چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟

درخت بادام سالم


چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟

پرورش و نگهداری از درخت بادام سخت و زمان گیر است. زحمت زیادی می خواهد. پس اگر ناگهان متوجه شوید که درخت بادام شما گل نمی دهد، اصلا حس خوبی نخواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا جواب سوال چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟ را بیابید.

اگر باغدار هستید و زحمت زیادی برای درختان خود کشیده اید و به یکباره متوجه شوید که درخت بادام شما گل نمی دهد، این شما را ناراحت می کند و اصلا خوشایند نیست. پس از ابتدای کاشت و نگهداری باید اصول نگهداری از درخت بادام را بدانید.

 اگر درخت بادام شما سالم و قوی باشد، حتما گل دهی و میوه دهی خوبی خواهد داشت و هیچ وقت بادام هایتان پوک و بی کیفیت نخواهند شد.

درخت بادام سالم

درخت بادام
درخت بادام سالم

اگر درباره خصوصیات درخت بادام سالم بخواهید بدانید، این است که در زمان بلوغ درخت بادام در حدود 30 سانتی متر طول دارد. طول نهایی هم در درخت بادام در حدود 4 تا 11 سانتی متر می تواند باشد. هر درخت بادام سالم هم بین 35 تا 52 سال می تواند عمر کند. باید برگ هایی هم به طول 7 تا 10 سانتی متر داشته باشد تا سالم بودن درخت بادام مشاهده شود.

بدون هیچ تردیدی هدف از کاشت درخت بادام این است که گل بدهد و میوه های سالم و باکیفیتی برداشت شود. پس باید درخت سالم باشد و گل بدهد. اما چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟ باز هم ما را در این مطلب همراهی نمایید.

نکته مهم در گل ندادن درخت بادام چیست

باغدار برای باغ خود زحمت می کشد و صد البته برای رسیدن به میوه م محصول است. پس اگر درخت بادام او گل و میوه ندهد بسیار ناراحت کننده است. مهم ترین موردی که باید به آن دقت شود این است که درخت بادام بعد از خرید نهال و نگهداری درست و اصولی از آن 3 تا 4 سال ط.ل می کشد تا به بار بنشیند. پس از این زمان تا 50 سال می توانید از محصولات درخت بادام خود استفاده نمایید. البته که رسیدگی و مراقبت درست و علمی می خواهد.

درخت بادام دارای دو جنس نر و ماده است. یک جنس باردهی دارد و دیگری دارای عمل گرده افشانی است. جنس گرده افشان باعث باردهی و محصول دهی جنس دیگر می شود و خود محصول چندانی نخواهد داشت. پس از دلایل اینکه چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟ این است که جنس نر گل دهی و میوه دهی ندارد و فقط گرده افشانی می کند.

درخت گرده افشان از جنس بارده نباید زیاد فاصله داشته باشد. وگرنه باعث می شود که درخت بارده هم میوه و محصول نداشته باشد. باید با کاشت یک درخت بادام از نوع پایه، بک نوع گرده افشان هم کاشت شود. گرده ها از طریق باد می توانند منتقل شوند و درخت پایه را باردار می کنند.

اصلا وجود درخت بادام گرده افشان، برای باردهی دیگر درختان هم خوب است. می تواند درختان دیگر را هم گرده افشانی کند.

وجود بیماری ها و آفات در درخت بادام

وجود بیماری ها در درخت بادام
وجود بیماری ها و آفات در درخت بادام

گاهی اوقان از دلایل سوال شما که چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟ این است که درخت شما ممکن است دچار بیماری و آفت زدگی شده باشد.

مورد بسیار مهمی که باید درباره درخت بادام بدانید این است که در مقابل بیماری و آفات بسیار حساس است. پس خیلی بیشتر باید مراقب بود و دقت به خرج داد. اگر وجود بیماری در درخت احساس کردید، خیلی زود آن را برطرف کرده تا دچار ضرر و زیان بسیار نشوید.

کنه ها و انواع آن، مورچه های درختی و کرم درختی باعث از بین رفتن درخت بادام می شود. این حشرات هم از گل دهی و هم میوه دهی درخت بادام جلوگیری می کنند و هم اینکه باعث پوک شدن میوه های بادام می شوند.

مهم ترین نکته در اینجا خرید نهال سالم و باکیفیت است تا در مقابل بیماری ها و آفات بتواند مقابله کند و توان داشته باشد. بهتر است خرید نهال میوه را از نهالستان های معتبر داشته باشید و حتی الامکان هم در این مورد با کارشناسان مشاوره داشته باشید. خرید نهال سالم اولین قدم در رسیدم به محصولات باکیفیت و پرفروش و سوددهی بالا است.

خاک و هوای مطلوب برای درخت بادام

اگر آب و هوا و منطقه اقلیمی با درخت بادام شما سازگار نباشد، انتظار رسیدن به گل و میوه دهی از درخت بادام خود را نداشته باشید.

محل کاشت درخت بادام نباید خیلی گرم باشد تا باردهی درخت بادام را شاهد باشید. از طرفی دیگر هم سرما نباید خیلی زیاد باشد تا درخت تحمل سرما را داشته باشد و از بین نرود. پس در کاشت درخت بادام باید شرایط محیطی حتما بررسی گردد.

مورد دیگر تاثیر خاک در باردهی و گل دهی درخت بادام است پس از دلایل گل ندادن درخت بادام می توان به نبود خاک مناسب هم اشاره داشت.

خاک مناسب برای کاشت درخت بادام

خاک مناسب کاشت درخت بادام
خاک مناسب برای کاشت درخت بادام
  • خاک باید قوت لازم را برای کاشت و نگهداری از درخت داشته باشد.
  • کوددهی باید اصولی و به موقع انجام گیرد.
  • کوددهی در پاییز و اوایل بهار انجام شود.
  • علف های هرز هم در زمین از بین رفته و ریشه کن شود.
  • مواد مغذی لازم در خاک وجود داشته باشد.

هرس کردن درخت بادام

از دلایل گل ندادن درخت بادام می توان به هرس نکردن آن اشاره داشت. هرس کردن درت دو دلیل دارد. یکی شکل دادن به درخت و ایجاد فرن مناسب در درخت و دیگری بالا بردن قوت درخت است. با هرس کردن درخت بادام گل دهی درخت بهتر شده تا نور و هوا هم به درخت برسد.

سخن آخر

در این مطلب پاسخ سوال چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟ و علت گل ندادن درخت بادام را بررسی کردیم. از مهم ترین آن ها خرید نهال بی کیفیت است که باعث گل ندادن درخت بادام و نرسیدن به محصول می شود. پس خرید نهال خود را از نهالستان های معتبر و باتجربه در زمینه فروش نهال داشته باشید.

سوالات متداول چرا درخت بادام من گل نمی دهد؟

علت گل ندادن درخت بادام چیست؟

عوامل زیادی در گل ندادن درخت بادام تاثیرگذارند که در این مطلب کامل به آن ها اشاره شده است.

خرید نهال سالم چقدر در گل دهی درخت بادام موثر است؟

اولین قدم در گل دهی درخت بادام خرید نهال باکیفیت است.

خرید نهال باکیفیت را از کجا داشته باشم؟

نهال باکیفیت و سالم را از نهالستان ایرانیان تری تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *