خرید نهال میوه باکیفیت

نهال میوه


اگر به دنبال خرید نهال برای باغ و مزارع خود هستید و می خواهید در همان سال های اول، محصول سالم و پرباری را برداشت کنید تا به سوددهی بالایی برسید، باید انتخاب نهال سالم و مرغوبی را داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا درباره خرید نهال و وبژگی های یک نهال سالم و مرغوب بیشتر بدانیم.

خرید نهال میوه

باید گفت که خرید نهال میوه برای یک سرمایه گذاری پرسود و رسیدن به درآمد انجام می گیرد. از دغدغه های کشاورزان و باغداران در خرید نهال، انتخاب نهالی است که سالم باشد و از همان ابتدا به سوددهی برسند. پس هم باید درباره ویژگی های یک نهال سالم بدانیم و هم نهالستان معتبر و مطمئنی را برای خرید نهال انتخاب نماییم.

نهالستان ایرانیان و یا بهمن آبادی با تکیه بر دانش اصولی خود که برگرفته از تجربیات زیاد خود در طول سالیان سال است، جدیدترین و به روزترین متد و امکانات علمی را در بخش بهبود صنعت کشاورزی و باغداری به کارگرفته و به تولید و فروش انواع نهال باکیفیت پرداخته است.

با توجه به تجربه و احساس مسئولیت زیاد کارشناسان مجموعه نهالستان ایرانیان، با اطمینان و آسودگی خاطر، خرید نهال و خرید نهال میوه خود را در انواع و اقسام آن ها از این نهالستان داشته باشید.

انواع نهال میوه

نهال میوه سالم

انواع نهال در بازار ایرانیان به فروش می رسد. می توان به نهال میوه و نهال زینتی و غیر مثمر اشاره داشت. هر دو نوع این نهال ها در نهالستان بهمن آبادی به فروش می رسند.

اما بعضی از نهال ها در بازار ایران سوددهی بیشتری می رسانند. مثلا از میان نهال میوه می توانیم به نهال گردو، نهال بادام، نهال انگور، نهال فندق، نهال ازگیل، نهال شلیل، نهال سیب و موارد دیگر اشاره کنیم.

انواع نهال از درختچه های زینتی هم چون بونسای، گل یخ، لیلکی ایرانی، انواع نخل، نخل ماداگاسکار، برگ بو، زیتون تلخ، افرا، درخت چنار، اقاقیا و انواع بیشمار دیگری هستند که در نهالستان ایرانیان با بهترین کیفیت به فروش می رسند.

ویژگی های یک نهال سالم در خرید نهال میوه

نهال سالم
ویژگی های یک نهال سالم در خرید نهال میوه

برای اینکه سرمایه گذاری مطمئنی را در حیطه باغداری و کشاورزی داشته باشید، باید نهال سالم و مرغوب خریداری نمایید. جدا از اینکه نهالستان خوب و شناخته شده ای را باید انتخاب نمایید، شناخت از ویژگی های یک نهال سالم هم از عوامل مهم در یک خرید موفقیت آمیز در خرید نهال است. در ادامه از ویژگی های مهم یک نهال مرغوب برمی شماریم.

  • یک نهال سالم باید بدون انشعاب بوده و پایه و پیوندک مشخصی داشته باشد.
  • باید پایه و پیوندک در نهال از لحاظ تجانس و تطابق خیلی خوب با هم سازگاری داشته باشند.
  • در یک نهال مرغوب و سالم، جای پیوند، باید نزدیک با 15 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.
  • یک مورد مهم دیگر در خرید نهال این است که زخم در جای پیوند باید ترمیم شده باشد و پوست، پایه و پیوندک در این محل را کامل بپوشاند.
  • یک نهال خوب باید با آب و هوای منطقه کاملا سازگاری داشته باشد و در برابر بیماری ها و افات بسیار مقاوم باشد.
  • مورد دیگر این است که در نهال سالم باید جوانه های نهال سالم باشند. جوانه های سالم بعد از کاشت و مراقبت، شاخه های لازم را ایجاد می کنند.
  • سن نهال باید بین سن یک تا دو سال باشد تا برای کاشت و برداشت محصول مناسب باشد. اگر نهال بالای 2 سال سن داشته باشد برای کاشت توصیه نمی شود. نهال با سن مناسب خیلی زود با شرایط جدید سازگار می شود.
  • یک نهال خوب، ساقه ای عمودی دارد. ساقه نباید با پایه، زاویه و یا گره ای ایجاد کرده باشد.
  • نهال مرغوب و سالم، یک تنه است و چند شاخه نمی باشد.
  • نهالی سالم است که از نظر ظاهری بتوان متوجه شد که در این نهال، هیچ بیماری و آفتی وجود ندارد. همچنین عاری از علف های هرز می باشد.
  • طول و قطر نهال باید کافی بوده و در حد استاندارد باشد. مثلا ارتفاع 80 سانتی متری و قطر 1 تا 1.5 سانتی متر اندازه استاندارد خوبی است.
  • یک نهال مرغوب و سالم باید زیر نظر سازمان جهاد و کشاورزی باشد و گواهینامه سلامت و قرنطینه داشته باشد.

حال که با نکات مهم درباره خرید نهال میوه باکیفیت آشنا شدید، می توانید نهال مورد نظر خود را از ارقام مختلف از نهالستان ایرانیان انتخاب کرده و خریداری نمایید. نهالستان ایرانیان انواع ارقام نهال را تولید و به بازار عرضه می دارد.

نهالی که دارای شناسنامه و گواهینامه سلامت باشد، یعنی تضمین سلامت و ضمانت آن وجود دارد.  پس با اطمینان خرید نهال خود را از نهالستان بهمن آبادی داشته باشید تا به سوددهی بالا دست پیدا نمایید. نهالستان ایرانیان آماده ارسال نهال به سراسر کشور می باشد.

قابل ذکر است که انواع و اقسام نهال از نوع اصلاح شده، زود بازده، دیر بازده، دیرگل، زودگل، خوشه ای، پاکوتاه، پایه بلند، پربازده و نیز نهال و درخت یکساله، دو ساله، سه ساله، چهار و پنج ساله را از این نهالستان معتبر می توانید خریداری نمایید. نهال ها در زمان کوتاهی برای مشتریان عزیز ارسال می گردند.

خرید اینترنتی نهال

خرید نهال
خرید اینترنتی نهال

تولید نهال با کیفیت و مرغوب و نگهداری آن در شرایط ایده آل و استاندارد، روندی تخصصی و بسیار مهم است. درصورت خرید از نهالستان‌های معتبر می‌توانید اطمینان یابید که نهال با کیفیتی تهیه کرده‌اید و درختان میوه پربار و در نهایت محصولات سالم و باکیفیتی را خواهید داشت.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی خرید اینترنتی بسیار مرسوم شده است و کار همه را راحت کرده است و صرفه جویی در زمان از بهترین مزایای خرید اینترنتی است. در زمینه خرید نهال میوه باکیفیت هم بسیاری از نهالستان ها روش اینترنتی را ایجاد نموده اند. نهالستان ایرانیان هم برای رفاه حال مشتریان عزیز، اقدام به فروش اینترنتی نهال میوه و انواع نهال نموده است.

برای مشاهده انواع محصولات و نهال موجود در نهالستان ایرانیان، می توانید وارد وبسایت ایرانیان نهال شده و از قیمت و جزئیات درباره همه محصولات اطلاع یابید. محصول و نهال مورد نظر خود را در هر تعداد انتخاب نمایید و بعد از خریداری درب منزل خود تحول بفرمایید. با خرید نهال از نهالستان ایرانیان دیگر نیازی به مراجعه حضوری به نهالستان مختلف را نخواهید داشت. به راحتی و در زمان بسیار کمی، نهال خود را خریداری خواهید کرد.  

در نهایت اینکه

نهال خوب و سالم و مرغوب با وجود کارشناسان و افراد متخصص و رعایت کامل نکات فنی، اهمیت به آب و هوای منطقه ای و شرایط اقلیمی، استفاده از پیوندک بالغ و موارد مهم دیگری تولید می شود. خرید نهال از نهالستان ایرانیان این مزیت را دارد که کارشناسان و متخصصین در تولید نهال، 24 ساعته در تلاش هستند تا بهترین و باکیفیت ترین نهال را به دست مشتریان برسانند.

نهالی که از نهالستان ایرانیان خریداری می نمایید، به بهترین روش و بهترین نحو، در شرایط اصولی و استاندارد، تولید شده و به دست مشتری می رسد. اگر برنامه مشخصی را برای رسیدن به بهره وری و احداث باغ دارید، خرید نهال سالم از ایرانیان را در دستور کار خود قرار دهید.

سوالات متداول خرید نهال

منظور از نهال زودبازده چیست؟

نهال زودبازده به نهالی گفته می شود که در فاصله کوتاهی به بار می‌نشیند و میوه می‌دهد.

بهترین سن خرید نهال میوه باکیفیت چه سنی است؟

بهترین سن در خرید نهال بین یک تا دو سال است.

معایب نهال با سن بالا چیست؟

نهالی که سن بیشتری دارد، سخت تر با محیط رشد جدید خود انس می گیرد و هرس آن هم سخت تر می شود. قیمت ارزانتری هم دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *