خرید گردو از جهاد کشاورزی

گردو از موارد نهال هایی است که در کاشت آن به گونه ای باید دقت کنید که فقط نوع مناسب منطقه خودتان را انتخاب کنید .

منطقه گرم  گردوی پکان

گردوی اسرائیلی برای منطقه معتدل و خنک و همچنین گردوی کانادایی که برای منطقه سرد می باشد. اما سردی که گردوی کانادایی میتواند تحمل کند خیلی بالا نیست و برای منطقه خیلی سرد بهتر است که با توجه به ارتفاع از سطح دریا منطقه خود از گردوی چندلر یا فرنور استفاده نمایید.

 

 نهال گردوی پکان

نهال گردو پکان: بهترین گردو برای مناطق گرمسیری:گردوی پکان میباشد،این گردو بومی کشور آمریکا بوده و  به دلیل باردهی عالی و شکل ظاهر خاص خود که بسیار متفاوت با گونه های دیگر می باشد بسیار قابل تشخیص و تفکیک است.کیفیت این نهال  بسیاربالاست و از نوع درختان پیوندی است.  مغز گردو حالت کشیده و قهوه ای سوخته دارد. پوست آن کاغذی و بسیار نازک است. و خیلی راحت قابل شکستن می باشد.

 نهال گردوی اسرائیلی

گردوی اسرائیلی که بخاطر باردهی عالی خود  شهرت زیادی دارد، گستره دمایی این نهال مناطق گرم و معتدل است و در مناطق خنک هم جوابدهی خوبی دارد.

تحمل سرمایی این نهال تا ۱۰-  درجه است و دمای پایین‌تر از این به کیفیت محصول آسیب می‌زند. ارتفاع مناسب کاشت برای نهال بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ متر از سطح دریا می‌باشد. با توجه به ارتفاع می‌توان تشخیص داد که نهال مناسب کاشت در کدام مناطق جغرافیایی ایران است.

نهال گردوی کانادایی

درخت گردو کانادایی؛ بهتر است در مناطق سردسیر کشت شود. این ویژگی تقریبا ویژگی مشترک اکثر درختان گردو می باشد. شاید این نکته تنها موردی باشد که در ا صلاح نژاد گونه های مختلف گردو تغییرات چندانی روی آن انجام نشده است..

در نظر داشته باشید که نهال گردو کانادایی؛ دیر گل است و اگر در مکان هایی که سرمای موجود در آن زودتر از حد معمول تمام می شود، بهتر است برای خرید این گونه از نهال گردو تجدید نظر کنید.اگر در مناطق سردسیر قرار دارید می توانید ارقام نهال دیگری مانند: نهال گردو چندلر، نهال گردو خوشه ای، نهال گردو فرنور، نهال گردو اسرائیلی و… بهره مند شوید، همچنین در مناطق گرمسیر هم از ارقام دیگر مانند: نهال گردو پکان، نهال گردو ژنوتیپ برتر استفاده نمایید.پپ

گردو چندلر

گردو چندلر که مناسب مناطق سرد و کوهستانی تا 1800 متر است ،از انواع گردو های بسیار عالی و خارجی است ،این نهال با مقاومت در برابر سرمای زیاد بسیار عالی برای کاشت در مناطق سردی که قابل کاشت هیچ نهالی است ،می باشد. بسیار به صرفه اقتصادی است میوه ای با وزن متوسط و تقریبا بیضی شکل  با پوست نسبت صاف و روشن و دیرگل است.

گردوی فرنور

گردوی فرنور از انواع گردو های بسیار خوب و عالی برای کاشت در مناطق سرد است .

گردوی تویسرکان

پوست گردوی تویسرکان تقریبا شبیه به گردوی پوست کاغذی بوده و نازک می باشد. بنابراین می توان آن را به راحتی شکست و مغز آن را جدا کرد. گردوی تویسرکان یکی از انواع گردوی موجود در ایران می باشد که مغز آن بسیار مرغوب و خوشمزه و دارای رنگ روشن است.

میزان چربی بالای موجود در این مغز یکی از دلایل خوش طعمی آن است. لازم به ذکر است که چربی موجود در مغز گردوی تویسرکان مانند دیگر انواع گردو چربی سالمی است. همچنین مزایای زیادی برای سلامتی بدن از جمله کاهش کلسترول دارد.

گردوی اسرائیلی پاکوتاه

از جمله دیگر انواع گردو می توان به گردوی اسرائیلی پاکوتاه اشاره کرد. به علت خوشه ای بودن میوه های آن به گردوی خوشه‌ای اسرائیلی نیز معروف است. این نوع درخت گردو جزو درخت های پربار محسوب می شود. این مدل گردو دارای مغزی متفاوت می باشد که رنگی متمایل به قرمز دارد. البته مغز گردوی اسرائیلی نیز مانند دیگر انواع گردو سرشار از چربی سالم، پروتئین و امگا ۳ می باشد و مصرف آن برای بدن بسیار مفید است.

گردوی آمریکایی پکان

مناطق خنک برای رشد درخت گردوی آمریکایی پکان بهتر است. اما این نوع گردو در مناطق نیمه گرمسیر رشد می‌کند. درست است که این نوع گردو در مناطق نیمه گرمسیری رشد می کند اما کیفیت بالایی دارد. همچنین یکی از مرغوب‌ترین گردوهای دنیا به شمار می رود. مغز آن کاملا کشیده و بیضی شکل است و در مقایسه با سایر انواع گردو چین و چروک خیلی کم‌تری دارد. همچنین به علت وجود مقادیر زیاد اسید اولئیک بسیار مغذی و البته لذیذ می باشد.

درخت گردو با میوه‌ای خوش طمع اما پوستی سخت:

میوه گردو در ابتدا به دو شکل گردوی سفید و گردوی سیاه شناخته شد که گردوی سفید بومی ایران و گردوی سیاه بومی آمریکا است. هر دو گونه عمری طولانی حدود صد سال دارند و دارای خزان هستند و در فصل سرما و زمستان برگ‌های خود را از دست می‌دهند.

نهال گردو به خاطر میوه پرخاصیت و با کیفیتی که تولید می‌کنند و همچنین چوب مرغوبی که دارند در سراسر جهان کاشت می‌شوند. اگر بخواهیم انواع گردو در دنیا، را که دارای مغز روشن هستند و در ایران، ترکیه و یا چین و آمریکا کاشت می‌شوند، دسته‌بندی کنیم،  انواع گوناگونی داشته که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

علاوه بر میوه گردو، چوب گردو در صنایع مختلفی که نیاز به استفاده از چوب دارند، مانند صنعت تولید لوازم و مبلمان خانگی و اداری و همچنین ساخت درب و پنجره و یا سطوح داخلی اتومبیل و دیگر صنایع کاربردی فراوان دارد. البته گردوی سفید بیشتر برای میوه و مغز گردو کاشت می‌شود. کاشت گردوی سیاه نوعی سرمایه‌ گذاری به حساب می‌آید؛ چرا که درختان گردوی سیاه تا ارتفاع 35 متر به بالا نیز رشد می‌ کنند، در حالی که درختان گردوی سفید تا 25 متر رشد می‌کنند.

نیازمندی‌های انواع درخت گردو:

درخت گردو مانند هر گیاه دیگری برای داشتن رشد مناسب و باردهی قابل قبول و همچنین داشتن میوه با کیفیت، نیازهایی دارد که می ‌بایست مورد توجه قرار گرفته و مدنظر باشند تا نتیجه مطلوب به دست بیاید. نیازهایی مانند شرایط اقلیمی و آب و هوا، هرس، خاک، هرس، کوددهی، سم‌پاشی و رعایت اصول و ضوابط لازم در زمان کاشت.

شرایط آب و هوایی، شرط اصلی پرورش درخت گردو:

به طور کلی در انتخاب گونه و نژاد انواع گردو باید ویژگی های آب و هوایی را ملاک اصلی قرار داد. اگرچه نهال گردو به طور معمول، تحمل شرایط آب و هوایی خیلی سرد و دمای پایین را ندارد، اما برخی گونه ‌ها در مناطق سردسیر، سازگاری بیشتری از خود نشان می‌دهند. همچنین گرمای شدید و زیاد هم برای درخت گردو مناسب نبوده و مشکل‌ساز می‌شود.

اگرچه انواع درخت گردو، بین 700 تا 1200 ساعت نیاز سرمایی دارند و اگر این نیاز سرمایی تأمین نشود، تشکیل جوانه‌ ها به تعویق افتاده و در نتیجه تولید میوه با مشکل روبرو می‌گردد، اما اکثر درختان گردو دمای کمتر از 10- درجه را نمی‌توانند تاب بیاورند.

خاک مناسب، غذایی مطلوب برای انواع درخت گردو:

انواع درخت گردو؛ نیاز به خورشید کامل و خاکی دارند که زهکش اصولی داشته باشد. خاکی که PH آن بین پنج تا هشت می باشد برای رشد درخت گردو مناسب است، اما برخی از باغداران برای عملکرد بهتر، آهک به خاک اضافه کرده و PH آن را به 5/6 می‌رسانند.

خاک درخت گردو نباید بسیار مرطوب باشد، بنابراین کاشت آن در مناطقی که خاک رطوبت بسیار زیاد دارد یا محل‌ هایی که توده هوای سرد در آنجا انباشته شده و جابجا نمی‌شود، می‌بایست خودداری کرد.

گرده‌افشانی، لازمه تولید باردهی انواع گردو:

حتماً شنیده‌ اید که گونه گرده‌ افشان برای گرده ‌افشانی درختان گردو لازم است. به طور طبیعی هر درخت گردو هر دو قسمت نر و ماده را دارد و باد کار انتقال گرده‌ها را به کلاله گل ماده انجام می‌دهد. اما جالب است بدانید که بسیاری از گرده‌ ها به دلیل اینکه از سوی کلاله گل ماده پذیرا نیستند، از بین می‌روند.

به همین دلیل باغداران از ارقام گرده ‌افشان استفاده کرده و به ازای هر 9 تا 11 ردیف از گونه اصلی، یک ردیف گونه گرده ‌افشان می‌ کارند تا با انتخاب گونه‌ هایی که دیرتر گرده ‌افشانی می‌کنند، از پذیرا شدن گرده ‌ها توسط کلاله ماده و انجام گرده‌افشانی مطمئن شوند.

نیازهای دیگر؛ کود، هرس، آبیاری برای رشد انواع نهال گردو:

در کنار خاک و شرایط آب و هوایی، هرس، کوددهی و آبیاری و مبارزه با آفات و سم‌پاشی نیز از ارزش ویژه برخوردارند. انجام صحیح و دقیق هر کدام از این ملاحظات باعث سلامت و مقاومت انواع درخت گردو شده و در عین حال باعث افزایش بازدهی آن‌ها و تولید محصولات مرغوب و با کیفیت می‌گردد.

رعایت موارد گفته شده و تأمین کودهای مورد نیاز که می‌تواند با بررسی و آنالیز خاک یا برگ درختان انجام شود و به تبع آن مواد آلی مورد نیاز گیاه در اختیار آن قرار داده شود، زمینه را برای بالا رفتن بهره‌وری و عملکرد درخت بالا برده و نتیجه دلخواه را عاید می‌گرداند. گفتنی است که درختان گردو به میزان مناسبی از نیتروژن، فسفر و آهن در کنار پتاسیم، آهن و بور نیاز دارند.

معرفی انواع گردو در دنیا:

همانطور که در بالا ذکر شد، انواع گردو در دنیا، با دو نوع گردوی سیاه و گردوی سفید شناخته شده است. اما گردوی سفید که در منابع خارجی به عنوان گردوی ایرانی یا گردوی انگلیسی معروف است، بومی ایران بوده و احتمالاً از ایران به نقاط دیگر رفته است. پس درختان گردو در جهان به طور کلی 2 دسته گردو سیاه و گردو سفید، ایرانی و یا انگلیسی است.

درخت گردو چندلر:

این نهال گردو چندلر یکی از بهترین نهال‌های گردو است که بومی آمریکا بوده و نژاد اصلاح شده ای دارد در ترکیه، آمریکا و ایران کاشت می‌شود. یکی از بهترین درخت ‌های گردو است که هم مقاومت بالا و هم عملکرد و باردهی بالایی دارد. در ارتفاعات 700 تا 1500 متر از سطح دریا برای کاشت پیشنهاد می شود.

دیرگل بوده و در مقابل سرمای بهاره مقاومت خوبی دارد و از سال نخست شروع به باردهی کرده و دارای صرفه اقتصادی مناسبی است. پوسته نازک این گردو همراه با رنگ روشن و مغز درشت آن یکی از دلایل انتخاب آن است. برای گرده‌ افشان آن، رقم فرانکت توصیه می گردد.

درخت گردو فرنور:

این نهال گردو فرنور، بومی فرانسه بوده و دارای عملکرد و باردهی بالایی است. برای مناطق سردسیر که شاید گونه‌ های دیگر مانند چندلر توان تحمل سرمای آن را نداشته باشند، توصیه می‌شود. این گردو نیز دارای میوه درشت و با کیفیت با طعم مطلوب است و مناسب کاشت در ارتفاع 1500 تا 2300 متر از سطح دریا است. گرده ‌افشان این رقم، گردوی فرنت

درخت گردو فرنت:

این نهال گردو فرنت نیز شباهت‌های زیادی با گردو فرنور دارد. این گردو درشت بوده و مغزی مرغوب و خوش طعم دارد که دارای پوسته نیمه کاغذی است. عملکرد بالایی داشته و برای گرده‌ افشانی فرنور، آن را پیشنهاد می کنند. گردوی فرنت، بومی‌ کشور فرانسه و مناسب کاشت تا ارتفاع 1400 متر است.

 

درخت گردو پکان:

نهال گردو پکان مانند چندلر، پدرو و فرانکت، بومی آمریکا بوده و رشد تقریباً متوسطی دارد. میوه ‌ای بیضی شکل و کشیده داشته و از ارقام زودگل به حساب می‌آید؛ بنابراین مناسب کاشت در مناطق سردسیر که سرمای بهاره دارند، نیست. دارای مغزی درشت و کشیده است که تقریباً قهوه‌ای رنگ است. گردوی پکان از سال نخست به باردهی می‌رسد. گردو پکان مناسب کاشت در مناطق کم ارتفاع و گرم است.

درخت گردو اسرائیلی:

این درخت گردو اسرائیلی همان گونه که از نامش پیداست، بومی اسرائیل است و درختی با قامت متوسط و پایه کوتاه به حساب می‌آید که عملکرد و باردهی خوبی دارد. این درخت گردو، دیرگل و پربازده بوده و در سال اول تا دوم شروع به باردهی می‌کند. به دلیل اصلاح ‌نژاد صورت گرفته از انواع مقاوم و پر محصول است که مناسب کاشت در مناطق سردسیر نیز محسوب می‌شود.

درخت گردو کانادایی:

این نهال گردو کانادایی بومی کاناداست و مناسب کاشت در محیط های سردسیر است. این گونه دیرگل بوده و مناسب کاشت در ارتفاعات تا حدود 3000 متر است. درخت گردو کانادایی از بازدهی خوبی برخوردار است و به واسطه دیرگل بودن و مقاومت در برابر سرما، باردهی و بازده خوبی دارد، به طوری که از سال هفتم به بعد حدود 15 تن در هکتار محصول تولید می‌کند. ارتفاع این درخت حدود 12 متر می ‌رسد و حداکثر عملکرد آن در زمان بلوغ برای هر درخت 49.5 کیلو است.

 

درخت گردو توسرخ:

نهال گردوی تو سرخ :این نهال که بومی آمریکا می باشد داراری میوه های بیضی شکل با پوست قهوه ای رنگ است. مغز آن قرمز رنگ به همین دلیل به آن گردوی تو سرخ میگویند.

تا ارتفاع 1200متر میتوان آن را کاشت  و عملکرد خوبی در مناطق سردسیر دارد.

گردو قرمز بیضی شکل و به طور ثابت با قطر سه سانتی متر است. پوسته گردو سخت و شیاردار است و برجستگی های عمیقی تمام سطح را می پوشاند و یک درز از وسط آن کشیده شده است. پس از شکافتن، پوسته دو نیمه مهره را نشان می دهد که با پوستی غنی و به رنگ شرابی پوشیده شده است. نیمه‌ها متقارن با برآمدگی‌های بزرگ و برآمدگی‌های بلند و عمیق هستند که شکل پروانه‌ای بالدار ایجاد می‌کنند. گردو قرمز دارای رایحه کاج و مرکبات با طعمی عمیق، شیرین و خامه ای است.

فصل ها / در دسترس بودن

گردو قرمز در تمام طول سال در دسترس است و آجیل تازه در پایان پاییز برداشت می شود.

حقایق فعلی

گردو قرمز دانه خوراکی و برآمدگی گونه ای از درخت Juglans regia است که آجیل هایی با رنگ پوست قرمز تیره تولید می کند. گردو قرمز در سال 1991 در کالیفرنیا تولید شد. این گردوها اصلاح ژنتیکی نشده اند، اما با استفاده از روش های طبیعی پیوند گردو هاوارد، یک رقم خامه ای از گردو انگلیسی با گردو پورپوره، یک رقم با پوست قرمز ایرانی ایجاد شده اند. دو گونه تجاری از گردو قرمز وجود دارد: گردو رابرت لیورمور و گردو قرمز یولو. گردو قرمز را باید با دست پوسته کنید تا به پوست بورگوندی و غنی آجیل آسیبی نرسد. گردو قرمز یک نوع تجاری محبوب از گردو نیست، عمدتاً به این دلیل که درختان ممکن است تا ده سال طول بکشد تا محصول تولید کنند، و آجیل دقیقاً مانند گردوهای معمولی در پوسته به نظر می رسد، که می تواند باعث سردرگمی در طول تولید شود. با این حال، تقاضا برای گردو قرمز همچنان در حال افزایش است، زیرا سرآشپزها و آشپزهای خانه به دنبال اقلام کمیاب و منحصر به فرد هستند، که منجر به تولیدکنندگان متخصص و کشاورزان کوچکتر کالیفرنیا می شود که بازاری ویژه برای این آجیل بسیار پرطرفدار ایجاد کنند.

ارزش غذایی

گردو قرمز منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید آلفا لینولنیک است که حافظه، تمرکز و عملکرد شناختی را تقویت می کند. گردو قرمز دارای غلظت بالایی از آنتوسیانین است، یک آنتی اکسیدان قوی که به کاهش التهاب و مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. این به دلیل پوست قرمز آن منحصر به فرد است. آجیل همچنین منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی شناخته شده برای حمایت از مغز و سیستم ایمنی بدن است، از جمله ویتامین E، مس، سلنیوم، آهن و نیاسین.

برنامه های کاربردی

گردو قرمز را می توان در همان کاربردهای گردوی معمولی استفاده کرد، اما طعم شیرین تر، خامه تر و کمتر تلخ آن، کاربردهای شیرین تری دارد. گردو قرمز آجیل ایده آلی برای کلوچه ها و کلوچه ها، کلوچه ها، شکننده و سریع نان مانند است. طعم شیرین آنها می تواند به تعادل سالادهای متشکل از سبزیجات تلخ یا روی تخته پنیر با پنیرهای شور و تند کمک کند. گردو قرمز را می توان به آرد، کره آجیل آسیاب کرد یا در شیر آجیل مخلوط کرد و سپس در پخت و یا در تولید سس های خامه ای، کاستارد و بستنی استفاده کرد. آجیل به خوبی با میوه های مختلف از جمله شلیل، زردآلو، خرما، سیب، گلابی و موز و همچنین ادویه های گرم مانند دارچین و جوز هندی جفت می شود. آنها را می توان به سبزیجات ریشه بو داده مانند هویج و چغندر اضافه کرد، روی لوبیا سبز تفت داده شده پاشید یا روی غذاهای ماکارونی خامه ای سرو کرد. گردو قرمز باید قبل از مصرف پوسته آن گرفته شود و اغلب به عنوان یک میان وعده مغذی مصرف می شود. گردو قرمز پوسته دار باید در جای خشک و خنک نگهداری شود و در عرض سه ماه استفاده شود. گردو قرمز پوست کنده شده را باید در یخچال یا فریزر نگهداری کرد تا طراوت مطلوبی داشته باشد.

اطلاعات قومی/فرهنگی

تحقیقات برای توسعه گردو قرمز در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، در سال 1991 آغاز شد. دانشمندان این دانشگاه یک رقم کمیاب گردو به نام غیررسمی قرمز زینگر را از مجموعه موسسه ملی تحقیقات کشاورزی فرانسه به دست آوردند. این رقم با یک گردوی استاندارد انگلیسی تلاقی داده شد و در نتیجه رقمی با رنگ شرابی عمیق، طعم شیرین تر و تانن کمتری نسبت به انواع استاندارد گردو بدست آمد. این گردوی قرمز جدید در سال 1998 برای تولید انتخاب شد و در سال 2001 ثبت اختراع شد و نام گردوی قرمز لیورمور را به افتخار رابرت اس. این تنوع در بین کشاورزان کوچک محبوب شد، اما برای کشاورزان تجاری که نگران بودند گردوی قرمز سرگردان ممکن است وارد محموله‌ای از گردوهای استاندارد شود و خریداران خارجی را که ممکن است فکر می‌کنند مشکلی در این محموله وجود دارد گیج کند، مشکل‌ساز شد. امروزه، به لطف عرضه‌کنندگان آنلاین، آشپزها و غذاخوری‌ها در سراسر جهان از آجیل‌های کمیاب و فصل کوتاه لذت می‌برند.

جغرافیا/تاریخ

گردو ابتدا در ایران یافت شد و اکنون بومی منطقه وسیعی در سراسر آسیا است که از بالکان تا چین امتداد دارد و برای بیش از 8000 سال در این منطقه خورده شده است. آجیل در یونان و روم باستان بسیار ارزشمند بود و از 200 سال قبل از میلاد در چین مورد استفاده قرار می گرفت. این آجیل توسط امپراتوری روم در دوران حکومت شارلمانی و در مسیرهای تجاری از طریق آسیا و خاورمیانه در سراسر اروپا پخش شد. در قرون وسطی، گردو تا شمال انگلستان کشت می شد. انگلیسی ها به پخش آجیل به سایر نقاط جهان از جمله آمریکای شمالی و جنوبی نسبت داده می شوند، به همین دلیل است که آجیل به گردوی انگلیسی معروف شد. گردو در آب و هوای مدیترانه مانند کالیفرنیا شکوفا شد و در دهه 1870 تولید تجاری در کالیفرنیا آغاز شد. گردو قرمز در دهه 1990 در کالیفرنیا از طریق پیوند ایجاد شد و در این منطقه با کشاورزان کوچک و سرآشپزهای محلی محبوب شد. گردو قرمز را می توان در فروشگاه های تخصصی، در بازارهای کشاورز و خرده فروشان آنلاین یافت.

انتخاب نوع مناسب گردو یکی از مهمترین تصمیمات تولیدکنندگان است. سود و رضایت شما از باغ خود به این بستگی دارد. بنابراین پرورش دهندگان باید به این موضوع توجه کنند. هنگام انتخاب نوع گردو برای باغ جدید چندین نکته مهم وجود دارد:

آب و هوای زمین

آب و هوا: آب و هوای کشور و موقعیت سرزمین شما در انتخاب نوع گردو مهم است. اگر زمین شما در منطقه سردسیری است، باید به فکر انتخاب یک رقم دیربرگی باشید. گونه های دیربرگ تحت تأثیر سرمازدگی دیررس بهاره یا بیماری های ناشی از باران های شدید مانند سوختگی گردو قرار نمی گیرند.

عملکرد: میزان محصول به مقدار گردویی است که هر درخت تولید می کند. عملکرد بیشتر به این معنی است که گردوهای بیشتری از درخت خود جمع آوری خواهید کرد. این تعیین کننده سودی است که از باغ خود خواهید داشت. چندین عامل بر عملکرد تأثیر می گذارد:

  • باردهی جوانه های جانبی: برخی از واریته ها در نوک شاخه ها و برخی از واریته ها در چندین نقطه جانبی (جانبی) شاخه ها میوه می دهند. بنابراین، انواع یاتاقان های جانبی عملکرد بالاتری ارائه می دهند.
  • زودرس بودن: اشاره به این دارد که واریته چقدر زود شروع به تولید گردو می کند. برخی از ارقام از سال چهارم شروع به تولید گردو می کنند و برخی از واریته ها از سال هشتم شروع به تولید می کنند. هرچه زودتر شروع به جمع آوری گردو از درختان خود کنید، زودتر از سرمایه گذاری خود درآمد کسب خواهید کرد.

 

رنگ مغز گردو

کیفیت آجیل: ممکن است مقدار زیادی گردو از درختان خود جمع آوری کنید. اما قیمت آن ها چقدر خواهد بود؟ آجیل با کیفیت بالاتر با قیمت های بالاتر به فروش می رسد. در اینجا عواملی وجود دارد که بر کیفیت آجیل تأثیر می گذارد:

  • رنگ مغز: گردو با رنگ مغز روشن تر با قیمت های بالاتر به فروش می رسد. عنصر مهمی در تعیین قیمت گردو است.
  • اندازه مهره: هرچه مهره بزرگتر باشد بهتر است.
  • مشخصات پوسته: گردوهایی که به راحتی از پوست جدا می شوند، با قیمت های بالاتری به فروش می رسند. با این حال، پوسته باید به اندازه کافی قوی باشد تا از بیماری ها و کرم ها جلوگیری کند.

 

گرده افشان درخت گردو

گرده افشانی: اکثر ارقام گردو برای گرده افشانی و عملکرد بهتر به نوع دوم نیاز دارند. بنابراین کاشت واریته ها با گرده افشان مناسب بسیار مهم است. به عنوان یک قانون کلی، برای هر 10 نهال از واریته اصلی، باید 1 نهال رقم گرده افشان بکارید. مثال: اگر قصد دارید 10000 نهال چندلر را در باغ خود بکارید، باید 1000 نهال فرانکت بکارید تا گرده افشانی شود.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *