کاشت و خرید بذر گل رز

خرید بذر گل رز


خرید بذر گل رز

گل رز گیاهی بسیار زیبا است که گل هایی در رنگ های مختلف دارد. این گیاه بسیار پرطرفدار است و در بسیاری از مراسمات هم از گل رز استفاده می شود. پس خرید بذر گل رز هم طرفداران زیادی دارد و به همین خاطر در این مطلب درباره بذر گل رز و نحوه پرورش آن خواهیم گفت.

گل رز از خانواده گل سرخ است و نوع گیاهش رونده است. گل هایش درشت است و در دو مدل پاکوتاه و پابلند وجود دارد.

اگر قصد خرید بذر گل رز را در انواع مختلف با کیفیت بالا دارید، می توانید از فروشگاه های معتبری چون ایرانین تری خریداری نمایید. انواع بذرهای سالم و مرغوب در بسته بندی مناسب و آلومینیومی در فروشگاه بهمن ابادی به صورت آنلاین به فروش می رسد.

اگر از فروشگاه های معتبر، خرید بذر را انجام می دهید، خیالتان راحت باشد که بذر سالم و مرغوبی را تهیه نموده اید اما خوب است کمی هم درباره ویژگی های یذر خوب گل رز بدانیم. در ادامع ویژگی های مهم یک بذر باکیفیت را بیان خواهیم کرد.

ویژگی بذر باکیفیت گل رز

  • دارای خلوص فیزیکی هستند.
  • دارای خلوص ژنتیکی هستند.
  • دانه درشت هستند.
  • همه بذرها یک اندازه و درشت می باشند.
  • دارای قوه نامیه بالایی هستند.
  • قدرت جوانه زنی بالایی دارند.
  • بذرها از نظر ظاهری سالم و خوش رنگ هستند.

خرید آنلاین بذر گل رز

خرید بذر گل رز
خرید آنلاین بذر گل رز

این روزها برای راحتی افراد، خرید اینترنتی زیاد شده است. بیشتر مشتریان خرید خود را در انواع کالاها و محصولات به صورت اینترنتی انجام می دهند. این کار باعث رضایت و راحتی مشتریان و هم فروشندگان است. در خرید اینترنتی وقت و زمان مشتری هدر نمی رود. می تواند با حوصله تمامی محصولات را ببیند و پس از بررسی خرید خود را انجام دهد و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرد.

خرید بذر گل رز در ایرانین تری هم به صورت اینترنتی می باشد. اگر به دنبال خرید بذر باکیفیت و مرغوب و نهال هستید، حتما از فروشگاه های معتبر و مورد اعتماد  و باسابقه خریدتان را انجام دهید. 

خصوصیات بذر گل رز

  1. بذر باید تازه باشد.
  2. بذر حتما اصلاح نژاد شده باشد.
  3. بذر رز دارای جنین سالم باشد.
  4. بذر گل رز باید در برابر سرما و گرما مقاومت زیادی داشته باشد.

ویژگی های گیاهی گل رز

 گل رز
ویژگی های گیاهی گل رز

بذر گل رز به صورت بوته ای رشد خواهد کرد و در بیشتر مناطق و آب و هوا سازگاری دارد. گونه ای مختلفی از این گیاه وجود دارد که هر کدام اندازه و عطر و رنگ خاص خودشان را دارند. بذر گل رز هم در گلخانه و هم باغچه و هم در فضای خانه قابلیت رشد را دارد.

جنس ساقه این گیاه بعد از رشد خود به صورت چوبی در می آید و گیاهی چند ساله می باشد. این گا از طریق بذر می تواند تکثیر شود.

چگونه بذر گل رز را بکاریم

بعد از خرید بذر گل رز باید از روش اصولی کاشتن ان بدانیم. باید ابتدا بذر از خواب بیدار شود و برای همین نیازمند سرمادهی می باشد.

پس برای اینکه بذر از خواب بیدار شود باید بذر را با کود حیوانی مخلوط کرده و در ظرفی گذاشته و بین 50 تا 70 روز در یخچال قرار بگیرد. بعد از گذشت این مدت، باید بذر را از یخچال خارج کرده و در سینی که دارای زهکشی مناسب است، قرار دهید. می توانید بذر را بکارید.

بذر گل رز را با خاک نرم و کود مناسب کاشته و آبیاری کنید. تا وقتی بذر جوانه بزند باید آن را مرطوب نگه دارید. دمای بین 16 تا 21 درجه سانتی گراد برای این گیاه مناسب است. وقتی بذر رشد کرد آن را وارد زمین اصلی نمایید.

بهترین زمان کاشت بذر گل رز

 کاشت بذر گل رز
بهترین زمان کاشت بذر گل رز

بهترین زمان کاشت بذر گل رز در بهار و پاییز است. باید در معرض نور خورشید بذرها کاشته شوند. گل رز به روزی 6 تا 8 ساعت به نور نیاز دارد. جایی که گل رز را می کارید باید مرطوب و نمناک باشد. باید از کودها و مواد آلی برای رشد این گیاه استفاده شود.  کمپوست ها و کودهای دارای فسفر و پتاسیم برای رشد و گلدهی این گیاه بسیار مناسب است.

چرا باید بذر گل رز مرغوب خریداری شود

بذر گل هایی را که خریداری می نمایید، اگر باکیفیت و سالم باشد، محصول نهایی بسیار باکیفیت و سالم می شود. در واقع با خرید بذر مرغوب گل، هم گیاه سالم است و هم رشد بسیار خوبی خواهد داشت. رنگ و ظاهر گل ها و برگ های گیاه شاداب درشت و سرزنده است و عطر خوبی هم دارند.

اگر به دنبال خرید بذر گل رز برای نتیجه مطلوب از کاشت آن هستید، باید دانه ها سالم و باکیفیت باشند و قدرت جوانه زنی بالایی هم داشته باشند یعنی قوه نامیه بالایی داشته باشند. وقتی که بذر باکیفیت خریداری شود، قدرت جوانه زنی گیاه هم افزایش پیدا می کند و رشد خوبی خواهد داشت.

سخن آخر

اگر خیلی درباره ویژگی ها و خصوصیات بذر باکیفیت نمی دانید و نحوه تشخیصش برایتان سخت است، بهتر است برای خرید بذر گل رز بهتر است از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. برای اینکه خرید راحتی داشته باشید، می تواند آنلاین از فروشگاه و نهالستان ایرانین تری انواع بذرها را خریداری نمایید.

سوالات متداول خرید بذر گل رز

خاک مناسب برای کاشت بذر گل رز چقدر است؟

بهترین خاک برای رشد گل رز خاک باغچه، ماسه و کمپوست است. خاک باید از زهکشی مناسبی هم برخوردار باشد.

عمق کاشت بذر گل رز چه قدر باشد؟

بهتر است عمق کاشت بذر گل رز بین 10 تا 16 میلی متر باشد.

فاصله کاشت بذر گل رز چه قدر باشد؟

بهترین فاصله در کاشت بذر گل رز بین 25 تا 30 میلی متر است.

فاصله کاشت بذر گل رز تا گیاهان دیگر چقدر باشد؟

فاصله کاشت بذر گل رز تا گیاهان در حدود 60 سانتی متر باید باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *