علت زرد شدن گیاهان تراریوم

زرد شدن گیاهان تراریوم


علت زرد شدن گیاهان تراریوم

اگر می خواهید بدانید چرا گیاه تراریوم شما زرد می شود و رو به خرابی می رود، در این مقاله همراه ما باشید تا خیلی جامع به دلایل مهم علت زرد شدن گیاهان تراریوم بپردازیم و با آن ها آشنا شوید. برای نگهداری خوب و اصولی از گیاهان، باید درباره نگهداری آن ها دانست. پس همراه ما باشید.

در کل تراریوم ها خیلی مانند گیاهان گیاهان دیگر به نگهداری سرسختانه و دقیقی نیازی ندارند، اما به هر حال باید عواملی که باعث ایجاد مشکل برای این گیاه می شود را شناخت و درصدد رفع آن ها برآمد. از موارد مهمی که باعث خرابی و زرد شدن گیاه تراریوم می شود را می خوانیم.

نور مناسب برای گیاه تراریوم

نور برای گیاه تراریوم
نور مناسب برای گیاه تراریوم

اگر برای گیاه تراریوم شما، نور مناسب را برای رشد خود نداشته باشد، دچاز مشکلاتی می شود و می توان از علت زرد شدن گیاهان تراریوم به نبود نور مناسب اشاره کرد. نور زیاد و مستقیم اگر با برگ های گیاه تراریوم شما برخورد داشته باشد، باعث از بین رفتن آن می شود. حال ممکن است بدانید که چرا این اتفاق می افتد.

نور زیاد برای گیاه تراریوم مانند یک ذره بین عمل می کند. در واقع نور زیاد با برخورد به شیشه تراریوم، باعث سوختن و از بین رفتن برگ های گیاه تراریوم می شود. پس بیشتر گیاهان توان ماندن در تراریوم و تحمل گرما را ندارند و از بین می روند.

نور کم هم می توانند باعث از بین رفتن گیاع تراریوم شود. برای اینکه این مشکل را برطرف نمایید باید تراریوم را در محلی پرنور و یا با استفاده از چراغ های فلورسنت، نور

مناسب را تهیه نمایید. البته که با قرا دادن گیاه تراریوم در نزدیکی پنجره، نور غیر مستقیم و مناسب برای گیاه تراریوم فراهم خواهد شد.

آبیاری گیاه تراریوم

از علت زرد شدن گیاهان تراریوم می توان به آبیاری نامناسب گیاهان اشاره داشت. از آبیاری بیش از حد این گیاه باید جلوگیری شود. روش آبیاری با اسپری می تواند، مناسب ترین راه برای آبیاری گیاهان تراریوم باشد. اگر زمانی آبیاری زیادی برای گیاه تراریئم شما انجام شد، آب اضافی را با کاغذ جذب کرده و در تراریوم را باز بگذارید تا آب اضافی بخار شود و خشک گردد.

نحوه آبیاری گیاه تراریوم
آبیاری گیاه تراریوم

کوددهی گیاه تراریوم

از دلایل از بین رفتن گیاه تراریوم می توان به کوددهی زیاد آن ها اشاره داشت. قابل ذکر است که تصلا گیاه تراریوم نیاز به کوددهی ندارند و برای مگه داشتن گیاه خود در اندازه کوچک، اصلا کوددهی مناسب نیست.

انتخاب گیاه مناسب برای تراریوم

برای اینکه گیاه تراریوم شما خراب نشود، بایدانتخاب درستی از گیاه خود داشته باشید. یعنی اینکه، گیاهی را انتخاب نمایید که برای نگهداری در تراریوم مناسب باشد و از بین نرود. بیشتر گیاهانی که رطویت دوست هستند برای نگهداری در تراریوم مناسب هستند. و خرابی در آن ها وجود ندارد.

برای اینکه علت زرد شدن گیاهان تراریوم را نداشته باشید، گیاهی را برای کاشت در تراریوم انتخاب نمایید که تحمل قرار گرفتن در برابر نور مستقیم را داشته باشند. گیاهانی که به نور مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند برای نگهداری در تراریوم مناسب تر هستند.

می توان درباره نگهداری گیاهان در تراریوم اینگونه گفت که، گیاه تراریوم اگر در برابر نور مستقیم قرار گیرد، نور زیادی و گرمای زیادی، برایش فراهم می شود که باید تحمل آن را داشته باشد. اما اگر گیاه تراریوم در برابر نور مستقیم نباشد، نور زیادی دریافت نمی کند و در واقع انتخاب گیاهی که به نور و دمای زیادی نیاز ندارند، مناسب تر است.

در نگهداری از گیاه تراریئم باید به نورو گرمای ایجاد شده دقت کرد تا باعث زرد شدن و از بین رفتن گیاه تراریوم نشود.

 گیاه مناسب برای تراریوم
انتخاب گیاه مناسب برای تراریوم

نزدیکی زیاد گیاه تراریوم به دستگاه های گرمایشی

گرمای زیاد دستگاه های گرمایشی مثل رادیاتور، باعث از بین رفتن و از علت زرد شدن گیاهان تراریوم است. با قرار دادن گیاه تراریوم خود در نزدیکی دستگاه های گرمایشی، باعث از بین رفتن آن ها خواهید شد. پس در انتخاب محل مناسبی برای نگهداری از گیاهان تراریوم، دقت نمایید.

هرس گیاه تراریوم

در نگهداری از گیاه تراریوم باید دقت داشته باشید که گیاهتان نباید خیلی بزرگ شود و بلند شود. باید هرس به موقع انجام داد تا گیاه خبلی زیبا و مشخص در تراریوم دیده شود. می توانید برای حفظ اندازه مناسب گیاه تراریوم، آن را هرس کرده و حتی ریشه را هرس کنید تا رشد زیادی نداشته باشد. در نتیجه، گیاه تراریوم شما زیبا و مرتب خواهد ماند.

از بین بردن گیاه بیمار تراریوم

برای نگهداری درست و اصولی از گیاه تراریوم، باید به فکر گیاهان بیمار و از بین رفته در تراریوم هم باشید. برای اینکه دیگر گیاهان تراریوم شما از بین نرود و در واقع علت زرد شدن گیاهان تراریوم نشود؛ یا قسمت های بیمار و گیاهان بیمار را درمان کنید و یا آن را جدا کنید. با این کار، بیماری به دیگر قسمت ها سرایت نخواهد کرد و گیاه تراریوم شما در امان است.

اهمیت به تمیزی شیشه تراریوم

برای اینکه نگهداری خوبی از گیاهان تراریوم داشته باشید، باید به تمیزی شیشه تراریوم خود اهمیت دهید. کثیف بودن شیشه تراریوم باعث می شود که نور کافی و مناسب به گیاه تراریوم شما نرسد و باعث زرد شدن و از بین رفتن آن شود. پس اهمیت به تمیزی شیشه تراریوم در نگهداری اصولی از گیاهان تراریوم را در دستور کار خود قرار دهید.

سخن آخر

در این مطلب به موارد مهم از علت زرد شدن گیاهان تراریوم اشاره شد. با رعایت موارد فوق و رعایت اصولی نگهداری از گیاهان تراریوم می توانید دیگر شاهد، زرد شدن و از بین رفتن آن ها نباشید. برای خرید انواه گیاهان زینتی و درختان زینتی و خرید نهال و نهال میوه از ایرانیان تری اقدام نمایید.

سوالات متداول علت زرد شدن گیاهان تراریوم

نور مناسب برای نگهداری از گیاهان تراریوم چگونه است؟

گیاه تراریوم اگر در برابر نور مستقیم قرار گیرد، نور زیادی و گرمای زیادی، برایش فراهم می شود که باید تحمل آن را داشته باشد.

کوددهی گیاهان تراریوم چگونه است؟

 گیاهان تراریوم اصلا به کوددهی برای رشد نیازی ندارند. رشد بی اندازه آن ها برای نگهداری در شیشه تراریوم مناسب نیست.

هرس در نگهداری از گیاهان تراریوم چه تاثیری دارد؟

خوب است که برای حفظ اندازه مناسب گیاه تراریوم، آن را هرس کرده و حتی ریشه را هرس کنید تا رشد زیادی نداشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *