خرید نهال گردو چندلر

امروزه از آن جایی که درختان میوه و بقیه درختان طول عمر خاصی دارند و بعد از سنی باید جایگزین شود، به همین دلیل اکثرا اقدام به خرید میکنند ولی چون اطلاعات کافی ندارند نسب خرید درختان گلدانی و غیر گلدانی دچار زیان هایی میشوند که گاها بسیار جبران ناپذیر است .


کاشت درختان گلدانی

درختان از نظر کاشت کلا به دو دسته تقسیم میشوند که به صورت گلدانی و ریشه لخت هستند. درختان گلدانی را شما میتوانید در هر زمانی که بخواهید بکارین و به علت گلدانی بودن احتمال تلفات داشتن آن بسیار کم است .

تفاوت فروش درختان گلدانی و ریشه لخت

درختان گلدانی دو ساله ، سه ساله و چهار ساله هستند که  با توجه به سن ، سایز و اندازه آنها قیمتشان هم متفاوت است ، از این رو چون در گلدان نگهداری و آبیاری میشوند شما هر زمان که میخواهید میتوانید بکارید و به علت ریشه پرس بودن آنها قیمت آن هم به مراتب از نهال های ریشه لخت بیشر است و تلفات کمتری دارند .

اما نهال های ریشه لخت که اکثرا در زمستان به علت فرورفتن درخت به خواب زمستانی از زمین کنده میشوند و به صورت عمده به فروش میروند ، قیمت کمتری دارند و به علت ریشه پرس نبودن احتمال داشتن تلفات آن بسیار زیاد است.


نکات مهم هنگام خرید نهال های گلدانی

  • هنگام خرید نهال های گلدانی از ریشه پرس بودن آن به مدت 6 ماه اطمینان حاصل کنید .
  • هنگام کاشتن نهال های گلدانی مراقب باشید که خاک آن به هم نریزد.
  • نهال های گلدانی را هنگام تهیه و به منظور نگهداری آنها روی کاشی ها نگذارید چون آفتاب شدید ریشه نهال های از گلدان بیرون آمده را خشک میکند و در نتیجه درختان شما از بین میرود.

 

  • کاشت نهال گردو در درون گلدان

    کاشت نهال گردو در گلدان


خرید نهال گلدانی با توجه به سن و نوع گلدان آن

دوساله > کیسه ای

سه ساله > گلدان سطل 10

چهار ساله > گلدان سطل 12

پنج ساله > گلدان نیم زباله و زباله


آبیاری درختان گلدانی

درختان گلدانی از آنجایی که در همه فصور سال حتی تابستان ها و بهار میتوان کاشت و در این زمان هوا بسایر گرم است بهتر است که در هفته دوبار ابیاری شوند ريال بهترین ساعت آبیاری نهال های گلدانی اوایل صبح و یا نزدیک های عصر میباشد.

چرا که افتاب درحال غروب کردن است و آب تبخیر نمیشود و زحمات شما به هدر نمیرود ، نکته ای که قابل ذکر است این است که درختانی که ریشه لخت هستند هم آبیاری آن به این صورت است.

 


قیمت نهال گلدانی

قیمت نهال گلدانی به نوع نهال، نژاد آن، کیفیت، سلامت نهال بستگی دارد. مسلم است که نهال هایی که دارای محصولات مرغوب و پرفروش تر می باشند به دلیل تقاضای بیشتر قیمت بالاتری نسبت به دیگر گونه ها خواهند داشت. البته باید توجه داشت که در برخی از نهالستان ها به دلیل اینکه دارای باغ مادر می باشند و نهال ها را بدون واسطه در اختیار باغداران قرار می گیرند، قیمت نهال گلدانی مناسب تر می باشد.

نهالستان ایرانین تری  یکی از نهالستان های معتبر و دارای تاییدیه جهاد کشاورزی است. این نهالستان انواع نهال گلدانی بذری، نهال گلدانی پیوندی، نهال میوه گلدانی و … را با بالاترین کفیت تولید می کند. قیمت نهال گلدانی در این نهالستان به دلیل حذف واسطه بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای باغداران می باشد.


 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *