این نوشته از سری آموزش‌های نهالستان بهمن آبادی در بخش نهال است .در این نوشته سعی داریم شما را با کاشت و پرورش مراحل خدمات طراحی فضای سبز آشنا کنیم و برای خرید نهال شما را راهنمایی کنیم. در سال های اخیر اکثر مردم به دلیل زندگی ماشینی و دوری از طبیعت برای تعطیلات و اخر هفته ها به دنبال باغ و باغچه ای برای زندگی هستند  در این میان تصمیم داریم شما رو با انواع گل و گیاه اشنا کنیم که در این زمینه کمک هستند

مراحل خدمات طراحی فضای سبز

هنگامی که قصد ایجاد فضای سبز خصوصی و یا عمومی را داشتید ، در آغاز توجه داشته باشید که طراحی و اجرای این فضا باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. شما می توانید از اولین قدم تا قدم آخر را زیر نظر کارشناسان حرفه ای و با گرفتن مشاوره های مربوط به آن فضای سبز خود را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید.

مرحله های خدمات طراحی فضای سبز :

۱) اندازه گیری و بررسی ابعاد فضا

۲) سنجش پتانسیل های محیط در خدمات طراحی فضای سبز

۳) انتخاب و پیشنهاد گیاهان و گل ها

۴) تصیم گیری نسبت به شکل کاشت و الگوبندی آن در خدمات 

۵) ارائه دستورالعمل های رسیدگی به فضای سبز

۶) طراحی و اجرای نورپردازی در خدمات طراحی فضای سبز

۷) رسیدگی های دوره ای در صورت نیاز

۱) اندازه گیری و بررسی ابعاد فضا :

در همه پروژه های ایجاد فضای سبز ، بدون توجه به ابعاد و فضایی که دکوراسیون در آن ایجاد می شود باید به صورت دقیق و اصولی اندازه گیری شود. اگر قبل از اندازه گیری هر گونه عملی را انجام دهید با شکست مواجه خواهید شد. گل و گیاهی که انتخاب کرده ایم را نمی توانیم به شکل تصادفی در محیطمان بکاریم ، اگر این عمل را انجام دهید طولی نمی کشد تا با مشکلات زیادی مواجه شوید. هر یک از این مشکل ها می توانند دکوراسیون اولیه را بهم بریزند. در طراحی و اجرای فضای سبز تیم های مجرب و کارآزموده قبل از اندازه گیری محیط و بررسی ابعاد فضا به لحاظ تابش نور خورشید، جریان هوا، ساختمان ها و بناهای اطراف، میزان بارش و … انجام می دهند. مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که نحوه اجرای فضای سبز در جنوب کشور با شمال کشور از جنله پتانسیل های جغرافیایی متفاوت خواهد بود و طراحان حرفه ای به طور حتم این مسئله را در نظر خواهند گرفت.

۲) سنجش پتانسیل های محیط در خدمات طراحی فضای سبز :

در این مرحله سنجش پتانسیل های محیط را مد نظر قرار دهید. سنجش پتانسیل یعنی بررسی دقیق وضعیت خاک و میزان مرغوب بودن یا ضعیف بودن آن است. وضعیت جغرافیایی هم باید بررسی کنید چرا که برخی از گیاهان توانایی رشد در آب و هوای سردسیر ندارند و بعضی از گیاهان توانایی رشد در آب و هوای گرمسیر را ندارند و پژمرده می شوند و تیم طراحی متخصص باید بر اساس الگو کاشت گیاهان را انجام دهند.

۳) انتخاب و پیشنهاد گیاهان و گل ها :

در این مرحله گل و گیاه های مختلف را مد نظر قرار داده و کاشت را انجام دهید. انتخاب نوع گیاه علاوه بر سلیقه مشتری به موقعیت جغرافیایی و وضعیت خاک بستگی دارد. همیشه نمی توان طبق سلیقه مشتری همه گیاهان را انتخاب کرد و اگر مشتری علم کافی نسبت به پتانسیل های فضا و نیاز های گیاهان مختلف را نداشته باشد احتمال دارد علایق او با پتانسیل های منطقه زندگیش متفاوت باشد. پس از این که گیاهان را انتخاب کردید به خریداری بذرهای مرغوب بپردازید. حتما بذری مرغوب خریداری کنید و نهایت دقت و وسواس را به کار ببرید. با محدود کردن هزینه ها کیفیت بذر انتخاب شده را پایین بیاورید تا نتیجه پروژه چیزی غیر از ایده آل شما باشد.

۴) تصیم گیری نسبت به شکل کاشت و الگوبندی آن در خدمات طراحی فضای سبز :

در این محله باید محلی مناسب جهت کاشت این نهال ها انتخاب کنید. بعضی اوقات امکان کاشت بعضی از گیاهان کنار یکدیگر وجود ندارد. همچنین زاویه تابش و شدت تابش نور خورشید را در کاشت نهال ها به کار ببرید. رعایت این نکات در کنار یکدیگر می تواند ضامن ماندگاری فضای سبز شما باشد و هزینه به کار رفته در مرحله اجرا تا مدت طولانی باقی بماند.

۵) ارائه دستورالعمل های رسیدگی به فضای سبز :

همان طور که تمام موجودات زنده نیاز به رسیدگی دارند در فضای سبز هم این نیاز وجود دارد. دستورالعمل های رسیدگی به گیاهان توسط کارشناسان نگهداری از گل و گیاه به مشتری داده شده وتا رسیدگی های لازم را انجام دهند. رسیدگی ها شامل هرس کردن، آبیاری و … می باشد. عدم انجام این امور موجب به وارد شدن آسیب به فضای سبز می شود.

۶) طراحی و اجرای نورپردازی در خدمات طراحی فضای سبز:

انجام نور پردازی یکی از مراحل مهم در طراحی فضای سبز می شاد. گروه های نور پردازی با توجه به محیط شما خدمات طراحی و اجرای نور پردازی را انجام می دهند. برای استفاده از این خدمات باید بله شرکت طراحی نور پردازی بروید.

۷) رسیدگی های دوره ای در صورت نیاز :

در مرحله آخر نیز تیم کارشناس باز بینی های لازم را انجام داده و در صورت نیاز تغییراتی اعمال می کنند. همچنین این تیم نحوه نگهداری از فضای سبزتان را به شما آموزش می دهند. این مرحله بسیار حائز اهمیت است چرا که ممکن است مشکلات پیش بینی نشده ای در فضای سبز شما وجود داشته باشد و نیاز به ترمیم باشد. همچنین شما می توانید از آن ها بخواهید به صورت دوره ای یا در صورت وجود مشکلی به فضای سبز شما رسیدگی کنند و با هزینه مناسب و به صورت حرفه ای آن را بر طرف کنند.

طراحی فضای سبز تنوع بسیار زیادی دارد و هر فضا نیازمند طراحی منحصر به فرد خودش می باشد. برای اینکه طراحی فضای سبز منحصر به فرد و خاص خود را با توجه به منطقه ای که در آن مستقر هستید طراحی و دیزاین کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید. در نهالستان بهمن آبادی تیم مجرب و با سابقه با کم ترین هزینه مناسب ترینساخت ویلا را برای شما طراحی و ساخت کرده و فضای سبز شما را منحصر به فرد و خاص می کند. در نهالستان بهمن آبادی متخصصان با استعداد را گرد هم آورده ایم تا فضای دلنشین و مطابق خواست شما را برایتان طراحی و اجرا کنند. 

نهالستان بهمن آبادی هر روزه آماده‌ی مشاوره و پاسخ به خریدارن حضوری و غیرحضوری ( تلفنی) است.

آدرس : کرج ، مشکین دشت ، جاده‌ی خوشنام ، 100 متر بعد از آهن فروشی بیاتلو ، نهالستان علیرضا بهمن آبادی.

لینک گوگل مپ :  https://goo.gl/maps/QXg1yzMpA389mBXb7

اگر از مترو استفاده ‌می‌کنید، به ایستگاه مترو کرج آمده سپس با تاکسی‌های خطی به مشکین دشت بیاید.

تلفن‌های تماس :

38 46 666 0912

31 11 282 0938

03 14 164 0912

99 86 276 0930

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *