این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با کاشت و پرورش اصول طراحی ویلای کوهستانی آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم.

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

اصول طراحی ویلای کوهستانی

طراحی ویلای کوهستانی که از جمله جذاب ترین سبک های ویلا می باشد طرفدارن زیادی را به خود اختصاص داده است. داشتن ویلایی به این سبک موجب می شود که فرصت زندگی در منطقه ای خوش آب و هوا را داشته باشید.

 

چگونگی طراحی ویلای کوهستانی:

طراحی ویلای کوهستانی چالش های مختلفی دارد که یکی از آن ها شیب دار بودن زمین است. هرچه به کوهپایه ها نزدیک تر می شوید شیب زمین افزایش می یابد و در طراحی ویلایتان به این سبک باید حتما شیب را مورد توجه قرار دهید. به همین علت در طراحی ویلای کوهستانی حتما از افراد متخصص و مجرب کمک گرفته تا ویلا را در زمینی شیب دار به نحو احسنت طراحی و پیاده سازی کنند و در این موضوع با چالش خاصی مواجه نشوید.

همچنین نکته مهم در این خصوص این است که خاک برداری در منطقه کوهستانی با چالش های متفاوتی رو به رو است که با مناطق دیگر فرق می کند و آسانی خاک برداری در زمین های مسطح و معمولی را ندارد به همین دلیل بسیار متفاوت خواهد بود.

اما اگر ضمن شناخت مزایا و معایب زمین های کوهستانی ، بر طرف کردن معایب و استفاده صحیح از مزایا ویلا را طراحی و اجرا کنید مکانی دلنشین و منحصر به فرد خواهید داشت.

از جمله مزایای سبک ویلای کوهستانی می توان به :

۱) چشم انداز و ویو ابدی ، بی پایان و بسیار عالی

 

۲) دریافت نور عالی و لذت بخش

 

۳) آب و هوای تمیز و بی مانند

 

۴) دور از شلوغی و آرامش مثال زدنی

 

۵) راحت بودن زندگی در کوهستان

اشاره کرد که در خیلی سبک های دیگر وجود ندارد و به این طریق می توان از زندگی در این مکان لذت برد. 

 

فضاسازی در طراحی ویلای کوهستانی :

فضا سازی این سبک به راحتی قابل انجام دادن است و تنها نیاز آن به کار گیری خلاقیت و ذهنی با ایده نو است. در طراحی فضای ویلا کوهستانی هدف ایجاد اقامت گاهی منحصر به فرد بوده و قطع به یقین شرایط به طور کامل متفاوت خواهد بود .

 این تفاوت در نوع گل و گیاه به کار رفته در طبیعت نیز نمود دارد و نمی توان از گیاهانی که در سبک های عادی و شهری استفاده می شود در این سبک نیز به کار بگیرید. در این سبک ویلای کوهستانی باید از گل و گیاهی استفاده کنید که در منطقه های معتدل قابل به کار گیری هستند. 

اگر گیاهان مناسب برای کاشت در آب و هوای کوهستانی را بشناسید که در برابر دماهای پایین و بسیار سرد مقاومت دارند می توانید که در منطقه های سردسیر نیز فضای سبز متناسب با سلیقه خود را داشته باشید. 

نکته مهم این است که در طراحی و پیاده سازی ویلا به سبک کوهستانی به طور حتم به موقعیت زمین دقت و توجه کافی را داشته باشید که در مسیری که ویلای شما قرار دارد ریزش کوه ، سیلاب و یا بهمن انجام نشود. به همین دلیل قبل از گرفتن تصمیم نهایی خود حتما منطقه مورد نظرتان را همراه با متخصصان حرفه ای و کاربلد بررسی و آنالیز کنید و سپس اگر شرایط لازم را دارا بود اقدام به طراحی و اجرای ویلا کنید.

مسئله بعدی این است که حتما توجه کنید که ویلا در مسیر بادهای شدید قرار نداشته باشد و به این صورت نباشد که در معرض وزش باد شدید و مستقیم قرار داشته باشد تا در فصل های سرد سال مشکلی پیش نیاید.

 

 

سبک طراحی ویلای کوهستانی :

در این سبک طراحی کوهستانی اغلب افراد از سنگ های طبیعی استفاده می کنند که در سبک کوهستانی بسیار مورد توجه و پر طرفدار است. به عنوان یک مثال در ساخت ویلا به سبک روستیک در این مدل بسیار خواهان زیادی دارد و همچنین استاندارد های آن با شرایط کوهستانی منطبق می باشد. شما می توانید ضمن گرفتن مشاوره از نهالستان بهمن آبادی ، زیر نظر این تیم مجرب طراحی و اجرای سبک کوهستانی را انجام دهید و به نتیجه مطلوب خود برسید.

 

طراحی فضای ویلای کوهستانی تنوع بسیار زیادی دارد و هر فضا نیازمند طراحی منحصر به فرد خودش می باشد. برای اینکه ویلای کوهستانی منحصر به فرد و خاص خود را با توجه به منطقه ای که در آن مستقر هستید طراحی و دیزاین کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید . در نهالستان بهمن آبادی تیم مجرب و با سابقه با کم ترین هزینه مناسب ترین ویلای مدرن کوهستانی را برای شما طراحی کرده و فضای سبز شما را منحصر به فرد و خاص می کند. در نهالستان بهمن آبادی متخصصان با استعداد را گرد هم آورده ایم تا فضای دلنشین و مطابق خواست شما را برایتان طراحی و اجرا کنند. 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *