این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع نهال دارابی  آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم. در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند  در این میان تصمیم داریم شما را با انواع گل و گیاه اشنا کنیم و در زمینه خرید نهال میوه و خرید نهال دارابی به شما کمک کنیم. ناگفته نماند که اگر به دنبال نهال های خاص و کمیاب هستید، بهتر است مقاله ” خرید نهال خاص و کمیاب ” را مطالعه بفرمایید.

.

.

انواع نهال دارابی

نام انگلیسی : C.maxima species

 نام علمی : Citrus maxima

نهال دارابی بومی آسیای جنوب شرقی بوده که از خانواده مرکبات می باشد. این نهال با نام های بتاوی ، بتابی و پرتابی هم شناخته می شود. نهال دارابی از راسته افراسانان ، تیره مرکبات و سرده مرکبات می باشد. 

بزرگ ترین میوه از خانواده مرکبات ، پومیلو هست. رنگ آن سبز کم رنگ متمایل به زرد بوده که گوشتی سفید متمایل به صورتی دارد. این میوه از پیوند زدن نارنج و پرتقال حاصل می شود. این میوه شبیه به ترنج بوده با این تفاوت که اندازه بزرگ تری دارد. پوست این میوه ضخیم و طعمی شیرین دارد. بتابی هم از خانواده مرکبات بوده که پوست زرد و طعمی ترش دارد. میوه ای پر خاصیت بوده که بیش ترین ویتامین موجود در آن ویتامین ث است. دارابی شبیه به گلابی بوده و گوشت آن از پوست به راحتی جدا می شود. بافت میوه دارابی در مقایسه با پرتقال سفت تر است. این میوه برای تهیه مربا و مارمالاد به کار می رود.

درخت دارابی در برابر سرما مقاومتی ندارد. این درخت هنگام نارس بودن به رنگ سبز متمایل بوده که با گذر زمان و هنگامی که می رسد به رنگ زرد تبدیل می شود. درخت دارابی همیشه سبز بوده که گل دهی را در فصل بهار انجام می دهد. این درخت ارتفاعی بین ۵ الی ۹ متر خواهد داشت. برگ های این درخت پهن و بزرگ هستند و فاقد بذر می باشد.

شرایط نگهداری از نهال دارابی :

خاک مناسب نهال دارابی :

بهترین خاک جهت رشد مناسب نهال دارابی ، خاک مرطوب هست. حاشیه رودخانه ها بستر مناسبی برای رشد این گیاه به صورت خود رو می باشند. توصیه می کنیم که از خاک غنی با زهکشی بسیار عالی استفاده کنید. چرا که آب در خاک زهکشی شده قرار نمی گیرد.

آبیاری مناسب نهال دارابی :

برا آبیاری کردن این نهال که بهتر است به صورت منظم انجام شود باید گیاه را همیشه مرطوب نگه دارید. نکته مهم این است که آبیاری را به صورت ایستا انجام ندهید و اجازه ندهید که خاک خشک شود.

 

 

       

آب و هوای مناسب نهال دارابی :

دارابی در برابر سرما مقاومت ندارد و دمای مناسب برای رشد آن دمای بین ۲۲ الی ۳۵ درجه سانتی گراد می باشد. در حقیقت این گیاه مناسب مناطق گرم و نیمه گرم سیر است. این گیاه در دمای زیر صفر درجه سانتی گراد دچار آسیب می شود و در نهایت خشک می شود. 

نور مناسب نهال دارابی :

گیاهی نور دوست است که برای داشتن رشد خوب به نور زیاد نیاز دارد. حتی اگر این گلدان را در خانه می کارید باید به میزان نور گلدان توجه کافی را داشته باشید.

 

کوددهی کردن نهال دارابی :

برای رشد خوب گیاه نیاز است که آن را سه بار در سال با کود غنی تقویت کنید. این کود دهی را بهتر است در فصل رشد درخت دارابی انجام دهید. 

مکان مناسب برای کاشت نهال دارابی :

جهت کاشت بعد از خرید دارابی ، ابتدا در مکان های مناسب گودال حفر کنید. سپس آن را توسط خاک غنی پر کنید و نهال را بالا تر از سطح زمین کشت کنید. مکان مناسب کاشت درخت یعنی این که نهال را در مکانی بکارید که فاصله مناسبی با نهال بعدی داشته باشد. چرا که با گذر زمان نهال بزرگ می شود و تبدیل به درخت کامل و بزرک می شود و اگر فاصله به اندازه کافی نباشد ممکن است شاخ و برگ درخت داخل هم رفته و مانع از نور خورشید شود.

 

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال دارابی ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال دارابی می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم دارابی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال دارابی :

 برای خرید نهال دارابی و اطلاع از قیمت نهال دارابی با ما تماس بگیرید.

 

.

.

آدرس و شماره تلفن نهالستان بهمن آبادی

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *