این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام گلابی آشنا کنیم و برای خرید نهال گلابی شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند 

نهال گلابی

نهال گلابی یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین میوه های تابستانی می باشد که بسیار محبوب است. پس از خرید نهال درخت گلابی بهتر است بدانید که پروسه کاشت گلابی تا رسیدن به باردهی مطلوب زمان زیادی می خواهد. عواملی همچون نوع و نژاد گلابی ، سن نهال ، مقدار باردهی و … در قیمت گلابی تاثیر دارد. اگر بیماری و آفات احتمالی گلابی را بشناسید می توانید از سلامت کافی برای نهال گلابی اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر از نهالستان های معتبر خریدتان را انجام دهید کیفیت و سلامت گیاه تضمین شده است.

روش های مختلفی برای کاشت نهال گلابی وجود دارد اما اغلب از روش کاشت بذر و کاشت نهال آن را تکثیر می کنند. برای کاشت این گیاه در آغاز زمین را به طورعالی و کامل زهکشی می کنیم و سپس بر اساس فاصله مناسب برای کاشت نهال گلابی ، چالگود هایی را حفر کرده و نهال گلابی را در آن می کاریم. رقم های ایرانی گلابی در مقایسه با رقم های خارجی آن سازگاری بیشتری دارند و به همین علت نزد کشاورزان محبوبیت بیشتری دارند. به طور معمول برای کاشت درخت گلابی حدودا ۶ الی ۷ متر فاصله توصیه می شود. البته ممکن هست این مقدار بر اساس میزان تراکم شاخ و برگ تغییر کند.

مناسب ترین عمق برای چالگود ها برای کاشت نهال گلابی ۴۰ الی ۵۰ سانتی متر می باشد. برای تقویت نهال از کمپوست استفاده کنید. بهترین باردهی گلابی در سنین ۸ الی ۲۰ سالگی رقم می خورد. درخت گلابی از سال ۲ الی ۴ کاشت باردهی را آغاز می کنند. طول عمر مفید آن حدودا ۲۸ الی ۳۲ سال می باشد. اگر باغچه خانه شما بزرگ است می توانید انواع ارقام گلابی را در آن بکارید.

انواع ارقام درخت گلابی :

۱) خرید نهال گلابی درگزی :

یکی از ارقامی است که زیاد در ایران کشت نمی شود ولی رقمی خوش طعم و خوش عطر بوده که کیفیت بالایی نیز دارد. از انواع ارقام دیگر انار سلول های سنگی بیشتری دارد. شکل ظاهری آن با بقیه ارقام کمی متفاوت هست و مقداری گرد تر می باشد. بهتر است این رقم را در مناطق گرمسیر بکارید. احتمال اینکه برخی میوه ها دچار آسیب شوند وجود دارد چرا که امکان دارد در اثر سرمای بهاره از بین بروند. این رقم در برابر سرمای بهاره مقاومت زیادی دارد.

 

 

۲) خرید نهال گلابی اسپادانا : 

یکی دیگر از ارقام دیر رس گلابی است که بهتر است در مناطق سردسیر و خنک کاشته شود . درخت این رقم به شکل هرمی رشت کرده و تاج بزرگی دارد. یکی از ارقام پرطرفدار در بازار میوه و تره بار می باشد. باردهی بسیار بالایی دارد. 

 

 

 

۳) خرید نهال گلابی بیروتی بارتلت: 

رقم گلابی بیروتی بارتلت از جمله ارقام با کیفیت و خوش طعم گلابی بوده که بسیار به فروش بازار کمک می کند. این رقم را تا زمانی که کامل نرسیده باشد نمی توان مصرف نمود بلکه باید به طور کامل برسد و سپس آن را مصرف کنید. طعم آن از سایر ارقام گلابی شیرین تر است. ماندگاری بسیار بالایی دارد و به مدت طولانی می توان آن را در سردخانه نگهداری کرد. یکی از ارقام زودرس گلابی است و بهتر است در مناطق گرمسیر کاشته شود.

 

 

 سوالات خود را از ما بپرسید

     تماس فوری (روی تصویر فوق کلیک کنید)

                   اینستاگرام                                    

    واتساپ                                          ۴) خرید نهال گلابی پوست قرمز آنجو :

یکی از ارقام گلابی که باردهی بسیار بالایی دارد و بسیار خوش طعم هست گلابی پوست قرمز آنجو بوده که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این رقم میوه ای سبز رنگ ، درشت و با طعمی شیرین هست . در مقابل سرما حساسیت زیادی دارد اما مناطق سردسیر برای کاشت آن مناسب می باشد. کاشت این رقم کاری ساده است اما قسمت سخت نحوه نگهداری و پرورش گیاه است. آبیاری را رعایت کنید و خاک های سنگین و اهکی را می پسندند.

 

 

 

۵) خرید نهال گلابی سیبی (آسیایی) :

از جمله ارقام محبوب و پرطرفدار در کشور خودمان و همینطور در جهان بوده که کیفیت بسیار بالایی دارد. این رقم بسیار مرغوب و اقتصادی هست که طعم بسیار لذیذی دارد. شکل ظاهری آن شبیه به سیب است اما طعم آن شیرین تر است. نیاز آبیاری آن تقریبا ۱۴ لیتر در هفته هست.

 

 

 

۶) خرید نهال گلابی شاه میوه :

این رقم گلابی بومی کشور ایران می باشد. یکی از ارقام پر فروش و محبوب است که در بازار میوه و تره بار نیز خواهان بسیار زیادی دارد. در مقایسه با ارقام دیگر پوست نازک تری دارد. از سال دوم کاشت ، باردهی را آغاز می کند. طعم آن شیرین می باشد و آن را رقمی بسیار خوش بو می شناسند. از این رقم برای تهیه کمپوت نیز استفاده می شود. یکی از ارقام اقتصادی گلابی بوده است.

 

 

۷) خرید نهال گلابی مشو :

رقم گلابی مشو بسیار اقتصادی و با کیفیت هست. این در ایران به طور عمده کشت می شود. این رقم را در ارتفاعات ۲۲۰ الی ۹۰۰ متری کشت می کنند. از جمله بهترین رقم های گلابی نام برده شده. در برابر باکتری ها از مقاومت بیشتری برخوردار است. بهتر هست که آن را در فاصله ۴ * ۴ بکارید.

 

 

 

 

۸) خرید نهال گلابی دم کج :

یکی از ارقامی که باردهی بالا و طعم بسیار لذیذی دارد ، نهال گلابی دم کج می باشد. این رقم حدودا ۲ الی ۳ متر رشد می کند و گستردگی زیادی ندارد. یکی از مهم ترین ویژگی های این رقم مقاومت در برابر سرما تا ۲۰- درجه سانتی گراد هست. طعم این گلابی کمی ترش و شکل ظاهری آن قرمز روشن است.

 

 

 

 

۹) خرید نهال گلابی سیبری :

این رقم گلابی بومی شهر اصفهان می باشد. رنگ پوست میوه آن خاکستری که رگه هایی روی آن مشخص هستند. گلابی بسیار مقاومی می باشد. برداشت میوه آن را از اوایل مهرماه انجام می دهند. البته می توان آن را به مدت طولانی در سردخانه نگهداری کرد. 

 [/vc_column_text]

بهترین مرکز خرید نهال گلابی :

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال گلابی ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال گلابی می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان نهال گلابی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال گلابی:

برای اطلاع از قیمت نهال گلابی و خرید نهال گلابی و یا سایر نهال‌ها در نهالستان بهمن آبادی به مقاله قیمت نهال رجوع کنید.گلابی یکی از گرانترین میوه‌های ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. نهالستان بهمن آبادی به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی نهال در ایران می‌تواند بهترین ارقام نهال گلابی را برای شما تهیه و ارسال کند. چنانچه می‌خواهید با خواص این میوه خوشمزه آشنا شوید مقاله خواص گلابی را بخوانید. قیمت نهال گلابی در دی ماه 1400 بدین شرح است : 

قیمت نهال گلابی– دو ساله – ارتفاع یک و نیم متر :   50 هزار تومان

قیمت نهال گلابی – سه ساله – سایز دسته طی یا شن‌کش :   100 هزار تومان

[/vc_column][/vc_row]

به این نوشته امتیاز بدهید!

[wp-review-google-place-reviews review_num=”5″]

آدرس و شماره تلفن نهالستان بهمن آبادی

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *