خرید نهال سیب سفید

نهال سیب سفید


 سیب سفید

خرید نهال سیب سفید ، سیب سفید از ارقام زودرس سیب می باشد و در بعضی مواقع ممکن است با سیب زرد روشن اشتباه گرفته شود اما سیب سفید مزه ای ترش دارد و همین ویژگی سبب ایجاد تفاوت می شود .

تنه درخت سیب سفید بسیار سفت است و میوه آن نیز در برابر آفات مقاومت خوبی دارد ولی خطر ابتلا به بیماری های قارچی را دارد.

سیب سفید دارای پوستی نازک و رنگ آن سبز بسیار کم رنگ است و هنگام رسیدن به زرد کمرنگ تبدیل می شود و زمانی که رنگش سبز کم رنگ است برداشت می شود چون زمانی که زرد می شود ، سریع رو به خرابی می رود .

پوست سیب سفید چرمی و روغنی می باشد و در فصل بهار شکوفه می دهد و شکوفه هایش به رنگ سفید می باشد . زمان برداشت میوه ها در ماه مرداد و شهریور می باشد و نکته قابل توجه این است که این درخت هر دوسال یکبار میوه می دهد.

میوه سیب سفید خیلی زود نرم و لکه دار می شود به همین دلیل خیلی آن را ذخیره یا انبار نمی کنند و بیشتر در شیرینی ها ، پای سیب و تارت استفاده می شود .

سیب سفید معطر ، متراکم و جویدنی با عطر و طعم بسیار شیرین و اسیدی است و از آنجایی که در انبار نگهداری می شود یک ته رنگ نرم و با طعم گلابی ایجاد میکند.

خرید نهال سیب سفید

سیب سفید

باغداری و مراقبت های لازم 

وجود علف های هرز مانع رشد درخت می شود و باید آنها را از بین ببرید و هنگام مشاهده آفات از سموم مناسب و به اندازه نیاز استفاده کنید زیرا مصرف بیش از اندازه سبب سوزاندن و از بین رفتن درخت می شود .

خاک

درخت سیب سفید به خاک خیلی حساس نبوده و در تمامی خاک ها می تواند رشد کند ولی بطور کلی خاک های سبک و متوسط برای این گیاه بهتر هستند و همچنین خاک باید از زهکشی خوبی برخوردار باشد. برای کاشت درخت سیب ، خاک‌های شنی-رسی به خاک‌های سنگین رسی یا زیاد سبک سنگلاخی و شنی ترجیح داده‌ می‌شوند.

نیاز سرمایی

در برابر سرما مقاومت خوبی دارد و بطور کلی درخت سرما پسندی است و در طی روند رسیدن به دوماه شب های خنک نیاز دارد . اغلب در مناطق معتدل و سردسیر کوهستانی کاشته شده و سازگاری خوبی با آب و هوای سرد و خشک دارد و به رطوبت حساس می باشد.

حداقل دمای قابل تحمل در سرما منفی 25 درجه و حداکثر دمای قابل تحمل در گرما 38 درجه می باشد بنابراین برای کاشت در مناطق گرمسیری مناسب نمی باشد .

آبیاری 

رعایت مدت زمان آبیاری و آبیاری منظم و اصولی می تواند از بروز تنش های خشکی یا خفگی ریشه ناشی از آبیاری زیاد جلوگیری کند. میزان آبیاری و فاصله ی بین دو آبیاری باتوجه به شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین در فصول مختلف سال متفاوت است. برای درک بهتر این موضوع می توانید میزان رطوبت خاک اطراف ریشه توجه کنید . در صورت مرطوب بودن خاک ریشه آبیاری زودهنگام است و در صورتی که مدت زمان زیادی از خشک بودن خاک اطراف ریشه گذشته باشد آبیاری دیرهنگام است.

زمان گلدهی 

زمان گلدهی درخت سیب سفید در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود ولی بطور معمول از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت این درخت به گل می نشیند.

 

عمر مفید درخت 

عمر مفید و اقتصادی درخت سیب سفید 40 سال می باشد و در تمام طول این مدت در صورت مراقبت های اصولی و کوددهی می تواند بیشترین میزان عملکرد خود را نشان دهد.

 

شایع ترین بیماری ها و آفات درخت سیب 

برخی از رایج ترین بیماری های درخت سیب عبارتند از : بیماری آتشک ، لکه سیاه سیب ، لکه چوب پنبه ای ، سفیدک سطحی و زنگ سیب .

خواص و ویتامین های موجود در سیب

سیب میوه‌ای خوش طعم و پر ویتامین است. از جمله ویتامین‌های موجود در این میوه  می توان به  A،  B1، B2، B3، B5، B6، B9، C، E و K ‌اشاره کرد.

 

 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

 

99 86 276 0930

38 46 666 0912

03 14 164 0912

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *