معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست

خرید گیاهان آپارتمانی سایه دوست


معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست

برای خرید نهال گیاهان آپارتمای باید نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید. گیاهان مختلف با ویژگی های مختلفی وجود دارند که باید با توجه به شرایط نگهداری خود و محیط تهیه گردند. در این مقاله می خواهیم به معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست بپردازیم.

گیاهانی سایه دوست نیازی به نور زیاد ندارند که این مشکل بسیاری از افراد در تامین نور برای گیاهان خانگی شان است.

می دانیم که تامین نور برای گیاهان از عوامل بسیار مهم در رشد و نگهداری گیاه است. حال اگر این نیاز برای گیاه فراهم نشود، گیاهتان از بین خواهد رفت. اما نگران نباشید، معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست در این مقاله به شما کمک می کند تا از میان این نوع گیاهان انتخاب نمایید و همیشه حتی در نور کم هم شاداب باشند.

پس بریم تا با گیاهانی که در سایه و بدون نور کم هم رشد می کنند، آشنا شویم.

انواع گیاهان سایه دوست

گیاهان سایه دوست
انواع گیاهان سایه دوست

ممکن است حتی فکرش را هم نمی کردید که برخی گیاهان اصلا به نور زیاد برای رشد احتیاجی ندارند و حتی در سایه رشد خوبی دارند.

منظورما از گیاهانی که سایه پسند هستند، گیاهنی هستند که قابلیت و توانایی رشد را در محیط های کم نور و مصنوعی را دارن و نیلزی به نور خورشید برای رشد و سلامت ندارند. یک مزیت دیگری که نگهداری این گونه گیاهان دارند این است که به آبیاری زیاد هم نیازی ندارند و به دلیا وجود نور کم، اب تا مدت زیادی در گلدان وجود دارد و با آبیاری زیاد باعث صدمه به ریشه گیاهان می شود. این مورد رادر خرید انواع گیاهان سایه دوست و نگهداری از آن ها رعایت نمایید.

معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست زاموفیلیا

این روزها علاقه مندان به نگهداری از گیاه زاموفیلیا زیاد شده است. گرچه این گباه نزدیک به یک قرن است که شناخته شده است. اما بخاطر زیبایی ساده ای که دارد و نگهداری بدون نور، این اواخر طالب زیاد دارد.

زاموفیلیا از دسته گیاهان آپارتمانی سایه دوست است که به دلیل رشد کمی که دارد بیشتر برای فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد که البته برای نگهداری در خانه هم بسیار زیبا و چشمگیر است.

این گیاه خیلی زود و در زمان کم هم به تعویض گلدان نیازی ندارد. زیرا رشد آنچنانی هم ندارد. پس این مورد هم از مزیت های نگهداری زاموفیلیا است که بی دردسر است. در نگهداری این گیاه خیلی دقت داشته باشید، زیرا نور زیاد باعث از بین رفتن و سوختن برگ هایش می شود. استفاده از نورهای فلورسنت برای رشد زاموفیلیا هم استفاده دارد.

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا اسن دیگری هم دارد که به نام گیاه مار است. این گیاه در تمام فصول شاداب و سرحال است.

از بادوام ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی سایه دوست همین گیاه است. این گیاه در انواع مدل ها و سایزها وجود دارند که همه نگهداری آسان و بی دردسرس دارند. خیلی علاقه به نور ندارند و در نور کم رشد قابل توجهی دارند. اگر اهل مسافرت هستید، خیالتان راحت باشد که این گیاه تا برگردید بدون آب هم سرحال و زنده خواهد ماند.

اما گونه های مختلفی از این گیاه وجود دارند که بد نیست، اشاره مختصری به آن ها شود.

سانسوریای شمشیری

شاید خنده دار باشد که اسم دیگر این گیاه زبان مادر شوهد است و آن هم به دلیل تیز بودن برگهای این گیاه از انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست است. فقط یک نکته مهم در این گونه این است که نوع ابلق این گبه در نور کم رگه های زردش را از دست می دهد اما نوع سبزش بسیار طبیعی و مقاوم رشد می کند.

این گونه از سانسوریا رشد عمودی شمشیرگونه و بسیار خوبی را دارد. در بسیاری از محیط های دکوری در ادارات و خانه استقاده می گردد.

سانسوریای پاکوتاه

این گونه از سانسوریا هم باید در معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست حتما نامش آورده شود. زیرا رشد خیلی خوبی در نور کم و کم آبی دارد. بسیار مقاوم است و انتخاب خوبی برای نگهداری راحت در خانه و محل کار است. قد کوتاهی دارد که هر محیطی قابلیت رشد دارد. فضای زیادی هم نیازی ندارد.

سانسوریای مدادی

این گونه از سانسوریا هم در برابر کم نوری مقاوم است. از رنگ های گوناگون آن در نهالستان ایرانیان وجود دارد که می توانید تهیه نمایید.

انتخاب گیاه پوتوس و معرفی آن

خرید گیاه پوتوس

پوتوس از انواع گیاهان آپارتمانی بسیار مقاوم است. جالب است که این گیاه قابلیت رشد رونده را دارد که بیشترگیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم این ویژگی را ندارند.

از این گیاه برای زیبایی بیشتر در محوطه ها استفاده می شود. رونده است و برای دکوراسیون انتخاب خوبی است.

رنگ های مختلفی ار طیف سبز رنگ این گیاه وجود دارد. که گونه سبزش به کم نوری مقاوم است و نوع ابلق آن به نور برای رشد احتیاج دارد و در کم نوری پژمرده می شود. از فواید نگهداری این گیاه افزایش اکسیژن و بهبود در عملکرد مغز و ریه دارد. انتخاب پوتوس برای سلامتی خود و خانوادتان اهمیت دارد.

گیاه آگلونما

این گیاه تنوع زیادی در انواعش دارد. اگر از این گیاه برای محیط کم نور می خواهید، نوع آگلونما بلک را انتخاب نمایید. پس این نوع را اصلا در مقابل نور و افتاب قرار ندهید تا خشک نشود و از بین نرود. از بهترین گیاهان آپارتمانی سایه دوست آگونمای بلک است.

در نهایت اینکه

برای خرید گیاهان زینتی و آپارتمانی حتما باید نسبت به محیطی که قرار است نگهداری شود و میزان رسیدگی از طرف شما بستگی دارد. در این مقاله تحت عنوان معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست با گیاهان پرطرفدار از این دسته آشنا شدیم. اگر نظر خاصی در این زمینه دارید می توانید با ما در میان بگذارید. برای خرید نهال انواع گیاهلن از نهالستان ایرانیان تری اقدام نماییید.

سوالات متداول معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست

بهترین و سالم ترین گیاه خانگی زینتی از کجا خریداری کنم؟

برای خرید انواع گیاهان زینتی و درختچه های زینتی و خاص از نهالستان های معتبری چون نهالستان بهمن آبادی اقدام نمایید.

گیاه لیندا می تواند در نور کم هم رشد کند؟

گیاه لیندا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست دوست است که به نور کم مقاوم می باشد.

آیا گیاه بامبو هم سایه دوست است؟

بله گیاه بامبو ار گیاهانی است که به نور زیاد نیازی ندارد. این گیاه را می توان در آب دارای مواد مغذی و شیرین رشد خوبی داشته باشد. البته که قابلیت کاشت هم در خاک و هم نگهداری در آب را با هم دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *