خرید بذر گل یاس

بذر گل یاس


خرید بذر گل یاس

گل یاس از گل های زیبا و زینتی است که طرفداران زیادی دارد. توجه هر فردی را به خود جلب می کند و بسیار بوی دلنشینی دارد. برای داشتن گل های زیبای یاس، مانند هر گل دیگری باید نگهداری خوبی از گیاه داشت. آبیاری و خاک مناسب و بستر خوب از عوامل مهم در رشد گل های یاس است. خرید بذر یاس خوب و باکیفیت هم در داشتن گل های زیبا و شاداب بسیار موثر است.

همان گونه که به آن اشاره شد، خرید بذر یاس باکیفیت از موارد مهم در باکیفیت بودن گل های یاس خواهد شد. بهتر است بهترین بذرها را تهیه نمایید تا حاصل زحمات و هزینه شما به ثمر بنشیند و هدر نرود. بهترین بذرها باید از فروشگاه های معتبر و باتجربه خریداری شوند. فروشگاه گیاهامی از فروشگاه های اینترنتی و آنلاین باتجربه و معتبری است که تمامی بذور باکیفیت گل را به فروش می رساند.

ویژگی بذر باکیفیت و سالم یاس

 بذر باکیفیت و سالم یاس
ویژگی بذر باکیفیت و سالم یاس

اگر خرید بذر گل یاس خود را از فروشگاه های مطمئن داشته باشید که خیالتان از بابت سالم بودن و باکیفیت بودن بذر راحت است. اما باز هم خوب است درباره ویژگی ها و خصوصیات بذرهای باکیفیت بیشتر بدانیم. از خصوصیات بذرهای باکیفیت و سالم گل یاس می توان موارد زیر را اشاره داشت.

  • بذرهای باکیفیت گل یاس از نظر ظاهری سالم هستند. شکستگی در بذرها دیده نمی شود.
  • بذرهای باکیفیت دارای قوه نامیه بالایی هستند.
  • بذرها درشت و به یک اندازه هستند.
  • دارای خلوص ظاهری و خلوص ژنتیکی هستند.
  • بذرها رطوبت مناسب را دارا هستند.
  • بذر به بلوغ رسیده است و قابلیت جوانه زدن را دارا است.
  • دارای عمر مفید است و بذر کهنه نیست.
  • بذر خوب دارای قدرت زیادی است تا بتواند جوانه بزند.

خرید بذر باکیفیت گل یاس از فروشگاه اینترنتی

با ویزگی های یک بذر خوب و باکیفیت آشنا شدیم. حال بهتر است فروشگاهی مجرب با یک تیم مسئول و راهنما انتخاب کرده تا خرید موفق و خوبی را داشته باشیم. برای انتخاب فروشگاه در خرید بذر باید به سابقه و اعتبار آن فروشگاه دقت شود تا راحت ترین خرید را در بذر گل یاس داشته باشید.

نهالستان ایرانین تری انواع بذر گل، بذر صیفی جات و سبزیجات، انواع بذر گیاهان و انواع بستر کاشت و سموم و حشره کش ها و هر آنچه که در باغبانی به آن احتیاج هست را اینترنتی به فروش می رساند.

ویژگی های گل یاس

 گل یاس
ویژگی های گل یاس

گل یاس بسیار زیبا است برای زیباسازی حیاط و باغات از این گل استفاده می شود. بیشتر گل های زینتی بو ندارند اما گل یاس بسیار خوشبو و معطر است و به همین دلیل اهمیت و جایگاه ویژه ای در میان گل های زینتی دارد.

گل یاس به صورت بوته ای است. ارتفاع بوته های گل یاس می تواند به 3 تا 6 متر هم برسد. یاس را می توان در رنگ و شکل های گوناگونی یافت که همه زیبا و پرطرفدار هستند. معروف ترین یاس هم یاس سفید است.

عطر گل یاس در هنگام غروب پخش می شود و برای مصارف خوراکی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع گل یاس

اگر قصد خرید بذر گل یاس را دارید، خوب است که درباره انواع گل یاس هم اطلاعات داشته باشید.

یاس چمپا

این نوع یاس از کشور هند آمده است و بوته هاب آن به بوته بید مجنون خیلی شباهت دارد. برگ های بسیار براق و سبز هستند و دو رنگ است. به صورتی که قسمت بالایی سفید است و قسمت پایینی این گل، رنگ بنفشی دارد. گل یاس در کل معطر است اما نوع یاس چمپا، عطر بسیار زیادتری دارد.

رشد این نوع یاس بسیار خوب است و برای اینکه رشد و عملکرد خوبی هم داشته باشد باید نور و خاک خوب برایش فراهم گردد.

یاس سفید

این نوع یاس را خیلی خوب می شناسید. در ایران هم بسیار زیاد است و در فضاهای سبز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. گل دهی یاس در ابتدای فصل بهار است و تا زمستان هم گلدهی خود را دارد. یاس شیروانی و یاس جنگلی هم از نام های دیگر این یاس است.

یاس کوتوله

یاس کوتوله از انواع دیگر یاس ها است که با دیگر یاس ها کمی فرق دارد. قدش کوتاه تر است و نهایتن به یک متر برسد. گل های این نوع یاس به رنگ زرد است. معطر است و تعداد گلبرگ های این گل به 5 عدد می رسد. برگ های این گل بیضی شکل هستند.

کاشت بذر گل یاس

بعد از خرید بذر گل یاس باید آن را به بهترین روش بکارید. همه گل ها روش کاشت خودشان را دارند. گل یاس هم همین گونه است و باید شیوه کاشت درست آن رعایت شود. باید نور، دما، خاک و بستر مناسب را برای این گیاه فراهم آورید تا رشد خوبی را داشته باشد.

گل یاس بسیار آفتاب دوست است و باید چند ساعتی از آفتاب در روز استفاده کند تا رشد خوبی را داشته باشد. خیلی این گیاه به آبیاری نیازی ندارد و با توجه به دمای محیط، آبیاری این گیاه تعیین می شود.

تعیین دما برای گیاه یاس هم با توجه به نوع آن تعیین می شود و هر کدام به دمای بخصوصی برای رشد نیاز دارند. بیشتر انواع گل یاس در برابر گرما مقاومت از خود نشان می دهند.

سخن آخر

برای خرید بذر گل یاس باید از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. فروشگاه بهمن ابادی انواع بذر گل یاس را به فروش می رساند. خرید نهال را از نهالستان بهمن ابادی داشته باشید.

سوالات متداول خرید بذر گل یاس

روش تکثیر گل یاس چگونه است؟

گل یاس به سه روش تکثیر می شود و قلمه زدن و پاجوش و خوابانیدن ساقه از این انواع است.

چرا گیاه من گل یاس نمی دهد؟

اگر نگهداری خوب و اصولی از گیاه یاس را نداشته باشید، این گیاه گل نمی دهد. از موارد مهم در رشد خوب گل یاس این است که نور کافی به این گیاه برسد. به آبیاری زیادی هم احتیاج ندارد.

بهترین خاک برای کاشت گل یاس کدام است؟

خاک برگ و ماسه و خاک معمولی برای رشد گل یاس لازم است. همچنین برای رشد بهتر گل یاس می توان از ماسه بادی رودخانه ها نیز بهره برد. خاک خوب باعث بیشتر شدن عمر گیاه می شود. گل های زیباتری هم می روید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *