قیمت گردوی سه ساله

گردوی سه ساله


قیمت نهال گردو سه ساله

خرید نهال گردوی سه ساله و دوساله و ریشه لخت و بن بالا ،سطل 10،سطل 12،زباله و نیم زباله از نهالستان بهمن آبادی به صورت حضوری و غیر حضوری

گردو انواع بسیار بسیار زیادی دارد، و افراد با توجه به نوع آب و هوای خود نوع گردوی خود را انتخاب مبکنند، با توجه به ارتفاع از سطح دریا و اقلیم و آب و هوای یک منطقه میتوان نوع نهالی که در آن محل جواب میدهد را تشخیص نمود.

تفاوت  اقلیم با آب و هوا چیست؟

در نظر داشته باشید منظور از اقلیم شرایط ثابت و کلی حاکم بر یکک منطقه است در حالی که آب و هوا شرایطی گذرا برای تعریف جو در یک مکان است که مدام و هر ماه  یا هر روز در حال تغییر است.

فروش گردو دو ساله

انواع گردوی دو ساله را میتوانید از نهالستان بهمن آبادی تهیه کنید،گردوی اسرائیلی ،گردوی تویسرکان،گردو های بومی ایران،گردوی چندلر و گردوی ژنوتیپ و فرنور ….

آیا می دانستید که گردو از نظر فنی آجیل نیست؟ آنها در واقع یک دانه هستند. و از غذا گرفته تا اثاثیه، درخت گردو کار زیادی نمی تواند انجام دهد.

منشا گردو

گردو قدیمی ترین غذای شناخته شده بشر است.

درخت گردوی برای اولین بار در فسیل های 3.45 میلیون سال پیش ظاهر شد، اشکال و اندازه های مختلف را امتحان کردند. از آنجا در مناطق وسیعی از اوراسیا به چین، آسیای مرکزی، خاور نزدیک و جنوب اروپا گسترش یافت. عصرهای یخبندان اخیر باعث شد دامنه قلمروی گردو کاهش یابد، اما بازماندگان پس از یخ زدگی همچنان باقی ماندند. این برای انسان های اولیه  خوش شانسی بود.شواهد باستان شناسی وجود دارد که ما از 45000 سال پیش شروع به خوردن گردو کردیم.

سراسر دنیا

 

تولید جهانی

سالانه حدود 3.5 میلیون تن گردو در جهان تولید می شود. بخش عمده این تولید در چین است، اما ایالات متحده، ایران و ترکیه نیز تولیدکنندگان قابل توجهی هستند. در ایالات متحده، 99 درصد از کل گردوهای کشت شده از باغ های کالیفرنیا به دست می آید. بیشتر آنها در دره های سان خواکین و ساکرامنتو هستند، اما مقداری تولید در دره های ساحلی و کوهپایه های سیرا وجود دارد.

کشاورزی گردو

خاک

درختان گردو بالغ ریشه عمیقی دارند و به همین ترتیب به خاک عمیقی نیاز دارند. حداقل 5-6 فوت خاک حاصلخیز برای حمایت از یک درخت مولد ضروری است. خاک همچنین باید به خوبی زهکشی شده و در منطقه ای با سطح آب پایین تر باشد.

قبل از کاشت، زمین باغ باید به صورت مسطح طبقه بندی شود تا از آبیاری یکنواخت اطمینان حاصل شود. تمام 5-6 فوت خاک باید شل شود تا ریشه نهال های جدید بلند شود. بسترهای مرتفع یا تپه های منفرد باید تشکیل شود که در آن نهال ها کاشته شوند.

آب

کلاسیک ترین و ساده ترین روش آبیاری باغات گردو آبیاری غرقابی است. اگرچه با شرایط خشکسالی کنونی ، اکنون از آبپاش ها یا خطوط قطره ای بیشتر برای صرفه جویی در آب استفاده می شود. این سیستم های جدیدتر مزایایی را در حفظ آب و کاهش رواناب ارائه می دهند. قبل از کاشت باید خطوط آبیاری نصب شود.

کاشتن

پیوند بهترین روش برای گردو  است. به طور کلی، ارقام گردوی ایرانی باید روی پایه های مقاوم در برابر آفات مانند گردوی سیاه کالیفرنیا پیوند شوند.

درختان گردوی ایرانی تجاری را می توان از خود گردو ایرانی پرورش داد، اما این امر در کالیفرنیا با معایبی همراه است. یعنی پایه های گردوی ایرانی در برابر آفات محلی کالیفرنیا و شرایط محیطی مقاومت طبیعی ایجاد نکرده اند. این معایب درخت را تضعیف می‌کند و باعث تولید کمتر و از نظر تجاری مخاطره‌آمیز می‌شود. پیوند شاخه‌های گردوی ایرانی روی پایه‌های محلی گردوی سیاه کالیفرنیایی مقاوم به بیماری، درختی مقاوم را فراهم می‌کند که گردوی تجاری جذابی تولید می‌کند.

آب و هوا

درختان گردو در محیط های معتدل رشد می کنند اما ممکن است در اثر سرما آسیب ببینند. یخ زدگی زودرس می تواند به شاخه ها آسیب برساند و یخ زدگی دیررس می تواند به گل ها یا آجیل های جوان آسیب برساند. اگرچه خسارت سرمازدگی معمولا  غیرمعمول است.

در طول ماه‌های زمستان، درختان گردو به دوره‌ای طولانی از دمای سرد نیاز دارند تا بتوانند در تابستان ببندند. این «ساعت‌های سرما» دوره‌هایی از زمانی هستند که دما زیر ۴۵ درجه فارنهایت است. درختان گردو به یک دوره تناوب تا حدودی طولانی از ساعات سرما به مدت 800-1000 ساعت نیاز دارند.

آسیب خورشید و گرما می تواند یک تهدید باشد. برای کاهش تاثیر طلسم هوای گرم بر درختان و میوه ها می توان از پوشش های اسپری بازتابنده ویژه استفاده کرد.

فصل رشد

گل های گردو در بهار در فروردین و اردیبهشت ظاهر می شوند. درختان گردو خود بارور هستند، بنابراین نیازی به گرده افشان حشره یا پرنده ندارند. گردو در طول تابستان تا زمان بلوغ در پاییز رشد می کند. هنگامی که پوسته ها شروع به شکافتن می کنند، گردو  از سپتامبر تا نوامبر برداشت می شود.

گردو در ماه نوامبر برگ های خود را از دست می دهد و پس از پایان یخبندان در آوریل شروع به رشد مجدد می کند. در طول زمستان، درختان گردو فرآیندی به نام “خواب” را تجربه می کنند که شامل از دست دادن برگ های خود و تکیه بر ذخایر کربوهیدرات ها برای زنده ماندن تا شکوفه های بهاری است. این یک فرآیند مهم برای درختان گردو است که تضمین می کند آجیل سالم رشد می کنند.

محصول

برداشت محصول از شهریور ماه آغاز می شود که پوسته های سبز آن شکافته شده و گردوها شروع به ریزش از درختان می کنند. درخت ابتدا با تکان دهنده مکانیکی تکان داده می شود سپس جمع آوری شده و به محل مناسب انتقال می یابد.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *