این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با انواع ارقام گوجه سبز آشنا کنیم و برای خرید نهال گوجه سبز شما را راهنمایی کنیم.

نهال گوجه سبز

در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند 

در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

نام انگلیسی: Reine Claude Verte

 

گوجه سبز یا آلوچه به درختی گفته می شود که میوه ای کوچک و آب دار داشته و پوست آن نازک و در رنگ های سبز و قرمز و یا هسته سخت می باشند. این گیاه از حدود ۲۰۰۰ سال پیش توسط چینی ها کشت شده است. سپس از طریق ایران و سوریه به یونان آورده شده است. درخت گوجه سبز در مناطق معتدل رشد مطلوبی دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ های زرد ، نارنجی، قرمز ، ارغوانی و سبز تبدیل می شوند. هنگامی که در معرض سرمای شدید قرار می گیرد باعث ایجاد رنگ قهوه ای و شکلی نامطلوب در میوه گوجه سبز می شود. سرعت رسیدن میوه گوجه سبز بسیار سریع است و تنها به مدت ۴ روز قابلیت نگهداری در یخچال هستند. این میوه به دو صورت تازه خوری و پخته شده در انواع خورش ها مصرف می شود. گوجه سبز از ویتامین C، اسید مالیک، اسید سیتریک غنی می باشد. طعم این میوه بسته به نوع آن ترش ، شیرین یا ملس است. گوجه سبز سفت و درس است و معمولا همراه با نمک مصرف می شود. این میوه در اغلب نقاط ایران به خصوص شمال غربی به صورت عمده کشت شده و صادر می شود.

۱)نهال گوجه سبز شهریار

یکی از ارقام محبوب گوجه سبز ، رقم شهریار است که خوش طعم و خوش عطر می باشد. هنگام خرید رقم گوجه سبز شهریار به این نکته که مناسب کاشت در منطقه سردسیر می باشد توجه نمایید. این رقم در مقایسه با ارقام دیگر گوجه سبز دیرگل می باشد و باردهی آن متوسط است. این رقم در برابر سرما مقاومت بسیار زیادی نشان می دهد.

 

 

۲)نهال گوجه سبز سرودی:

رقم سرودی یکی دیگر از ارقام گوجه سبز است که بومی کشور ایران می باشد. این رقم به طور معمول در سردرود آذربایجان پرورش می یابد. یکی از ارقام ارزان قیمت گوجه سبز است. میوه این رقم سبز رنگ است و اندازه اش متوسط است و زودرس است. از ماه خرداد می توان آن را برداشت کرد. این رقم مناسب کاشت در نواحی معتدل است.

 

 

۳)نهال گوجه سبز آذر شهر:

یکی دیگر از ارقام گوجه سبز است که اغلب در آذربایجان شرقی کشت می شود. میوه این رقم سبز روشن است که هنگام رسیدن تقریبا زرد می شود. اگه طعم شیرین گوجه سبز را می پسندید خرید گوجه سبز آذر شهر به شما پیشنهاد می شود. میوه آن قلبی شکل و صاف است و بسیار نرم و آب دار می باشد‌. شاخه های نهال زاویه دار هستند.

۴)نهال گوجه سبز ملایر:

گوجه سبز ملایر همانطور که از نامش پیداست بومی شهر ملایر است. این رقم را می توان با قیمت های گوناگون بسته به نوع آن که گلدانی ، پایه رویشی و ریشه است متفاوت است. رنگ میوه این رقم سبز روشن متمایل به قرمز است و مزه اش ترش است. میوه آن گرد و متوسط است و باردهی آن زود انجام می شود. این رقم را می توان اواخر خرداد ماه یا اوایل تیرماه برداشت کرد.

 

 

۵)نهال گوجه سبز سرخ اراک :

یکی دیگر از ارقام گوجه سبز ، رقم سرخ اراک است که یکی از باکیفیت ترین ارقام گوجه سبز می باشد‌. این رقم بومی شهر اراک است. رنگ میوه این رقم زرشکی است و نرم و آب دار است. ارتفاع این نهال تقریبا ۶ متر است و شاخه های زاویه داری دارد. میوه های این رقم تقریبا ۲۵ گرم وزنشان است و در نتیجه یک درخت آن حدودا ۹۰ کیلوگرم باردهی دارد. خرید گوجه سبز سرخ اراک بسیار در بازار مورد پسند است.

 

 

۶)نهال گوجه سبز سلطانی:

رقم گوجه سبز سلطانی یکی از ارقام درشت گوجه سبز است که وزنی حدود ۴۰ گرم دارد. این رقم به شکل جامی رشد نموده و دارای شاخه هایی زاویه دار هستند. هر درخت سلطانی به طور معمول ۶۰ کیلو گرم باردهی انجام می دهد. ارتفاع درخت آن حدودا بین ۵ الی ۷ متر می باشد. رنگ میوه این رقم ترکیبی از زرد و قرمز است و طعم آن هم ترش و هم شیرین است.

 

 

۷)نهال گوجه سبز سعدی:

یکی دیگر از ارقام گوجه سبز است که اغلب در شهر شیراز کشت می شود. این رقم ارتفاعی حدود ۵ الی ۶ متر دارد و شاخه هایش زاویه دار است. به صورت جامی رشد نموده و اوایل فصل بهار شکوفه هایش نمایان می شود. این رقم حدودا ۱۴ روز گلدهی را ادامه می دهد. خرید گوجه سبز سعدی به علت طعم بی نظیر آن بسیار پرطرفدار است. میوه های این رقم قلبی شکل ، قرمز رنگ و آب دار هستند. طعم آن ها هم ترش و هم شیرین می باشد.

 

 

۸)نهال گوجه سبز اسرائیلی:

یکی دیگر از ارقام گوجه سبز است که بومی کشور اسرائیل می باشد. این رقم از اواسط خرداد ماه قابل برداشت می باشد. این رقم حدودا بین ۵ الی ۷ متر ارتفاع دارد. هر گوجه سبز اسرائیلی ۴۲ گرم وزن دارد در نتیجه هر درخت گوجه سبز اسرائیلی ۱۱۵ کیلوگرم باردهی دارد. میوه های این رقم سبز مایل به روشن ، قلبی شکل با شیارهای طولانی می باشند. گوشت میوه به هسته چسبیده است و بافت آن نرم و آب دار است.

 

 

۹)نهال گوجه سبز ترکیه ای:

یکی از ارقام گوجه سبز است که در مقایسه با سایر ارقام گوجه سبز زودتر برداشت می شود. این رقم اردیبهشت ماه قابل برداشت می باشد. قیمت این رقم دوبرابر ارقام ایرانی است. خرید این رقم گوجه سبز در ترکیه بسیار پرفروش است. طول آن حدودا بین ۴ الی ۶ متر است. هر درخت آن حدودا ۱۳۰ کیلوگرم باردهی دارد. رنگ میوه گوجه سبز سبز تیره است و بافت آن نرم و آب دار است. 

 

 

۱۰) نهال گوجه سبز تو سرخ:

این رقم گوجه سبز در مقایسه با دیگر ارقام کمی گران تر می باشد. گوجه سبز تو سرخ به طور معمول در استان مرکزی کشت می شود. این رقم ارتفاعی حدودا بین ۳ الی ۴ متر دارد. رنگ این رقم قرمز است و بافتی نرم و آب دار دارد. طول درخت آن حدودا ۳ الی ۴ متر می باشد. هر میوه آن وزنی حدود ۳۵ گرم دارد. این رقم بسیار مرغوب است.

 

 

بهترین مرکز خرید نهال گوجه سبز:

یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید نهال گوجه سبز ، نهالستان بهمن آبادی می باشد که دارای سابقه چندین ساله در این کار است و شما برای خرید انواع ارقام نهال گوجه سبز می توانید هم به صورت حضوری هم به صورت تلفنی از آن ها به طور رایگان مشاوره گرفته و در صورت تمایل خرید فرمایید. این نهالستان هر نوع رقم گوجه سبز را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و نحوه کاشت و نگهداری آن را از صفر تا صد به شما آموزش می دهند.

قیمت نهال گوجه سبز:

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس : 

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912 

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *