خرید نهال پسته قزوینی

خرید نهال پسته قزوینی،نهال پسته قزوینی نوعی پسته ریز است ویژگی های خاص خود را دارد ،یکی از این ویژگی ها قابلیت خلال شدن بدون خورد شدن پسته است.از این رو میتوانید از آن راحت تر برای خلال و استفاده در غذا و دسر استفاده کنید.

خاستگاه نهال پسته قزوینی 

همانطور که از نام این نوع پسته معلوم است،خاستگاه این پسته استان قزوین می باشد،در عین حال در این شهر این پسته با نام کله بزی نیز شناخته میشود که دلیل آن احتمالا شباهت آن است.

مشخصات ظاهری پسته قزوینی

پسته نوع قزوینی از انواع پسته های ریز است که حالت بادامی و کشیده دارد.این نوع بادام پرچرب بوده و به دلیل سفت بودن مغز ها قابلیت خلال شدن را به خوبی دارد. رنگ مغز ها سبز و پوست آن استخوانی است.

از نکاتی که راجع به نهال این نوع پسته وجود دارد،این است که به دلیل ریز بودن این نوع پسته خوشه ها بسیار متراکم و پر اند.

نهال پسته قزوینی به حالت قائم رشد میکند در حالی که در برخی نهال های پسته ما شاهد رشد انحنا دار تنه هستیم.

شاخ و برگ های این درخت حالت چتری شکل به درخت میبخشد .خرید نهال پسته اکبری

آیا میتوان نهال پسته قزوینی را در مناطق سرد کاشت ؟

نهال پسته قزوینی از انواع نهال های پسته دیرگل است.از این رو همانطور که میدانید درختان دیرگل را میتوان در مناطق سردسیری کاشت. در عین دیرگل بودن این نهال زودرس بوده و میتوانید پسته هایتان را از اواسط تابستان برداشت کنید.

ارقام زودرس پسته برای کاشت در مناطقی که سرمای زودرس پاییزه و بارندگی پاییزه دارند بسیار مناسب است. زیرا کاشت نهال دیررس در این مناطق مناسب نیست و بهترین گزینه برای این مناطق انواع پسته خیلی زودرس و یا زودرس مانند نهال پسته قزوینی می باشد.

مقاومت نهال پسته قزوینی 

همانطور که ذکر شد ،شما میتوانید نهال پسته نوع قزوینی را در مناطق سرد به دلیل دیرگل بودن بکارید،این نوع نهال پسته به خشکی و شوری خاک نیز مقاوم است و حتی در خاک های آهکی نیز قابل رشد می باشد.

در هر صورت نکته مهم این است که رشد و باردهی بهتر این نهال به غنی بودن خاک شما ارتباط مستقیم دارد. از این رو خاک با زهکشی خوب و لومی بهترین گزینه می باشد.

نهال پسته قزوینی را در چه فاصله هایی بکاریم ؟

درختان پسته نیاز به دریافت کامل نور خورشیدبرای فرایند رشد دارند ،از این رو فاصله بیشتر موجب رشد بهتر آنها میگردد. شما برای احداث باغ میتواند درختان خود را در فاصله 4 الی 5 متر بکارید.

نکته در مورد نهال پسته 

فاصله کاشت درختان از اهمیت بالایی برخوردار است،به طوری که عدم رعایت فاصله،موجب رفتن شاخه ها در هم دیگر،سخت شدن فرایند برداشت میوه ،عمیق نشدن ریشه گیاهان در اثر نبود جا و در هم تنیدگی ریشه ها،دریافت نکردن نور خورشید به اندازه کافی به دلیل ایجاد سایه روی یکدیگر میشود.

از این رو رعایت فاصله و هرس مناسب و به وقت موجب داشتن نهال های بهتر و کیفیت بالاتر محصول و آسان شدن فرایند های باغداری میگردد.

مقدار باردهیی نهال پسته قزوینی 

درخت پسته قزوینی قابلیت باردهی به میزان 4 الی 5 کیلوگرم پسته را در دارا می باشد.عمر این درخت چیزی حدود 35 تا 45 سال است و صد البته نگهداری شما از درخت موجب رشد بهتر آن یا عدم رشد مطلوب میگردد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *