. این رقم علاوه بر طعم خوب ، درختی زیبا و چشم نواز است که در بهار شکوفه هایش جلوه ای سفید رنگ و بی نظیر برایتان ایجاد می کند.

آلبالو بدنه ظریفی دارد که اندازه آن حدودا بین ۲ الی ۴ متر است. به گونه های ۲ متری آن پاکوتاه گفته می شود. خاستگاه اصلی این میوه اروپا و جنوب شرقی آسیا است. این میوه از دریای خزر تا دریای سیاه کشت می شده است و طبق حدس و گمان ها احتمالا توسط پرندگان به مناطق دیگر برده شده است.

میوه درخت آلبالو قرمز رنگ ، ترش یا شیرین طعم و با اندازه ای کوچک تر از گیلاس می باشد. اغلب به صورت جفت نمایان می شود. البته یکی از ارقام آن به صورت خوشه ای ثمر می دهد. اکثرا کشت آن را اواسط فصل پاییز انجام می دهد تا در فصل بهار شکوفه دهی را آغاز کند و در فصل تابستان ثمره بدهد.

۱)خرید نهال آلبالو گوشواره ای:

رقم آلبالو گوشواره ای بومی کشور آمریکا می باشد و جزو ارقام قیمت مناسب است. این آلبالو تقریبا ارتفاعی نزدیک به ۵ متر می گیرد و در هر شاخه به شکل گروه میوه ها رشد می کنند و قرمز رنگ هستند. درخت گیلاس خودبارور نیست و هنگام باروری باید از رقم گرده را استفاده شود. بهتر است برای گرده افشانی از گیلاس استفاده کنید. این رقم مناسب رشد در مناطق سردسیر است.

 

 

۲)خرید نهال آلبالو مجارستانی دیر رس:

یکی دیگر از ارقام آلبالو است که بومی کشور مجارستان می باشد. این رقم باکیفیت و خوش طعم در کشور ایران نیز کشت می شود. آلبالو مجارستانی گلدهی را اواخر خرداد ماه الی اوایل تیر ماه آغاز کرده و از اواخر تیر ماه می توان آن را برداشت کرد. میوه های این رقم قرمز رنگ و درشت است. دیر رس بودن موجب می شود که سرمای بهاره به آن آسیبی نرساند‌. 

 

 

۳)خرید نهال آلبالو خوشه ای مورلو:

رقم آلبالو مورلو بومی کشور فرانسه می باشد که یکی از ویژگی های مثبت آن رشد در هر نوع آب و هوایی است. میوه این رقم خوش طعم و خوش عطر قرمز متمایل به تیره و درشت است. باردهی بسیار مطلوبی دارد و علت آن گلدهی از نیمه دوم فروردین ماه و شکوفه ها از هوای سرد در امان می مانند. این رقم اگر در شرایط آب و هوایی سرد قرار گیرد توانایی رشد را دارد.

 

 

۴)خرید نهال آلبالو گیسی:

رقم آلبالو گیسی بومی کشور مجارستان می باشد. مدت زمان عمر مفید این رقم حدودا بین ۲۴ الی ۲۶ سال است. رشد آن بسیار قوی است و رقمی پاکوتاه محسوب می شود. میوه آن گرد و از ارقام دیگر کوچک تر است. این رقم به صورت تازه خوری و برای تولید کمپوت و مربا استفاده می شود. آلبالو گیسی رقمی بسیار پربار و خوشمزه است.

 

 

۵)خرید نهال آلبالو مجارستانی پیش رس:

این رقم بومی کشور مجارستان است و از ارقام به صرفه و خوش طعم آلبالو می باشد. طول عمر این رقم بین ۲۸ الی ۳۲ سال است. میوه های آن قرمز رنگ و بزرگ سایز است. میوه های این رقم را پس از اینکه کامل رسیدند باید برداشت کنید. بهتر است آن را در مناطق گرمسیر بکارید چرا که زودرس است. شکوفه دهی را از فروردین آغاز و از خرداد ماه قابل برداشت می باشد.

 

 

۶)خرید نهال آلبالو محلی پیش رس:

یکی دیگر از ارقام آلبالو، آلبالو محلی پیش رس است که بیشتر در منطقه های گرمسیر کشت می شود. این میوه مدت زمان ماندگاری زیادی ندارد و هنگام رسیدن باید سریع آن را بچینید. طعم این آلبالو ترش است و در مقایسه با دیگر ارقام اندازه اش کوچک تر است. میوه این رقم سرخ رنگ است. بیشتر خاک ها توانایی رشد آن را دارد.

۷)خرید نهال آلبالو اردی بو ترمو :

این رقم آلبالو بومی اروپای شرقی و پیوند رقم های آنگول و داندی است. خواستگاه آن مجارستان می باشد. این رقم در ایران کشت نمی شود. شکوفه دهی آن زودتر ظاهر می شود. میوه این رقم پوست قرمزی دارد و بر روی شاخه های درخت تشکیل می شود. این رقم نیازی به گرده افشانی ندارد.

 

 

۸)خرید نهال آلبالو کلریسن :

رقم آلبالو کلریسن از پیوند رقم های دیگر به تشکیل می شود. این رقم زودرس است و به دو شکل ۱۴ و ۱۶ کلریسن در بازار به فروش می رسد. این رقم زودرس است و گوشت آن قرمز رنگ است. گلدهی آن دیرتر از سایر ارقام صورت می گیرد و سرعت رشد کمی دارد.

 

 

۹)خرید نهال آلبالو متنور :

آلبالو پیوندی متنور از پیوند رقم های مونت مورنسی و ولادیمیر تشکیل می شود. سرعت رشد درخت آن متوسط است و میوه آن نسبتا کوچک است. میوه آن قرمز رنگ و تقریبا ۴ گرم است.

 

 

۱۰)خرید نهال آلبالو نانا :

یکی دیگر از انواع نهال های آلبالو بومی کشور رومانی است.این رقم کم بار است و سرعت رشد آن کم است. میوه های آن قرمز رنگ است و حدود ۵ گرم وزن دارد. این رقم دارای جوانه هایی است که بی واسطه عادت می کنند.

 

 

۱۱)خرید نهال آلبالو نفریس:

یکی دیگر از ارقام آلبالو است که خواستگاه آن کشور لهستان بوده و بومی اروپای شرقی ارقم نفریس می باشد. گل های این رقم بی واسطه عادت می کنند. میوه های آن قرمز رنگ با وزنی حدود ۵ گرم می باشد. آلبالو نفریس به روش های ریشه ای، پایه رویشی و یا گلدانی تکثیر می شوند و سرعت رشد آن کم است.

 

 

۱۲)خرید نهال آلبالو نورد استار :

این رقم آلبالو تهیه شده توسط مرکز تحقیقات مینسوتا آمریکا است. میوه آن قرمز رنگ و وزنی حدود ۴ گرم دارد. این رقم از پیوند آلبالو انگلش مورلو و سیبرین تولید می شود. گلدهی آن به صورت بی واسطه عادت تولید شده و مانند اکثر ارقام میوه دهی را انجام می دهد.

 

۱۳)خرید نهال آلبالو اوبلا سینکا :

یکی دیگر از ارقام آلبالو که بومی کشور های صربستان و بوسنی است. این رقم بسیار باکیفیت و خوش طعم است و میوه آن بزرگتر از دیگر ارقام آلبالو است و وزنی حدود ۶ الی ۸ گرم دارد. رنگ آن قرمز تیره است. این میوه ها بر روی شاخه های درخت نمایان می شوند. گلدهی آن به صورت معمولی انجام می شود.

 

 

۱۴)خرید نهال البالو پاندی:

این رقم بومی کشور های اروپایی شرقی است که در کشورهایی مثل رومانی و مجارستان پرورش می یابد. گیاه این رقم رشد متوسطی دارد و وزن ثمره آن ۶ گرم است. تکثیر آن به صورت بذر انجام می شود و از اواسط بهار می توان آن را برداشت کرد. ابن رقم به نام های دیگری مانند کوروس ، شل و کریسنا نیز شناخته می شود.

 

 

۱۵)خرید نهال البالو شاتن مورلو :

رقم آلبالو شاتن مورلو از جمله آلبالو های بومی کشور های اروپا است که در هر کشور نام متفاوتی دارد. این رقم در کشور هلند به نام دوبلت مورلکرز مولت، کشورهای فرانسه و بلژیک به نام گریوت دونورد، کشورهای حوزه بریتانیا و آمریکا به نام انگلیش مورلو و در کشور لهستان لاتورکا نامیده می شود. این رقم رشد زیادی دارد و میوه های آن بر روی شاخه هایش نمایان می شود و وزنش تقریباً ۵.۵ گرم است.

 

 

۱۶)خرید نهال آلبالو مونت مورنسی:

این رقم آلبالو تاریخچه ای قدیمی دارد که متعلق به بیش از ۴ قرن پیش و کشور فرانسه است. میوه های آن قرمز رنگ است و روی شاخه های درخت نمایان می شوند. وزن این میوه ها حدودا ۴ گرم است. سرعت رشد این درخت متوسط است و گونه ای میان رس محسوب می شود.

 

 

۱۷)خرید نهال آلبالو متثورکورای:

آلبالو متثور کورای بومی کشور مجارستان است. یکی از ارقام باکیفیت و خوش طعم آلبالو است که از پیوند گونه های آنگول و پاندی تولید می شود. گل‌های این رقم بی واسطه عادت می کنند و از سال دوم کاشت باردهی را آغاز می کنند. میوه های آن قرمز تیره و حدودا ۵ گرم وزن دارند. گلدهی آن زمانی معقول دارد و رقمی با سرعت رشد بالا محسوب می شود.

 

بهترین مرکز خرید نهال آلبالو:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال آلبالو ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال آلبالو می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم آلبالو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال آلبالو :

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *