نهال خرمالو

خرید نهال خرمالو


این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام خرمالو آشنا کنیم و برای خرید نهال میوه خرمالوشما را راهنمایی کنیم. در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند

بررسی نهال خرمالو و نحوه خرید آن

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند خرمالو میوه ای گوشتی و گس است که طعمی بی نظیر و لذیذ دارد. خرمالو بومی مناطق گرمسیر و تعداد کمی ازان بومی مناطق معتدل می باشد. نام خرما را از ترکیب دو کلمه خرما و آلو گرفته اند. میوه خرمالو از زرد روشن تا نارنجی و قرمز تیره وجود دارد.  قطر گونه های این میوه از 2 تا 8 سانتی متر متغیر است. خرمالو شککل های متفاوتی از جمله کروری و بلوطی و … دارد. طعم میوه های زردآلو دو نوع گس و غیر گس می باشد.

گس بودن طعم خرمالو تا قبل از پخته شدن ان می باشد و پس از اینکه به طور کامل رسیدند طعمی نرم و شیرین پیدا می کنند. رقم هایی از خرمالو قبل از رسیدن گس بودن خیلی کمتری دارند و پس از رسیدن کامل گس بودن را از دست داده و سفت می شوند. گر می خواهید گس بودن خرمالو را ز بین ببرید ان را مقابل نور افتابی که در فصل سرد سال می تابد قرار دهید.

خرمالو را می توان به دو روش خام یا پخته شده در غذا مصرف نمود. خرمالو نوردوست است بنابراین پس از کاشت ان را در معرض نور افتاب قرار دهید. این گیاه خاکهای کمی اسیدی و لومی سبک را می پسندد و در ان به خوبی رشد می کند. خرمالو در خاک های شور به خوبی رشد نمی کند و محدوده پی اچ آن باید بین 6 الی 5/7 باشد. آبیاری درخت خرمالو در ابتدا نیاز بیشتری به ابیاری دارد تا ریشه های عمیقی که دارد پراب شوند  در دوران کم ابی از اب ذخیره خود استفاده کند. به طور معمول درخت خرمالو را یک بار در هفته ابیاری کنید. کوددهی این درخت از سال دوم کاشت اغاز می شود. شما می توانید با استفاده از کودهای شیمیایی و حیوانی درختتان را کوددهی کنید. معمولا از کود هیومیک متناسب با وضعیت خاک و منطقه جغرافیایی استفاده می کنند.

یکی دیگر از کودهای مهم برای تغذیه درخت خرمالو استفاده از کود حیوانی پوسیده می باشد. درخت خرمالو نیز با گذشت زمان به هرس کردن احتیاج دارد. در هرس کردن شاخه های شکننده و شاخه هایی که رشد سریعی دارند باید هرس شوند.  از سال دوم کاشت به طور معمول از هرس به روش سربرداری استفاده می کنند. تجه داشته باشید در زمان هرس شاخه های تازه را کوتاه نکنید.

1)نهال خرمالو موزی:

رقم خرمالو موزی رقمی لذیذ و در مقایسه با دیگر ارقام خرمالو متفاوت می باشد. به علت شباهت این رقم به موز ان را خرمالو موزی نامیده اند. این رقم در مقایسه با ارقام دیگر کمی گران تر می باشد. رقم خرمالو موزی در خاک هایی که نفوذ پذیری بالایی دارند و به خوبی زهکشی شده اند بهتر رشد می کنند. طعم میوه این رقم بسیار دلپذیر می باشد و رقم خرمالو موز در مناطق گرمسیر رشد بهتری دارد چرا که اگر در معرض رمای شدید قرار گیرد به آن آسیب وارد می شود. گل های این رقم هردو جنس نر و ماده را در خود دارد.

2)نهال خرمالو سیبی:

رقم سیبی از انواع ارقام خوش طعم و خوش کیفیت خرمالو است که که از جمله بهترین ارقام خرمالو می باشد. درخت این رقم را به عنوان تزِیینی نیز می توانید استفاده کنید چراکه همیشه سبز می باشد. این رقم را بهتر است در مناطق گرمسیر بکارید البته در سرماهایی که شدید نباشند نیز قابل رشد هستند. به علت شباهتی که به سیب دارد به این رقم خرمالو سیبی می گویند همچنین رنگ میوه این رقم نارنجی می باشد که  در مقایسه با ارقام دیگر کمی سفت است. خرمالو یکی از ارقام بازار پسند می باشد.

3)نهال خرمالو گوجه ای:

یکی دیگر از ارقام خرمالو رقم خرمالو گوجه ای است. این رقم بسیار کیفیت بالا و طعم لذیذی دارد به همین علت خواهان زیادی داشته و فروش بالایی دارد. توجه داشته باشید که این رقم را بهتر است در خاک هایی با زهکشی بالا و ترجیحا شنی بکارید. این رقم در نور آفتاب رشد بسیار خوبی دارد. خاک این رقم را هر چند وقت یکبار چک کنید که کمبود اهن و منگنز نداشته باشد و در صورت نیاز ان را کوددهی کنید چرا که کمبود این دو موجب ریزش شدید برگ ها می شود. همچنین به هیچ عنوان گیاه را در خاک های شور پرورش ندهید چراکه رشد گیاه را قطع می کند.

4)نهال خرمالو گریت وال:

یکی دیگر از ارقام جهت خرید نهال خرمالو گریت وال است. این رقم بومی کشور چین می باشد البته در کشورهای دیگر از جمله آمریکا کشت می شود. این رقم گران قیمت نسبتا کوچک است. گوشت میوه این رقم خرمالو دارای رگه های سیاه در گوشتش است و با مزه ای گس و کم آب است. درخت خرمالو رشد بسیار خوبی دارد و باردهی را از سال های اولیه آغاز می کند.

5)نهال خرمالو ایورکا:

این رقم از خرمالو ایورکا می باشد که رقمی پربار می باشد که دیررس است و آبان ماه قابل برداشت می باشد. این رقم میوه ای درشت دارد که رنگ پوست ان نارنجی مایل به قرمز است . خرمالو ایورکا مقومت زیادی در برابر سرما و گرما دارد.

6)نهال خرمالو سایی جو:

این رقم خرمالو با اندازه ای متوسط و کیفیت بالا در سایر نقاط جهان کشت می شود. خرمالو سایی جو میوه ای با پوست زرد متمایل به نارنجی دارد که طعمش گس است . این رقم در برابر سرما مقاومت زیادی  دارد و تا دمای صفر درجه نیز می تواند رشد کند.

7)نهال خرما یوکونو:

یکی دیگر از ارقام خرمالو یوکونو نامم دارد. این رقم در ایران وجود ندارد. میوه این رقم گرد و بزرگ است و بسیار با کیفیت است همچنین طعم ان گس است. رنگ خرمالو یوکونو نارنجی مایل به قرمز می باشد. این رقم پرمحصول است و از جمله ارقام تجاری به شمار می آید. برداشت این محصول باید بلافاصله پس از رسیدن کامل میوه و افتادن از درخت انجام شود.

8)نهال خرمالو تاموپان:

یکی از بهترین نژادهای خرمالو تاموپان می باشد. این رقم را اغلب در کشور فیلیپین کشت می کنند. یکی از ارقام دیررس است که زمان برداشت ان از ابان ماه اغاز می شود. این رقم گوشتی ننارنجی متمایل زرد دارد همچنین گوشت آن نارنجی و همراه با طعمی گس است. میوه این رقم پهن می باشد.

9)نهال خرمالو تریومف:

خرمالو تریومف از جمله ارقام خوش طعم و لذیذ با کیفیتی بسیار بالا می باشد. این رقم را از اواخر تابستان تا اواخر پاییز برداشت می کنند. میوه این رقم طعمی گس و پوستی به رنگ نارنجی و قرمز دارد. اندازه میوه خرمالو کشیده و بلند است و گوشتی آبدار دارد.

10)نهال خرمالو شنگ:

این رقم خرمالو بسیار اب دار و شیرین می باشد و طعمی گس دارد. خرمالو شنگ بتردهی بسیار خوب و با کیفیتی دارد. این رقم برگ هایی پهن و گرد دارد. نهال این رقم از طریق روش هایی مختلفی از جمله ریشه ای و پیوندی و پایه رویشی در بازار موجود است.

بهترین مرکز خرید نهال خرمالو:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال خرمالو ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال خرمالو می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم خرمالو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال خرمالو:

برای اطلاع از قمیت نهال خرمالو به صفحه قیمت نهال رجوع کنید و یا با ما تماس بگیرید.

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912

99 86 276 0930

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *