ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی

خرید ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی


ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی

باغبانی یک فعالیت دوست داشتنی و سرگرم کننده است که در عین حال به عنوان شغل هم شناخته شده است. هرچه که باشد، چه شغل باشد و چه برای سرگرمی باشد، نیازمند یکسری ابزار و ادوات برای انجام کار می باشد. ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی دارای دو دسته هستند. ابزارهای دستی و ابزارهای ماشینی هستند. از مهم ترین این ابزارها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بیل باغبانی

خرید بیل باغبانی
بیل باغبانی

بیل باغبانی از ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی است که وظیفه آن کندن و برداشت خاک است. برای زیر و رو کردن خاک حتما نیاز به بیل است. تیغه بیل انواع مختلفی دارد که هرکدام مورد مصرف خاصی هم دارد. هر چقدر خاک محل کار سفت تر باشد به یک بیل با تیغه تیزتر نیاز است.

چنگک باغبانی

چنگک باغبانی دارای از دیگز وسایل مهم در باغبانی است که دارای دندانه هایی است. برای جا به جایی و پوک کردن خاک نیاز به چنگک باغبانی است. این وسیله در مراحل مقدماتی باغبانی استفاده می شود. برای از بین بردن ریشه های علف هرز هم از این وسیله استفاده می شود.

دستکش باغبانی

کاربرد دستکش باغبانی
دستکش باغبانی

کار کردن با خاک ممکن است به دستان شما آسیب برسان. پس برای محافظت از دست باید از دستکش استفاده کنید. دستکش باغبانی از ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی است که بهتر است از نوع مقاوم آن استفاده شود. دستکش از دست در برابر خاک و حشرات و نور خورشید محافظت می کند.

قیچی باغبانی

از دیگر ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی قیچی باغبانی است که برای بریدن و کوتاه کردن شاخه ها از آن استفاده می شود. بهتر است نوع سبک آن را انتخاب کنید. بیشتر برای هرس کردن و مرتب کردن شمشادها استفاده می شود.

بیلچه باغبانی

بیلچه یک بیل کوچک است. این وسیله در باغبانی بسیار کاربردی است. از بیلچه برای کندن زمین، ایجاد حفره، پاشیدن کود، جابه جایی خاک و کاشت دوباره گیاه استفاده می شود.

کج بیل

خرید کج بیل
کج بیل

کج بیل در دو مدل پهن و باریک وجود دارد. هر کدام از این مدل ها کاربرد خاص خودش را دارد. از این ابزار برای شکل دادن به خاک و و از بین بردن علف های هرز و ریشه ای پوسیده در خاک استفاده می شود.

کلوخ شکن

از این وسیله برای کندن خاک و شخم زدن استفاده می شود. شخم زدن خاک باغچه باعث تقویت خاک و رشد بهتر در گیاهان می شود.

شن کش در باغبانی

این وسیله از ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی است که دسته بزری هم نسبت به دیگر ابزار و وسایل باغبانی دارد. این وسیله اجسام بزرگ و قلوه سنگ ها را از خاک جدا می کند. خاک نرم می شود و برای شکستن کلوخ هم از این وسیله استفاده می شود.

شلنگ باغبانی

آبیاری و نگهداری از درختان از اهمیت ویژه ای در کار باغبانی برخوردار است که با شلنگ باغبانی انجام می شود. وقتی وسعت زمین و باغ زیاد باشد، معمولا از این وسیله استفاده می شود. برای اینکه آب به طور یکنواخت به همه جای خاک برسد باید از شلنگ و سرشلنگ استفاده شود.

اره باغبانی

از دیگز ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی اره باغبانی است که برای بریدن و خرد کردن تنه درختان استفاده می شود. این اره در سه نوع موجود است. سه نوع اره داریم. اره دستی، بنزینی و اره برقی است. معروف ترین و مهم ترین اره در باغبانی اره دستی است. برای برش دادن شاخه های کوچک در باغبانی از این وسیله استفاده می شود.

چمن زن

برای مرتب کردن و کوتاه کردن چمن ها به چمن زن نیاز است که از ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی است. دو مدل دستی و برقی هم دارد که مدل برقی برای زمین هایی که دارای وسعت زیادی استفاده می شود. از مدل دستی هم برای کوتاه کردن چمن ها در کناره دیواره ها استفاده می شود.

چرخ دستی یا فرغون در باغبانی

برای جا به جایی کردن و حمل وسایل سنگین در باغبانی از چرخ دستی یا فرغون استفاده می شود. مثلا اگر بخواهیم کود و یا چمن و یا خاک باغچه جا به جا کنیم به فرغون نیاز است.

چاقوی باغبانی

از وسایل مهم و چندکاره در باغبانی چاقوی باغبانی است. برای پیوند زدن و کندن خاک و وجین کردن از این وسیله استفاده می شود. شکل و جنس لبه این چاقو با چاقوهای دیگر فرق دارد.

سم  و کود

گیاهان هم به تغذیه و مواد مغذی برای رشد نیازدارند. کود از ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی است که در حیطه باغبانی برای رشد بهتر گیاهان استفاده می شود. سم نیز برای نگهداری از گیاه و بهبود وضعیت آن ها مناسب است.

داس باغبانی

داس باغبانی از وسایل مهم در باغبانی است که برای درو کردن و کوتاه کردن چمن استفاده می شود. دو نوع داس داریم که یکی داس دستی و دیگری داس بنزینی است.

قیچی هرس در باغبانی

از قیچی هرس در باغبانی برای کوتاه کردن شاخه ها استفاده می شود. این قیچی هم بزرگتر و هم قدرت بیشتری نسبت به قیچی های دیگر دارند.

شمشاد زن

برای نظم بخشیدن و مرتب کردن شمشادها نیاز به شمشاد زن دارند. سه نوع دارد که دستی، برقی و بنزینی هستند. در هنگام خرید این وسیله دقت کنید که متناسب با نیاز شما در کار باغبانی باشد.

سخن آخر

برای خرید ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی بهتر است که خیلی خوب آن ها را بشناسید و کاربرد هر یک را خیلی خوب بدانید. کیفیت کار در باغبانی به انتخاب درست از وسایل باغبانی هم بستگی دارد. البته که تخصص فرد هم در این زمینه بسیار پراهمیت است. کیفیت کار باغبانی با خرید نهال باکیفیت هم بستگی دارد.

سوالات متداول ابزارآلات مهم و ضروری در باغبانی

کاربرد چاقوی باغبانی چیست؟

از وسایل مهم و چندکاره در باغبانی چاقوی باغبانی است. برای پیوند زدن و کندن خاک و وجین کردن از این وسیله استفاده می شود. شکل و جنس لبه این چاقو با چاقوهای دیگر فرق دارد.

کاربرد بیلچه باغبانی چیست؟

بیلچه یک بیل کوچک است. این وسیله در باغبانی بسیار کاربردی است. از بیلچه برای کندن زمین، ایجاد حفره، پاشیدن کود، جابه جایی خاک و کاشت دوباره گیاه استفاده می شود.

نوع تبغ بیل چگونه است؟

. تیغه بیل انواع مختلفی دارد که هرکدام مورد مصرف خاصی هم دارد. هر چقدر خاک محل کار سفت تر باشد به یک بیل با تیغه تیزتر نیاز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *