نهالستان بهمن آبادی

خرید نهال میوه


نهال میوه چیست؟

اگر فردی هستید که علاقه زیادی به مصرف میوه به صورت طبیعی را دارید. می توانید کاشت نهال میوه را انجام دهید. بدون شک یکی از لذت بخش ترین کارها کاشت نهال می باشد. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که برای کاشت و خرید نهال میوه باید یک سری نکات را قبل از خرید و در حین کاشت نهال در نظر داشته باشید. تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسید. همانطور که میدانید قبل از کاشت هر میوه باید شرایط لازم برای رشد و پرورش را در نظر بگیرید. و این نکته را بدانید که خصوصیات و شرایط هر میوه متفاوت می باشد. بنابراین با توجه به شرایط محیطی موجود نسبت به خرید نهال اقدام کنید.

خرید نهال میوه
نهال میوه چیست

مراحل کاشت نهال میوه

همانطور که میدانید برای کاشت و خرید نهال میوه باید با برخی نکات آشنا باشید. تا بتوانید به نتیجه مطلوبی برسید. کاشت نهال بسیار ساده و آسان می باشد. اما باید برخی نکات را در حین کاشت در نظر داشته باشید. تا نهال به خوبی رشد کند. در ادامه با مراحل کاشت نهال میوه آشنا خواهید شد.

  • زمان مناسب کاشت نهال
  • آماده سازی خاک برای کاشت نهال
  • آماده سازی نهال قبل از کاشت

زمان مناسب برای کاشت نهال

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در هر زمانی نمی توانید کاشت نهال را انجام دهید. بلکه کاشت نهال زمان مناسبی دارد. بهترین زمان برای کاشت نهال میوه در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار که فصل جوانه زدن می باشد بهترین زمان است. پس اگر قصد کاشت و خرید نهال میوه را دارید حتما در زمان مناسب این کار را انجام دهید.

آماده سازی خاک برای کاشت نهال

یکی از مهم ترین مسائل در کاشت نهال میوه بدون شک خاک مناسب می باشد. قبل از انجام کاشت باید خاک را بررسی نمایید. سپس کاشت نهال را انجام دهید. بهترین و مناسب ترین خاک برای کاشت نهال خاک نرم و حاصلخیز می باشد. در صورتی که خاک مناسب نباشد. می توانید خاک برداری انجام دهید. سپس خاک مناسب را جایگزین کنید.همچنین استفاده و به کارگیری از کود برای نهال بسیار مفید و مناسب می باشد.

آماده سازی نهال قبل از کاشت

پس از آماده سازی و بررسی خاک مناسب یکی دیگر از مواد مهم و ضروری آماده سازی نهال می باشد. نهال مورد نظر به هیچ عنوان نباید در مقابل نور مستقیم قرار داشته باشد. چرا که ریشه ها علاقه ای به نور ندارند. نور مستقیم باعث از بین رفت و خرابی نهال خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از پلاستیک برای ریشه ها استفاده کنید. اگر ریشه آسیب دیده است. بهتر است قسمت های آسیب دیده را جدا نمایید. در هنگام کاشت و خرید نهال میوه حتما به این موضوع توجه کنید.

نحوه کاشت نهال به صورت می باشد؟

پس از خرید نهال میوه و آماده سازی مراحل کاشت نهال، زمان آن رسیده تا کاشت نهال را انجام دهید. برای کاشت نهال نیز باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. در هنگام کاشت باید فضای مناسب و کافی در نظر داشته باشید. سپس نهال را در داخل خاک قرار دهید. محل پیوند گیاه باید حدود 14 سانتی متر بالاتر از سطح خاک باشد. بهتر است خاک را به صورت هرمی بریزید. این حالت به رشد بیشتر ریشه ها بسیار کمک می کند. همچنین نهال باید به صورت عمودی در خاک قرار بگیرد.

خرید نهال میوه
نحوه کاشت نهال به صورت می باشد؟

نکات مهم برای نگهداری از کاشت نهال میوه  

پس از اینکه کاشت نهال را انجام دادید. باید بدانید که برای رشد نهال باید یک سری مراقبت های لازم را انجام دهید. این نکته بدانید در هنگام خرید نهال میوه در نظر داشته باشید. که نهال هر میوه شرایط و مراقبت های متفاوتی را به همراه دارد. در ادامه با برخی از مراقبت های لازم و مهم برای نهال میوه آشنا خواهید شد.

  • نور کافی برای نهال، یکی از مهم ترین موارد برای رشد نهال بدون شک نور مناسب و کافی می باشد. که باید شرایط نور را برای نهال فراهم کنید. نور خیلی زیاد برای نهال مناسب نیست.
  • آبیاری مناسب برای نهال، یکی دیگر از موارد مهم در مراقبت نهال آبیاری آن می باشد. خاک نهال باید همیشه مرطوب باشد. اگر آبیاری کم انجام شود بدون شک نهال خشک خواهد شد. بنابراین آبیاری را فراموش نکنید برای آبیاری می توانید خاک را بررسی نمایید. در صورت خشک بودن آبیاری را انجام دهید.
  • تغذیه مناسب برای نهال، برای رشد بهتر نهال می توانید از مواد مغذی برای نهال استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که خیلی زیاده روی نکنید.

نکات مهم برای خرید نهال مناسب

اگر قصد خرید نهال میوه را دارید. در حین خرید باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. تا نهالی که انتخاب می کنید مناسب باشد تا بتوانید به نتیجه مطلوبی برسید.

خرید نهال میوه
نکات مهم برای خرید نهال مناسب
  1. بهتر است نهال های پیوندی را انتخاب کنید. به هیچ عنوان نهال های بیمار و یا آفت زده را انتخاب نکنید. چرا که زیان های فراوانی به باغ شما خواهد زد.
  2. ریشه نهالی که انتخاب می کنید. باید رطوبت کافی را داشته باشد. و بریدگی برروی ساقه باد کم باشد.
  3. نهال میوه باید ریشه فراوانی داشته باشد و ساقه آن کاملا سالم باشد.
  4. نهال باید طول 120 سانتی متر را داشته باشد.
  5. حتما در خرید نهال میوه توجه داشته باشید که نهال هیچ گونه آسیب و بیماری را نداشته باشد.

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد برای کاشت و خرید نهال میوه باید قبل از خرید و در حین کاشت نهال یک سری نکات مهم و اساسی را در نظر داشته باشید.تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید. البته این مسئله مهم را فراموش نکنید که شرایط محیطی و خصوصیات نهال های میوه با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای خرید و کاشت شرایط محیطی را در نظر بگیرید. سپس نسبت به خرید نهال مورد نظر اقدام کنید.

سوالات متداول خرید نهال میوه

  1. مراحل کاشت نهال میوه به چه صورت است؟
    اگر قصد کاشت نهال میوه را دارید. برای کاشت باید یک سری اقدامات لازم را انجام دهید. اقداماتی از قبیل در نظر داشتن زمان مناسب برای کاشت، آماده سازی خاک مناسب برای نهال و همچنین آماده سازی نهال قبل از کاشت.
  2. برای خرید نهال باید چه نکاتی را در نظر داشت؟
    نهال های پیوندی یک یا دو ساله را انتخاب کنید. در هنگام خرید توجه داشته باشید که نهال هیچ گونه بیماری و با آفت نداشته باشد. نهال میوه باید ریشه های فراوانی داشته باشد و ساقه آن سالم باشد. نهال باید طول 120 سانتی متر داشته باشد. نسبت به این مسائل و برخی موارد دیگر در هنگام خرید نهال توجه داشته باشید.
  3. زمان مناسب برای کاشت نهال میوه چه زمانی می باشد؟
    برای کاشت نهال میوه هر زمانی نمی توانید اقدام به کاشت کنید. بلکه نهال میوه نیز زمان مناسب برای کاشت دارد. بهترین زمان برای کاشت نهال میوه اواخر زمستان و اوایل فصل بهار می باشد. چرا که فصل رشد و جوانه زدن گیاه است. پس برای کاشت نهال در زمان مناسب این کار را انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *