خرید نهال شلیل شمس

شلیل شمس


شلیل شمس 

خرید نهال شلیل شمس شلیل شمس نوعی از شلیل سفید می باشد . البته  باید به این نکته توجه داشت که منظور از شلیل سفید شلیلی می باشد که پوستی صاف و بدون کرک دارد .

شلیل شمس به رنگ شلیل های شبرنگ یا قرمز نیست و رنگ پوست آن سبز است با هاله ای از رنگ صورتی یا قرمز و گوشتی به رنگ زرد روشن دارد و دارای بافتی سفت تر از دیگر انواع شلیل ها است.

 

خرید نهال شلیل شمس

شلیل شمس

شرایط محیطی مناسب برای پرورش نهال شلیل

نهال شلیل از جمله نهال های مقاوم به گرما و سرما می باشد و به شدت به نور خورشید علاقه مند بوده و باید محل کاشت آن آفتابگیر باشد .

اگرچه درخت شلیل علاقه زیادی به آب و هوای گرم و خشک دارد اما در برابر سرما نیز تا حدودی از خود مقاومت نشان می دهد و باید توجه داشت که قرار دادن این درخت در معرض سرمای شدید بدون هیچ محافظتی در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به پوست درخت و بیماری می شود.

میزان باردهی درخت شلیل شمس 

ارتفاع این درخت معمولا به 5 الی 6 متر می رسد و میزان باردهی آن نیز در هر هکتار از نظر اقتصادی کاملا به صرفه و قابل توجیه می باشد. این رقم نسبت به دیگر ارقام شلیل باردهی زودهنگامی دارد و با توجه به این موارد این رقم جزو ارقام پرطرفدار محسوب می شود .

اگر همین امسال نهال شلیل شمس را بکارید از سال دوم شاهد باردهی آن خواهید بود و به همین دلیل این نهال جزو نهال های تجاری بوده و در مدت زمان کوتاهی می تواند باغدار را به سوددهی برساند.

هر درخت شلیل بالغ بسته به نوع نگهداری و شرایط محیطی می تواند بین 150 تا 300 کیلوگرم بار بدهد.

به طور متوسط درخت شلیل می تواند 12 سال عمر کند.

 

 

خرید نهال شلیل شمس

شلیل شمس

خاک مناسب 

این درخت به خاکی سبک با زهکشی خوب نیاز دارد تا بدین ترتیب ریشه درخت فضای کافی برای رشد ، تنفس و دریافت آب داشته باشد.

سطح ph خاک نیز باید بین 6 الی 7 باشد و باید توجه داشت خاک خیلی اسیدی یا خیلی قلیایی مانع جذب مواد مغذی توسط ریشه می شود.

آبیاری درخت شلیل

مدت زمان دفعات آبیاری و حجم آب مورد استفاده در هر نوبت آبیاری به شرایط مختلفی مانند شرایط محیطی ، آب و هوا و فصول مختلف سال بستگی دارد ولی با این حال بطور کلی درخت شلیل شمس به 2 تا 7 مترمکعب آب نیاز دارد.

 

 

آفات و بیماری های درخت شلیل شمس 

از جمله آفات و بیماری هایی که درخت شلیل شمس در معرض آن ها قرار می گیرد می توان به شته شلیل ، کرم ریشه خوار ، پیچیدگی برگ ها ، عنکبوت قرمز ، شیره زدن و پوسیدگی اشاره کرد که می توان با سم پاشی یا کودهای شیمیایی این آفات یا بیماری ها را از بین برد.

هرس کردن درخت شلیل

هرس درخت شلیل برخلاف اکثر درختان میوه در فصل بهار انجام می شود . هرس درخت شلیل تاثیر بسزایی در سطح باردهی درخت و کیفیت محصول آن دارد و همچنین سبب می شود که چیدن میوه ها آسان تر شود . هرس باعث می شود که شاخه های مزاحم و بی فایده حذف شوند و بدین ترتیب نور خورشید بهتر به میوه های درخت می رسد.

 

خواص شلیل برای سلامتی بدن 

شلیل دارای مقادیر زیادی مس، پتاسیم و ویتامین‌های B3 و C است و در بین ورزشکاران میوه ی محبوبی محسوب می شود .  ویتامین C موجود در شلیل با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون به نام فاگوسیت‌ها و لنفوسیت‌ها از بدن انسان در برابر عفونت محافظت می‌کند و سطح ایمنی بدن را افزایش می‌دهد.

 

نکات کاشت شلیل شمس 

برای کاشت نهال شلیل شمس نیاز به تابستان های گرم و زمستان های سرد دارید و آب و هوای خشک با رطوبت کم. این درخت برای تولید محصول باید نیاز سرمایی اش تامین شود و بطور معمول به 400 الی 900 ساعت به دمای کمتر از 7 درجه نیاز دارد تا از خواب زمستانی بیدار شود و گلدهی خود را آغاز کند.

زمان گلدهی درخت شلیل شمس با توجه به شرایط محیطی می تواند متفاوت باشد اما بطور معمول از اواخر فروردین شروع شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد. بهترین خاک برای درخت شلیل شمس خاک های شنی لومی با زهکشی خوب می باشد و در خاک های سنگین نمی تواند به خوبی رشد کند.

عمق خاک برای کاشت این نهال حداقل یک الی یک و نیم متر باید باشد.

با وجود اینکه درخت شلیل شمس مقاومت خوبی در برابر بیماری ها و آفات دارد اما باید به سمپاشی منظم این درخت توجه داشت و همچنین هرس به موقع درخت را انجام داد.

 

 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

 

99 86 276 0930

38 46 666 0912

03 14 164 0912

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *