تبریز

تبریز


خرید نهال از تبریز

خرید نهال از تبریز،تبریز یکی از کلانشهر های ایران است که در واقع مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد.

این شهر دوست‌داشتنی به عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی، بازرگانی، سیاسی، اداری، ارتباطی، فرهنگی، صنعتی و نظامی منطقه آذربایجان شناخته می‌شود.

این شهر که در غرب کشور ایرن قرار دارد  دارای مساحت 45491 کیلومتر مربع است و  در واقع 2.8 متر مربع از مساحت کل کشور را در بر میگیرد.

تبریز

تبریز

شهر تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی و جنوب شرق جلگه تبریز قرار گرفته و از سمت شمال به کوه‌های پکه‌چین و عون بن علی، از طرف شمال شرقی تبریز به کوه‌های گوزنی و بابا باغی منتهی می‌شود. این شهر از سمت شرق به گردنه پایان و از طرف جنوب به دامنه‌های رشته کوه سهند، مرز آن محدود شده است.

فاصله شهر تبریز با سایر شهرهای مهم

در این بخش فاصله تبریز با تعدادی از شهرهای مهم را می‌بینید:

  • فاصله تهران تا تبریز: حدود ۶۲۰ کیلومتر (حدود هفت ساعت رانندگی با سرعت عادی)
  • فاصله اصفهان تا تبریز: حدود ۱۰۳۸ کیلومتر
  • فاصله رشت تا تبریز: حدود ۴۸۱ کیلومتر
  • فاصله مشهد تا تبریز: حدود ۱۵۴۸ کیلومتر
  • فاصله شیراز تا تبریز: حدود ۱۵۱۹ کیلومتر

لوکیشن تبریز روی گوگل مپ

 

نقشه شهر تبریز

داشتن نقشه شهر تبریز اولین گام برای سفر است. گرچه امروزه نقشه همه شهرها به‌راحتی در گوگل مپ در دسترس است اما اگر دوست داشته باشید، قبل شروع این راهنما می‌توانید نگاهی به نقشه این شهر و بخش‌های مختلف آن بیندازید:

 

عکس از سایت: Alibaba

آب و هوای تبریز

تبریز از شمال، جنوب و شرق به سمت جبال کوهستانی و از غرب به دشت‌های هموار و صحرایی دشت تبریز و شوره‌زارهای تلخه رود منتهی می‌شود. این موقعیت خاص شهر تبریز را به یک جلگه کوهستانی-صحرایی تبدیل کرده است. با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی تبریز، این شهر از سردترین شهرهای ایران محسوب می‌شود که آب و هوای سرد و خشک کوهستانی دارد.

آب و هوای تبریز 

عکس از سایت: Irna

میانگین دما در فروردین ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد، در تیر (گرم‌ترین ماه سال) ۲۵.۴ درجه سانتی‌گراد، در ماه مهر ۱۴.۱ درجه و در دی (سردترین ماه سال) ۲.۵- درجه سانتی‌گراد است. با این اوصاف بهترین زمان سفر به تبریز از نظر شرایط جوی، فصل تابستان است. آب و هوای تبریز در تابستان بسیار خنک و دلپذیر بوده، ولی در زمستان هوای شهر تبریز بسیار سرد و یخبندان است.

جمعیت شهر تبریز

تبریز با ۵۱/۲۴۴ کیلومتر مربع وسعت، طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۱.۵۹۳.۳۷۳ نفر جمعیت دارد و ششمین شهر پرجمعیت ایران به شمار می‌رود.

خرید از بهترین نهالستان کرج

نهالستان بهمن آبادی با بیش از 30 سال تجبه در تولید و کاشت انواع نهال میوه وزینتی و گل و گیاه همه روزه با مشاوره رایگان در اختیار شما عزیزان می باشد. تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات با قیمت منصفانه،خریداری نمائید.

با توجه به آب و هوای هر منطقه میتوانیم  انواع نهال را در مکانی با آب و هوای متفاوت بکاریم.

چه نهال هایی میتوانیم در آب و هوای سرد بکاریم ؟

به،گلابی ،خرمالو،سیب،زغال اخته و از مواردی هستند که میتوانید در مناطق سردسیر بکارید.

میوه های مناطق سردسیری 

سوالات متداول 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *