نگهداری و کاشت درختچه بداغ

کاشت درختچه بداغ


اگر می خواهید بدانید بداغ چیست و چه گیاهی است و درباره نگهداری و کاشت درختچه بداغ بیشتر بدانید، ما را در این مطلب همراهی نمایید تا نکات طلایی و کاربردی در مراقبت از آن بدانیم.

نگهداری و کاشت درختچه بداغ

اگر به دنبال درختچه زینتی زیبا و مقاومی برای کاشت و نگهداری هستید، درختچه بداغ نمونه مناسبی است. گل های این درختچه به حالت کروی شکل و دسته جمعی در کنار یکدیگر هستند که بسیار زیبا هستند. رنگ گل ها در ابتدا به رنگ سبزی ملایم است که با گذشت زمان و به مرور سفید رنگ و زیبا می شوند.

درباره نگهداری و کاشت درختچه بداغ باید گفت که اصلا سخت نیست و فقط با دانستن نکات ریزی و مهمی می توانید بهترین درختچه بداغ را داشته باشید. ایت گیاه کلا مقاوم به سرما و گرما است و خیلی حساس نیست. برای کاشت در شهر هم بسیار ناسب است و زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کند.

تاج درخت بداغ حالت گرد دارد و تنه اش در ابتدا رنگ سبزی دارد که رفته رفته به قرمز تبدیل می شود. رشد این درخت زینتی زیبا در حد معمول و متوسط است و شرایط مراقبت خاص خودش را دارد مه در ادامه با آن آشنا می شویم.

شرایط ابیاری درختچه بداغ

ابیاری درختچه بداغ
شرایط ابیاری درختچه بداغ

آبیاری درختچه بداغ خیلی متفاوت از بیشتر گیاهان نیست. مانند بیشتر گیاهان نیاز به آبیاری منظم و روتین دارد که باید در نظر داشته باشید. آبیاری باید در زمانی که خاک خشک شده و فاقد رطویت است، انجام گردد. البته که در روزهای گرم و یا در جاهای گرمسیری بهتر است به مورد آبیاری بیشتر دقت شود.

در ابتدا هم اشاره شد که این گیاه مقاوم است و مثلا رطویت خاک و خشکی را می تواند تحمل کند، اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که رطوبت زیاد خاک هم برای این درختچه زینتی خوب نیست و باعث زرد شدن برگ هایش می شود.

توجه داشته باشید که گیاهتان نباید بیش از حد خشم شود و در مقابل نور تند و تیز خورشید قرار گیرد. خب؛ مسلما با این شرایط، گیاه شما خشک می شود و از بین می رود و حتی می سوزد.

بهترین نور برای نگهداری و مراقبت از درختچه بداغ

نور و دمای مناسب برای بوداغ
بهترین نور برای نگهداری و مراقبت از درختچه بداغ

برای نگهداری و کاشت درختچه بداغ باید به میزان نور مورد تحتیاج این گیاه هم دقت شود. بهترین حالت برای نکهداری از این گیاه در شرایط نور و آفتابی کامل تا حالتی نیمه سایه است. برای اینکه نگهداری خوبی از این گیاه شود و نور کافی تامین گردد؛ باید روزی 5 ساعت به این گباه آفتاب مستقیم بخورد.

این گیاه برای رشد و گلدهی و میوه دهی و سالم بودن به آفتاب و نور نیاز دارد. پس در محیط های سایه و بدون نور و آفتاب، نمی تواند رشد خوبی داشته باشد و گل نخواهد دارد و زیبایی واقعی از خودش را نمی تواند به نمایش گذارد.

بهترین بستر کاشت برای درختچه بداغ

مورد مهم دیگر که باید در نگهداری و کاشت درختچه بداغ مورد توجه شما عزیزان گیاه دوست، قرار گیرد، این است که خاک مناسبی را برای رشد خوب بداغ داشته باشید. جالب است که این گیاه، قابلیت رشد در بیشتر انواع خاک ها را دارد و خیلی حساس نیست. اما خاک باید زهکشی خیلی خوبی داشته باشد که در بیشتر درختان و گیاهان این مورد مهم است.

از خاک های مناسب برای نگهداری و کاشت درختچه بداغ می توان به خاک هایی از نوع لومی، شنی، مرطوب، اشاره داشت. در هر صورت خاک باید برای گیاه بداغ، زهکشی خولبی داشته باشد.

برای تقویت خاک این درختچه زینتی خوب است در فصل بهار کمی خاک برگ پای بوته آن ریخت. ضخامت این خاک برگ بین 4 تا 6 سانتی متر باشد، خوب است. در این صورت گیاه تقویت شده و رشد خیلی خوبی را می توان از آن انتظار داشت. اصلا برای نگهداری از این گیاه به خاک های شیمیایی نیازی نیست و در حد همین خاک برگ کفایت می کند.

دمای مناسب در نگهداری و کاشت درختچه بداغ

این گیاه را خزان پذیر می گویند. در فصل سرد سال و یا همان زمستان می تواند تا -34 درجه را هم تحمل کند. اما دمای مناسبی که این درختچه برای رشد نیاز دارد در حدود 20 تا 32 درجه سانتی گراد است. اگر این درختچه را در مناطق گرمسیری نگهداری می کنید در مکان کاشت آن دقت کنید تا در محلی نیمه سایه قرار گیرد. در این صورت از سوختن و از بین رفتن در امان خواهد بود.

زمان مناسب برای کوددهی درختچه بداغ

بهترین زمان برای کوددهی به درختچه بداغ در فصل بهار است. باید پس از دوره گلدهی این کار را انجامشود و با خاک برگ تغذیه کامل شود. کود کلسیم و فسفر هم براب اواخر زمستان در جهت رشد بهتر این گیاه مناسب است.

هرس کردن درختچه بداغ چگونه است

هرس کردن بداغ
هرس کردن درختچه بداغ چگونه است

برای اینکه شاخه ها بیش از اندازه از حد خود خارج نشوند و ظاهر مرتب و منظمی برای درختچه و محیط انجام گیرد، هرس کردن این گیاه لازم است. ساقه هاب خشک شده و قدیمی را بهتر است حذف شود تا درخت رشد خوبی داشته باشد و قوت کافی داشته باشد.

در نهایت

برای نگهداری و کاشت درختچه بداغ خیلی به زحمت نخواهید افتاد و درخت اذیت کننده و حساسی هم نیست. با رعایت نکات مهم در نگهداری می توانید از زیبایی این گیاه لذت ببرید و فضا را چشمگیر نمایید. برای خرید نهال و هر نوع درختچه زینتی بهتر است، از نهالستان ها و مراکر معتبری چون نهالستان ایرانیان تری اقدام نمایید.

سوالات متداول نگهداری و کاشت درختچه بداغ

دمای مناسب برای نگهداری درختچه بداغ چقدر است؟

برای رشد بهتر است دما بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد باشد. اما این گباه سرمای تا حدود -34 درجه را هم تحمل می کند.

خاک مناسب برای رشد درخت بداغ چه نوع است؟

باید حتما خاک زهکشی خوبی داشته باشد. مناسب برای نگهداری و کاشت درختچه بداغ می توان به خاک هایی از نوع لومی، شنی، مرطوب، اشاره داشت.

درختچه زینتی باکیفیت و سالم را از کجا خریداری کنیم؟

بهتر است برای خرید نهال و درختچه های زینتی از نهالستان های معتبر و باتجربه اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *