فروش نهال اصلاح شده در تهران

فروش نهال اصلاح شده


نهال اصلاح شده چیست و فروش نهال اصلاح شده در تهران

حتما شما اسم فروش نهال اصلاح شده به گوشتان خورده. بذر این گونه نهال ها توسط یکسری فرایندی اصلاح شده و کاشته می شود.کشاورزان به تازگی علاقه ی زیادی نسبت به خرید نهال اصلاح شده پیدا کردند. چرا که متوجه شدند این نهال های اصلاح شده یکسری ویژگی هایی دارند که موجب توجه زیاد مردم به خرید این گونه نهال ها می شود.

اصلاح شدن این گونه نهال ها کاملا به صورت های طبیعی اتفاق می افتد. مثلا گیاهی که نمی توانست در یک محیطی با شرایط نامناسب رشد کند اما حالا اصلاح شده و توانایی رشد در آن نواحی را دارند.اما به این هم باید توجه داشته باشید که اصلاح بذر ها، بر روی گیاهان تاثیرات متفاوتی می گذارد. مثلا امکان دارد نهال به دست آمده از بذر اصلاح شده ی گلابی خیلی سریعتر رشد کرده و میوه دهد. به طور کل امروزه متخصصان سعی در اصلاح بذر های مختلف دارند تا گیاهانی زود و پر ثمر ده و همچنین محصولاتی با کیفیت بالاتر و شک و رنگی بهتر بدست بیاورند. در ادامه ی این مقاله برایتان از نحوه بدست آمدن و نحوه فروش نهال اصلاح شده در تهران سخن می گوییم.

فروش نهال اصلاح شده در تهران
نهال اصلاح شده چیست و فروش نهال اصلاح شده در تهران

 نحوه بدست آمدن و فروش نهال اصلاح شده در تهران

متخصصان ژنتیک گیاهی، درآزمایشگاه ها بذرهای اصلاح شده را با استفاده از روشی به نام مهندسی ژنتیک تولید می کنند.مهمترین کار در مهندسی ژنتیک این است که در ابتدا ویژگی هایی که می خواهند به یک بذر اضافه کنند را شناسایی و جداسازی کنند.

سپس درون آزمایشگاه ویژگی های مورد نظر را به درون بذر وارد کرده و در نهایت از آن بذر به صورت انبوه تولید می کنند.در طی چندین سال گذشته این صنعت اصلاح سازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و همچنین شاهد پیشرفت های عظیمی از این صنعت بودیم.

اما این گونه بذر ها به دلیل داشتن حساسیت بسیار بالا قادر به رشد در شرایط عادی نیستن.به همین دلیل است که این نوع بذر ها در ابتدا درون گلخانه های بسیار مخصوص و تحت نظارت شدید رشد کرده و در نهایت به صورت نهال در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

خرید این گونه نهال که به صورت اصلاح شده توسط متخصصان حرفه ای پرورش یافته اند و دیگر نیازی به مراقبت های اولیه ندارند به نفع کشاورزان و باغبانان است.شما می توانید این گونه نهال های اصلاح شده را از طریق فروشگاه ایرانین تری تهیه نمایید.

تفاوت نهال های اصلاح شده با نهال های اصلاح نشده

  • نهال بذر های اصلاح شده از رشد بسیار سریع تری نسبت به نهال های اصلاح نشده برخوردارند.
  • باروری درون نهال های اصلاح شده بیشتر از اصلاح نشده است.
  • ارزش غذایی بدست آمده از محصولات نهال های اصلاح شده بسیار بیشتر از نهال های اصلاح نشده است.
  • مقاومت نهال های اصلاح شده در مقابل آفات و یا شرایط بد آب و هوایی و..  بسیار بیشتر از نهال های اصلاح نشده است.
  • محصولی که از طریق نهال های اصلاح شده بدست می آید بسیار بیشتر از محصولات نهال های اصلاح نشده است. در نتیجه هزینه های کشاورزی کاهش می یابد.
فروش نهال اصلاح شده در تهران
تفاوت نهال های اصلاح شده با نهال های اصلاح نشده

معایب نهال های اصلاح شده

  • میوه ی نهال های اصلاح شده در برخی از افراد موجب ایجاد به وجود آمدن سم در بدن و یا حساسیت می شود.
  • میوه های به دست آمده از نهال های اصلاح شده ارزش غذایی بسیار کمتری نسبت به نهال های اصلاح نشده دارد.اما ظاهر میوه های اصلاح شده بسیار زیباتر است.

البته این را باید بگوییم که این مشکلات درون آزمایشگاه های گیاهشناسی قابل حل است. اما باید حواستان باشد که از یک فروشگاه معتبر نهال های اصلاح شده را خریداری می کنید که محصولاتی سالم داشته باشید.

5 مرحله برای اصلاح کردن بذر، محافظت از نهال اصلاح شده و فروش نهال اصلاح شده در تهران

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های متعددی برای اصلاح بذر درون آزمایشگاه های گیاهشناسی انجام می شود اما به صورت کلی برای اصلاح بذر باید 5 قدم برداشته شود که در ادامه توضیح می دهیم:

  • بدست آوردن DNA های خاص و مفید: یکی از مهم ترین اقدام ها برای اصلاح بذر، بدست آوردن ژن های مفید و خاص از درون گیاهان.تمامی  DNA های موجود در گیاه در جهت اصلاح سازی بذر مورد نظر خارج می شود.
  • جداسازی ویژگی های دلخواه از DNA های بدست آمده: پس استخراج تمامی  DNA ها باید توسط گیاه شناسان متخصص، خواص مورد نظر شناسایی و استخراج شود تا به بذر مورد نظر منتقل گردد.
  • پیوست دادن DNA های شاخص با DNA های جداسازی شده: با استفاده از برش ژن ها، DNA هایی که دارای ویژگی های خاص ما هستند با DNA های بذر متصل می شوند.
  • پرورش بافت: ما طبیعتا قادر به تعویض تمامی سلول های موجود درون گیاه را نداریم،پس درون بافت گیاه ژنی که دارای خواص مورد نظر ما هست را روی بافت ها پرورش می دهیم تا ژن ما به هسته ی سلول برسد. و در آخر این سلول ها به گیاهان تبدیل می شود و می توان آن ها را درون گلخانه های ویژه پرورش داد تا یک نهال شوند.
  • مرحله ی آخر آزمایش: و در آخرین مرحله باید بذر های اصلاح شده را مورد آزمایش بررسی قرار داد تا از سالم بودن و بالا بودن کیفیت آن ها مطمئن شویم سپس به تولید برسانیم.
فروش نهال اصلاح شده در تهران
5 مرحله برای اصلاح کردن بذر، محافظت از نهال اصلاح شده و فروش نهال اصلاح شده در تهران

جمع بندی درباره ی فروش نهال اصلاح شده در تهران

همانطور که در بالا درباره ی فروش نهال اصلاح شده در تهران سخن گفتیم،قصد داریم تا به یک جمع بندی برسیم:

امروزه با پیشرفت های تکنولوژی در صنعت مهندسی ژنتیک و گیاهشناسی ما می توانیم با اصلاح بذر ها به نهال های اصلاح شده ای برسیم. که بتوان از آن ها محصولاتی با کیفیتی بسیار بالا و میزان زیادی محصول بدست آوریم.اصلاح بذر های گیاهان بسیار کاری تخصصی بوده و حتما باید توسط مهندسان ژنتیک درون آزمایشگاه های گیاه شناسی صورت گیرد. شما می توانید نهال های اصلاح شده دارای گواهی استاندارد جهانی را از طریق فروشگاه ایرانین تری تهیه نمایید.

سوالات متداول درباره ی فروش نهال های اصلاح شده در تهران

  1. بزرگترین عیب نهال های اصلاح شده چیست؟
    یکی از بزرگترین عیب های میوه ی نهال های اصلاح شده این است که در برخی از افراد موجب ایجاد به وجود آمدن سم در بدن و یا حساسیت می شود.
  2. چگونگی بدست آمدن نهال های اصلاح شده؟
    نهال های اصلاح شده توسط مهندسان ژنتیک درون آزمایشگاه های گیاهشناسی تولید می شوند که عملی بسیار تخصصی است.
  3. مهم ترین تفاوت بین نهال های اصلاح شده و نهال های اصلاح نشده چیست؟
    مقاومت نهال های اصلاح شده در مقابل آفات و یا شرایط بد آب و هوایی، خاک نامناسب و..  بسیار بیشتر از نهال های اصلاح نشده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آدرس و شماره تلفن نهالستان بهمن آبادی

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *