خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی

سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی


اگر گیاه خانگی تان دچار یماری و آفت زدگی شده است و به دنبال سم مناسب برای آن هستید، مقاله خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی را دنبال کنید.

خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی

خرید بهترین سم حشره کش
خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی

اینکه برای از بین بردن آفات و حشرات در گیاهان خانگی برایتان راحت صورت گیرد، باید خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی را داشته باشید. تا با دیدن آفات و آلودگی بر روی گیاهان آن ها را از بین برده و گیاهتان را از نابودی نجات دهید. در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع سموم حشره کش برای گیاهان آشنا شویم.

طبقه بندی سموم حشره کش بر اساس نحوه نفوذ

در خرید بهترین سم حشره کش به سه نوع سم بر اساس نفوذ برخورد خواهید کرد. این سه نوع عبارتند از سموم گوارشی، سموم تماسی و سموم تدخینی هستند.

سموم گوارشی

سم های نوع گوارشی توسط آفات و حشرات همراه با غذا خورده می شود. نحوه استفاده از این سم به صورت محلول یا گرده روی گیاهان آپارتمانی است. سموم گوارشی معمولا روی حشرات دارای قطعات دهانی موثر واقع می شوند و تاثیر کمتری روی آفات و حشرات مکنده دارند.

سموم تماسی

سموم تماسی از طریق پوست وارد بدن حشرات و آفات می شود. وارد شدن این سم به بدن به خاطر قابلیت حل شدن آن در کوتیکول حشره می باشد. این سموم وقتی به طور مستقیم روی حشره پاشیده شود و یا وقتی حشره از روی مکان های سمپاشی شده بگذرد، اثرگذار خواهند بود.

سموم تدخینی

سموم تدخینی از طریق راه های تنفسی حشرات وارد بدنش می شود. استفاده از این سموم در محیط های بسته مثل انبارها و گلخانه ها بسیار تاثیرگذار است.

بهترین سم برای گیاهان اپارتمانی

بهترین سم برای گیاهان اپارتمانی

اگر به دنبال خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی هستید، باید نوع گیاه خود را بشناسید تا استفاده از سم مناسب برایتان کارساز باشد. در ابتدا هم بهتر است که از سموم خانگی استفاده شود و اگر نتیجه بخش نبود، از سموم شیمیایی استفاده شود. چند نوع سم معروف را در ادامه این مطلب برایتان معرفی می کنیم.

سم دیازینون

این سم نیمه سیستمیک است و به صورت سم تماسی عمل می کند و حشرات و آفات را از بین می برد. برای گیاهان آپارتمانی قابلیت استفاده دارد و می تواند به برگ های گیاهان نفوذ کند. اما داخل گیاه جا به جایی ندارد. اگر آفات و حشرات به قسمت های چوبی در گیاه نفوذ نکرده باشند، می توانید از این سم استفاده کرده تا موثر واقع شود.

غلظت استفاده این سم 2 سی سی در یک لیتر آب می باشد. از حشرات و آفاتی که می توان با سم دیازینون از بین برد، شته، تریپس، شپشک آردآلود، کرم ساقه خوار و کنه است. دیازینون می تواند خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی شما باشد.

سم مالاتیون

سم مالاتیون

سم مالاتیون از سموم برای از ین بردن حشرات و کنه ها است. این سم به 3 صورت گوارشی، تماسی و تدخینی عمل می کند. ماندگاری این سم در گیاه بین 12 تا 16 روز و در خاک در حدود 7 یا 8 روز است. کصزف این سم 2 سی سی در یک لیتر آب است.

سم کونفیدور

این سم، سمی سیستمیک و تماسی و گوارشی است. بیشتر برای حشرات و آفات مکنده استفاده می شود. این سم خیلی راحت جذب گیاه می شود. بهتر است این سم در هنگام استفاده در محیط بیرونی باشد و در محیط بسته اصلا توصیه نمی شود.

نکات مهم در خرید سم برای گیاهان آپارتمانی

  • سمی را انتخاب کنید که با آفات گیاه شما مبارزه کند.
  • میزان و زمان استفاده از سموم را بدانید و از مشاوران کمک بگیرید.
  • برای گیاهان داخل خانه، سمی را انتخاب کنید که مناسب برای محیط بسته باشد.
  • خرید سم برای گیاهان آپارتمانی خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید.

خرید آنلاین بهترین سم حشره کش برای گیاهان خانگی

از مهم ترین موارد برای نگهداری از گیاهان از بین بردن بیماری ها و حشرات و آفات در گیاهان است. اگر هرگونه بیماری را در گیاهان خانگی خود مشاهده کردید، باید با توجه به نوع گیاهتان اقدام به خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی خود نمایید. فروشگاه معتبر علاوه بر اینکه خرید بذر و انواع بستر کاشت و ملزومات گیاهان را دارد، انواع سموم و حشره کش برای گیاهان خانگی را دربهترین نوع و برندها به فروش می رساند. می توانید انواع سموم را برای از بین بردن بیماری و آفات گیاهان خانگی خود به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

سخن آخر

داشتن گیاهان خانگی بسیار مطلوب و دوست داشتنی است. گیاهان خانگی محیط و هر فضایی را دلپذیر و شادی بخش می کنند. اما برای اینکه گیاه سالم و شادابی را داشته باشید باید نگهداری و رسیدگی های لازم را داشته باشید.

نگهداری از گیاه به جز تغذیه سالم و نورکافی و آبیاری اصولی و کوددهی اصولی، شامل درمان بیماریهای گیاهان و از بین بردن آفات و حشرات و قارچ ها در گیاهان هم می شود. برای از بین بردن آفات و بیماری ها باید از سم های موجود در بازار استفاده نمایید.

برای اینکه خرید مطمئنی از انواع سموم و آفت کش گیاهان خانگی داشته باشید از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. خرید نهال را هم از نهالستان های معتبر داشته باشید.

سوالات متداول خرید بهترین سم حشره کش برای گیاهان آپارتمانی

سم مالاتیون چه نوع سمی است؟

سم مالاتیون از شناخته ترین سموم برای از بین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی است. این سم دارای ارگانوفسفاته است. نام دیگر سم مالاتیون، مالتوس می باشد. سم مالاتیون یکی از سموم کاربردی و مفید برای گیاهان است و برای انسان ها و حیوانات هم بسیار کم خطر می باشد. ماندگاری سم مالاتیون در گیاهان چیزی در حدود دو هفته و در خاک حدود به مدت یک هفته می باشد.

ممکن است گیاهی به سموم و آفت کش حساسیت نشان دهد؟

قبل از اینکه سمپاشی کامل برای گیاهان خانگی خود داشته باشید، سم در قسمت کوچکی از گیاه آزمایش کنید. اگر گیاه حساسیتی نشان نداد، آن وقت می توانید سمپاشی را به طور کامل ادامه دهید.

سموم نفوذی و نیمه سیستمیک چه هستند؟

سموم نیمه سیستمیک مقداری  به بافت های گیاه وارد می شوند اما در کل جابه‌جایی آن ها در گیاهان بسیار محدود و کم می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *