خرید درختچه های همیشه سبز اپارتمانی

گیاهان همیشه سبز اپارتمانی


خرید درختچه های همیشه سبز اپارتمانی

وجود گل و گیاه در خانه و فضای باز، طراوت و زیبایی خاصی را القاء می کند. مخصوصا اگر که همیشه سبز باشند و سبزی و طراوت آن ها زمان نداشته باشد. در این مقاله درباره درختچه های همیشه سبز اپارتمانی و معرفی آن ها و البته نمونه هایی هم برای فضای باز بیشتر می خوانیم.

گل و گیاهی که در چهار فصل سال سبز و باطراوت هستند و از مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما برخوردار هستند را درختچه های همیشه سبز می گویند. آن ها که در آپارتمان نگه داری می شوند هم درختچه های همیشه سبز اپارتمانی نام دارند.

از گیاهان همیشه سبز برای طراحی و زیباسازی فضای سبز هم استفاده می شود. که می توان از این نمونه به شمشاد، ماهونیا و زرشک زینتی و بسیاری دیگر اشاره کرد.

اما درختچه های همیشه سبز اپارتمانی در داخل خانه و فضای داخل نگه داری می شوند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

نگهداری از درختچه های همیشه سبز اپارتمانی آگلونما

درختچه های همیشه سبز اپارتمانی آگلونما
نگهداری از درختچه های همیشه سبز اپارتمانی آگلونما

این گیاه از گروه گیاهان همیشه سبز است. در آپارتمان نگه داشته می شود و نگه داری آسانی هم دارد. دارای ساقه کوتاه و برگ های نیزه ای شکل هستند و طول آن ها به 25 تا 30 سانتی متر می رسد. این گیاه مقاومت خیلی خوبی هم در برابر سایه و خشکی دارد. در واقع در دسته گیاهان مقاوم هم قرار می گیرد.

گیاه آگلونما در نور کم هم خیلی خوب رشد می کند. دقت داشته باشید که در نگهداری این گیاه دو مورد را دوست ندارد. یکی اینکه نور مستقیم و دیگر سرمای زیاد را دوست ندارد. پس ار تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری شود و در زمستان هم محیط را برایش گرم نگه دارید.

گیاه برگ انجیری

از درختچه های همیشه سبز اپارتمانی نام گیاه برگ انجیری را می توان آورد. این گیاه از دسته گیاهان سبز بالا رونده است که می توان در آپارتمان هم از آن نگهداری کرد. این گیاه مقاوم است و برای نگهداری ان دمای بالا و رطوبت لازم است. اگر دما کم تر از 12 درجه باشد این گیاه قابلیت رشد را نخواهد داشت. شاید هم از بین برود.

آبیاری گیاه برگ انجیری را زمانی انجام دهید که خاکش تا عمق 3 سانتی متری خشک شود. آن گاه آبیاری را آغاز نمایید.

نگهداری از گیاه پوتوس

 گیاه پوتوس
نگهداری از گیاه پوتوس

گیاه پونوس در خانه زیبایی ایجاد می کند و با سرسبزی همیشگی خود، فضا را باطراوت می کند. این گیاه از نوع بالارونده است که اگر مسیر خوبی داشته باشد، فضا را به خودش اختصاص می دهد. حتما جایی مناسب با فضای کافی برای رشد این درختچه های همیشه سبز اپارتمانی در نظر داشته باشید.

این گیاه نگهداری ستی ندارد و فقط آبیاری هفته ای یکبار و شرایط نیمه سایه را برایش در نظر داشته باشید. وقتی خاک این گیاه خشک شد، ابیاری آن را شروع نمایید.

درختچه های همیشه سبز اپارتمانی لیندا

این گیاه از گیاهان همیشه سبز است. ساقه اش شبیه پای فیل است و به همین علت به آن پافیلی هم گفته می شود. این گیاه را دم اسبی هم می نامند.

اگر شما از افرادی هستید که زیاد به سفر می روید و یا خیلی زمان رسیدگی به گیاه را ندارید، لیندا انتخاب خوبی است. این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد. این گیاه در روز 4 ساعت به تابش نور خورشید نیاز دارد. البته در ماه های گرم به این کار نیازی ندارد. مثلا در تیر و مرداد نیازی به تابش مستقیم ندارد.

اگر گیاه لیندا را آبیاری کامل کرده اید، دیگر فقط هفته ای یکبار به غبارپاشی نیاز دارد و تا یکسال آبیاری کامل نمی خواهد.

گیاهان همیشه سبز با برگ هایی پهن

گیاهان همیشه سبز
گیاهان همیشه سبز با برگ هایی پهن

این گیاهان در برابر خشکی زیاد مقاومت ندارند و از بین می روند. خاک مناسب برای نگهداری گیاهان همیشه سبز با برگ هایی پهن، خاک کمی اسیدی و زهکشی است. برای این گیاهان کود غنی در اوایل فصل بهار توصیه می شود تا خاکشان غنی شود.

این گیاهان در برابر آفات و بیماری ها هم مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. خیلی هم دچار ریزش در برگ های خود می شوند. از این گباهان می توان به موارد زیر اشاره داشت.

گیاه زیتون

زیتون بسبیار زیبا است و برگ های زیبایی هم دارد و می توان از آن در هر فضایی از بیرون هم نگهداری کرد. گر خاکش غنی نباشد، رشد آن به صورت متراکم است و اگر خاک خوبی داشته باشد، رشد گیاه به صورت تاجی می شود.

گل های این گیاه از اخرای اردیبهشت تا اواخر خرداد باز شده و میوه دادنش هم هر دو سال یکبار است.

گیاه رودودندرون

از گیاهان همیشه سبز با برگ هایی پهن می توان به این گیاه اشاره داشت. این گیاه با بسیاری شرایط هماهنگ است و رشد خوبی دارد. البته که شرایط رشد این گیاه به نوع رقم و گونه اش هم بستگی دارد. تنوع رنگی دارد و زمان گلدهی متفاوتی دارد. همین موارد به جذابیت این گیاه افزوده است.

در نهایت

برای خرید درختچه های همیشه سبز اپارتمانی به نهاستان های معتبر مراجعه نمایید تا از نوع خوب و باکیفیت آن با قیمت مناسب تهیه نمایید. نهالستان ایرانیان تری برای آسایش بیشتر مشتریان خود، شرایط فروش اینترنتی برای خرید نهال و نهال میوه و انواع درختچه های زینتی، ایجاد کرده است. خرید نهال را از ایرانیان تری داشته باشید.

سوالات متداول درختچه های همیشه سبز اپارتمانی

آیا نگهداری از درختچه های زینتی همیشه سبز سخت است؟

خیر اتفاقا این گیاهان شرایط نگهداری آسانی دارند و به از دسته گیاهان مقاوم هم شناخته می شوند.

درختچه زینتی از کجا بخرم؟

برای خرید درختچه های همیشه سبز اپارتمانی به نهاستان های معتبر مراجعه نمایید تا از نوع خوب و باکیفیت آن با قیمت مناسب تهیه نمایید

قیمت درختچه زینتی چقدر است؟

وارد وبسایت شده و یا از طریق تماس با مجموعه از قیمت ها اطلاع یابید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *