خرید نهال پسته شناسنامه دار

برچسب روی نهال ها مانند برند و مارک لباس ها شده است که وجودشان نشانه اصالت و کیفیت نهال است. در این مطلب می خواهیم درباره خرید نهال باکیفیت خرید نهال پسته شناشنامه دار می خوانیم.

خرید نهال پسته شناسنامه دار

نهالی که شناسنامه دار است یعنی اینکه از سازمان جهاد کشاورزی به این نهالستان مجوز و برچسب ارائه داده است و خود شخص مسئول چسباندن آن ها بر روی نهال ها است. اما ممکن است که این نهال کیفیت خیلی خوبی نداشته باشد. می تواند حتی بی کیفیت باشد و باید از خزانه خارج می شده است.

در مقابل هم می توان نهال پسته ای را دید که شناسنامه ندارد اما بسیار باکیفیت است و سالم است. رشد خوبی دارند و بسیار مطلوب هستند. اما ممکن است به دلیل قوانین اداره ها و پروسه طولانی بسیاری از تولید کنندگان نهال ها نتوانستند نهال ها را شناسنامه دار کنند. البته که این عملیات مشمول هزینه هم می شود.

پس در خرید نهال پسته شناسنامه دار نمی توان قطع به یقین گفت که این نهال پسته سالم و باکیفیت است. اگر هم نهال پسته ای کد و شناسنامه نداشته باشد، نمی توان گفت که این نهال بی کیفیت و ناسالم است. و اما در ادامه درباره خرید نهال باکیفیت و سالم می خوانیم.

خرید نهال پسته باکیفیت و سالم از نهالستان ایرانیان

خرید نهال پسته باکیفیت
خرید نهال پسته باکیفیت و سالم از نهالستان ایرانیان

باید گفت که خرید نهال پسته باکیفیت برای یک سرمایه گذاری پرسود و رسیدن به درآمد انجام می گیرد. از دغدغه های کشاورزان و باغداران در خرید نهال، انتخاب نهالی است که سالم باشد و از همان ابتدا به سوددهی برسند. پس هم باید درباره خصوصیات یک نهال سالم بدانیم و هم نهالستان معتبر و مطمئنی را برای خرید نهال پسته انتخاب نماییم.

در هنگام خرید نهال پسته، خرید نهال پسته شناسنامه دار خیلی توجه نفرمایید. البته که می تواند از دلایل وجود نهال خوب هم باشد و نبودش هم به دلیل بی کیفیت بودن نیست.

در نهالستان ایرانیان بهترین و باکیفیت ترین نهال ها چون نهال پسته به فروش می رسد. نهالستان ایرانیان نسبت به مشتریان خود متعهد است که بهترین و باکیفیت ترین نهال را به آنان ارائه دهد. کیفیت و مرغوبیت نهال ها در نهالستان ایرانیان تضمین شده است.

برای اینکه سرمایه گذاری مطمئنی را در زمینه تولید پسته خوب و پرفروش داشته باشید، باید نهال سالم و باکیفیتی از پسته را خریداری نمایید. جدا از اینکه نهالستان خوب و شناخته شده ای را چون ایرانیان، باید انتخاب نمایید، شناخت از ویژگی های یک نهال سالم هم از عوامل مهم در یک خرید موفقیت از نهال پسته است.

ویژگی های نهال پسته باکیفیت

 نهال پسته باکیفیت
ویژگی های نهال پسته باکیفیت
  • یک نهال پسته سالم باید بدون انشعاب بوده و پایه و پیوندک مشخصی داشته باشد.
  • باید پایه و پیوندک در نهال از لحاظ تجانس و تطابق خیلی خوب با هم سازگاری داشته باشند.
  • در یک نهال مرغوب و سالم پسته، جای پیوند، باید نزدیک با 15 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد.
  • یک مورد مهم دیگر در خرید نهال پسته سالم و باکیفیت این است که زخم در جای پیوند باید ترمیم شده باشد و پوست، پایه و پیوندک در این محل را کامل بپوشاند.
  • یک نهال خوب باید با آب و هوای منطقه کاملا سازگاری داشته باشد و در برابر بیماری ها و افات بسیار مقاوم باشد.
  • مورد دیگر این است که در نهال سالم باید جوانه های نهال سالم باشند. جوانه های سالم بعد از کاشت و مراقبت، شاخه های لازم را ایجاد می کنند.
  • بهترین سن برای خرید نهال پسته هم بین 1 تا 2 سال است. در این صورت این نهال برای کاشت و برداشت محصول مناسب بسیار توصیه می شود.
  • یک نهال خوب از پسته ، ساقه ای عمودی دارد. ساقه نباید با پایه، زاویه و یا گره ای ایجاد کرده باشد.
  • نهال مرغوب و سالم، یک تنه است و چند شاخه نیست. در خرید نهال پسته شناسنامه دار هم می توانید از این مورد دقت نمایید که چند شاخه نباشد.

خرید نهال پسته شناسنامه دار از ایرانیان تری

خرید نهال پسته شناسنامه دار
خرید نهال پسته شناسنامه دار از ایرانیان تری

اگر قصد خرید نهال پسته شناسنامه دار از ایرانیان را دارید، می توانید از ایرانیان تری تهیه نمایید. باید گفت که نهالی که دارای شناسنامه و گواهینامه سلامت باشد، یعنی تضمین سلامت و ضمانت آن وجود دارد.  پس با اطمینان خرید نهال خود را از نهالستان ایرانیان تری داشته باشید تا به سوددهی بالا دست پیدا نمایید. نهالستان ایرانیان آماده ارسال نهال به سراسر کشور است.

سخن آخر

 برای اینکه باردهی خوبی را از درختان پسته خود داشته باشید، ابتدا خرید نهال را از رقم های باکیفیت و مناسب با شرایط اقلیمی از نهاستان های باکیفیت داشته باشید. نگهداری خوب و اصولی از نهال پسته خود را داشته باشید و هرس اصولی را در زمان خودش انجام دهید. برای خرید نهال سالم و باکیفیت از طریق وبسایت ایرانیان به راحتی انجام داده و نهال خود را درب منزل تحوبل نمایید.

سوالات متداول خرید نهال پسته شناسنامه دار

آیا خرید نهال پسته شناسنامه دار متضمن کیفیت بالای محصول است؟

خرید نهال پسته شناسنامه دار و گواهینامه دار می تواند تضمینی بر اصالت و سلامت نهال پسته باشد اما نبود آن هم دلیلی بر بی کیفیتی نهال پسته و هیچ نهالی نمی باشد. در این مقاله خیلی مفصل به آن پرداخته شده است.

نهال باکیفیت پسته چه ویژگی هایی دارد؟

نکات مهمی در خرید نهال پسته مرغوب وجود دارد که در این متن به آن اشاره شده است، اما از مهم ترین عوامل در خرید نهال پسته مرغوب و سالم این است که یک نهال خوب پسته، باید با آب و هوای منطقه کاملا سازگاری داشته باشد و در برابر بیماری ها و افات بسیار مقاوم باشد.

آیا با خرید نهال پسته مرغوب می توان محصول خوبی را برداشت کرد؟

از عوامل مهم در تولید محصول خوب، خرید نهال خوب و باکیفیت است. اما بعد از آن باید مراقبت های اصولی و نگهداری درست از نهال انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *