این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش خرید نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با کاشت و پرورش اصول طراحی باغ تالار حیاط ویلایی آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم. در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند  در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

طراحی باغ تالار

محوطه سازی باغ تالار یکی از مهم ترین و جذاب ترین محوطه سازی های امروز می باشد. تعداد تالار ها رو به افزایش است و کاربرد این تالار ها اکثر به طور همزمان برای برگزاری مراسم عقد و ازدواج، مراسم ختم، میهمانی های مختلف و … خواهد بود اما باید طوری طراحی شود که با چیدمان المان ها به هر سبکی بشیند.

اگر قصد طراحی محوطه تالار را دارید ، حتما قواعد و اصول آن را رعایت کنید و دقت لازم را به کار بگیرید. اگر این قواعد را به طور کامل رعایت کنید باغ تالاری جذاب خواهید ساخت که همیشه لیست انتظار باغتان برای رزرو مراسم پر باشد.

نکات محوطه سازی باغ تالار :

برای محوطه سازی باغ تالار چند موضوع مهم وجود دارد که در ادامه آن ها را نام برده و هر یک را توضیح می دهیم:

۱) نقشه برداری و تفکیک فضا

۲) انتخاب درختان تزیینی

۳) ایجاد مسیر پیاده روی

۴) نیمکت چینی و بلوک گذاری

۵) آب‌ نما ، استخر و فواره

۶) نورپردازی 

۷) کافی شاپ و سفره خانه

۱) نقشه برداری و تفکیک فضا :

در آغاز راه پیش از انجام دادن هر گونه عملی باید نقشه ای از زمین تهیه کنید. در تهیه این نقشه مواردی از جمله مساحت کامل فضایی که تالار قرار است در آن جا برپا شود را به طور دقیق روی نقشه پیاده کنید. هر یک از المان هایی که قرار است در باغ قرار دهید را تعیین کنید و تناسب بین آن ها را در فضا رعایت کنید. اگر این اجزا با هم تناسب نداشته باشند نتیجه دلخواه در تالار حاصل نمی شود.

سپس تفکیک فضا را انجام دهید ‌. تفکیک فضای باغ تالار می تواند به شکل کاملا مجزا شده در بخش کاشت گل و گیاه و سایر اجزا یا به صورت مختلط باشد. این عمل با توجه به سلیقه مشتری و پتانسیل های موجود در فضا صورت می پذیرد. اگر وسعت باغ به اندازه کافی باشد تفکیک کردن فضا آسان تر انجام می شود. 

۲) انتخاب درختان تزیینی در محوطه سازی باغ تالار :

در این مرحله محل دقیق کاشت گل و گیاه را تعیین کنید. سپس درختان تزیینی را بکارید. در باغ تالار به ندرت درخت میوه کاشته می شود و افراد اغلب به دنبال کاشت درختان تزیینی و همیشه سبز هستند. چرا که برگذاری مراسم در تالار زمان خاصی ندارد و در تمام فصل های سال نیاز به محیطی سرسبز داریم. مناسب ترین گیاهان جهت تزیین باغ تالار درختانی است که در اغلب ایام سال سرسبز هستند. هنگام کاشت چمن و بوته های مختلف هم این موضوع برقرار است.

۳) ایجاد مسیر پیاده روی :

یکی از مهم ترین بخش ها مشخص کردن مسیری برای رفت و آمد است. حتما دقت داشته باشید که عرض مسیر پیاده روی ۲ متر باشد و یا آسفالت کاری و یا سنگ چینی در مسیر را انجام دهید. این مسیر عبور و مرور باید با بقیه فضای سبز تالار در تناسب باشد و اگر بخواهید باغی حرفه ای داشته باشید پیشنهاد می کنیم از متخصصان مجرب و حرفه ای این زمینه مشورت های لازم را بگیرید و سپس به دیزاین این قسمت بپردازید.

۴) نیمکت چینی و بلوک گذاری در محوطه سازی باغ تالار :

در این مرحله اگر باغ فضای کافی داشته باشد می توانید از نیمکت چینی در باغ استفاده کنید که موجب زیبایی دو چندان در باغ خواهد شد. نیمکت چینی به این معنی است که دور تا دور فضا و یا به شکلی پراکنده در باغ تالار این نیمکت ها را چیده و با رعایت فاصله قرار دهید. اگر از لحاظ مدرنیته بررسی کنیم نیمکت ها به صورت پراکنده قرار می گیرند وگرنه در غیر این صورت منظم بچینید.

۵) آبنما، استخر و فواره :

یکی دیگر از المان های جذاب در باغ تالار قرار دادن استخر بزرگ و در تناسب با ابعاد باغ است. اگر باغ کوچک باشد می توان به جای استخر از آبنما و فواره استفاده کنید. اما در صورتی که باغ وسعت کافی را داشته باشد می توان از هر سه المان استخر ، فواره و آب نما استفاده نمود. همچنین استفاده از این المان موجب جذابیت فیلم های گرفته شده در تالار می شود و نظر مشتری را جلب می کند.

۶) نورپردازی در محوطه سازی باغ تالار :

یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی باغ تالار نور پردازی مناسب بوده که در دو وجه اجرا سازی می شود: 

نورپردازی روشنایی بخشی :

نور پردازی در این بخش برای روشنایی بخشیدن به فضای باغ انجام می شود. مراسم جشن اکثرا در ساعات شب انجام می شود و نور پردازی را برای روشنایی بخشیدن به فضای حتما باید انجام دهید. این نور پردازی در تمام قسمت های باغ باید انجام پذیرد و میزان نور پردازی باید به حدی باشد که باغ کاملا روشن شود.

کارشناسان نور پردازی همیشه ذکر می کنند که چراغ های مختلف در باغ به صورتی باشد که مالک باغ توانایی تنظیم میزان نور آن را داشته باشد و در صورتی که نیاز به نور بیش تر داشتید آن را تنظیم کنید.

نورپردازی تزیینی :

در این نوع از نورپردازی جهت روشنایی انجام نمی شود و بیش تر در ترکیب با درختان و گیاهان و سایر اجزاء باغ انجام شده و سبب زیبایی باغ می شود. می توان از چراغ های رنگی یا ال ای دی در لا به لای شاخ و برگ درختان استفاده کرده و به واسطه آن ها، زیبایی منحصر به فردی ساخته شود.

۷) کافی شاپ و سفره خانه در محوطه سازی باغ تالار :

در باغ تالار می توان از مواردی مانند کافی شاپ ، سفره خانه و … به کار ببرید. انجام این فاکتور ها هزینه دارد که در صورتی که از پس آن بر می‌آیید موجب به جذاب شدن فضا می شود و پیشنهاد می کنیم که آن را انجام دهید. 

طراحی باغ تالار تنوع بسیار زیادی دارد و هر فضا نیازمند طراحی منحصر به فرد خودش می باشد. برای اینکه طراحی باغ تالار منحصر به فرد و خاص خود را با توجه به منطقه ای که در آن مستقر هستید طراحی و دیزاین کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید. در نهالستان بهمن آبادی تیم مجرب و با سابقه با کم ترین هزینه مناسب ترین باغ تالار ویلایی را برای شما طراحی و ساخت کرده و ویلای شما را منحصر به فرد و خاص می کند. در نهالستان بهمن آبادی متخصصان با استعداد را گرد هم آورده ایم تا فضای دلنشین و مطابق خواست شما را برایتان طراحی و اجرا کنند. 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *