،خرید و قیمت نهال تبریزی

خرید و قیمت نهال تبریزی، نهال تبریزی از انواع نهال  های بسیار معروف برای ساخت حصار و دیوار است.  این نوع درخت رشد بسیار سریعی دارد و در مدت کوتاهی در سال رشد چشمگیری داد.
افزایش آبدهی موجب میشود رشد این درخت هر چه بیشتر افزایش یابد ولی با ایتن حال نباید زیاده روی شود.

ویژگی ظاهری 

ویژگی ظاهری،از لحاظ ظاهری این درخت دارای برگ هایی پراکنده و چوبی سبک و روشن رنگ است و قامت کشیده ای داشته و خیلی صاف بدون انحنا بالا می رود. برگ ها سبز روشن براق بوده و حتی از تنه نیز آویزان اند.

پوسته این درخت به رنگ خاکستری خیلی ملایم است.ممکن است این درخت با هم خانواده های خود مانند کبوده و صنوبر و ایتالیایی اشتباه گرفته شود ولی همه ویژگی و ظاهر خیلی شبیه به هم دارند.

فصل کاشت نهال تبریزی

فصل کاشت نهال تبریزی ،در صورتی که این نهال را یه صورت گلدانی ریشه پرس خریداری میکنید نگرانی بابت کاشت نخواهید داشت و خیلی راحت در هر فصلی از سال میتوانید آن را در زمین بکارید،اما در صورتی که به طور مستقیم  میخواهید آن را از زمین انتقال دهید یا به اصطلاح به شکل ریشه لخت یا ریشه باز تهیه کردید باید آن را در زمستان که در خواب فرو رفته اند جا به جا کنید.

استفاده از درخت تبریزی در صنعت چوب

استفاده  از درخت تبریزی در صنعت چوب ،این درخت به دلیل رشد بالایی که  دارد خیلی زود شما را به در آمد اقتصادی میرساند و چوب خوب  و مرغوبی دارد.

 چوب درخت تبریزی

یک چوب مقاوم، ماندگار، تقریباً ارزان‌قیمت و کاملاً سبک با بافتی متراکم است که آن را تبدیل به یک چوب ایده‌آل در انبوه فعالیت‌های نجاری و حتی ساختمان ‌سازی کرده ‌است.درخت صنوبر از جمله درخت‌های راست قامت است که تنه صاف و بلندی دارد. این تنه صاف درخت صنوبر برای انجام بسیاری از فعالیت‌های کار با چوب ایده‌آل است. اما اصلی‌ترین ویژگی این درخت که آن را تا این اندازه صنعتی کرده ‌است، توانایی رشد کردن سریع می‌باشد. درخت صنوبر در شش‌ سالگی به ‌نهایت بلوغ خود می‌رسد و کاملاً رشد کرده آماده برداشت می‌باشد. این درخت مناسب ایجاد جنگل‌های مصنوعی است. جنگل‌هایی که در آنها از نهال درختان راست قامت و زود بازده پرورش می‌دهند و قطعا درخت تبریزی یکی از بهترین گونه‌ها می‌باشد.

ویژگی چوب صنوبر

البته نباید از جان‌سختی و انعطاف بالای درخت صنوبر در هر آب‌وهوایی غافل باشیم. این درخت تقریباً در هر منطقه جغرافیایی خصوصا فلات مرکزی ایران رشد می‌کند و بسیار مقاوم و ماندگار است. بنابراین وقتی به فکر دایر کردن یک جنگل مصنوعی باشید حضور چنین درخت جان‌سخت، زود بازده، راست قامت با چوبی مستحکم و خوش‌تراش مورد توجه جدی قرار می‌گیرد. هرچند بهتر است در پرورش و نگهداری از درخت صنوبر اندک احتیاط لازم را داشته باشید. زیرا ریشه‌های این درخت علاقه به گسترش سطحی در عمق وسیعی از خاک اطراف خود دارند. بنابراین اگر آن‌ها را در نزدیکی مناطق مسکونی بکارید، قطعا به بخش‌های زیر بنایی خانه‌ها آسیب وارد می‌کند. این درختان سر به ‌فلک‌ کشیده کاملاً مناسب کاشته شدن در مناطق روستایی و خارج از فضاهای شهری می‌باشند.

انواع درخت تبریزی

ایتالیایی

بسیار پر شاخه و برگ می باشد و فضای بسیار زیادی را هر درخت پوشش میدهد ،رنگ تنه : کدر و یا خاکستری ملایم با لکه های سفید مس باشد،خیلی صاف رشد نمیکند و انحنا دارد ،بسیار پر اب بوده و هفته ای یکبار حداقل نیاز به ابیاری دارد.

درخت ایتالیایی به دلیل سریع الرشد بودن و قیمت چوب ان در شمال کشور بسیار مورد توجه است.

 

کبوده

 

دلیل نام گذاری این درخت رنگ زیبای ان میباشد که سبز رنگ هست،درخت از لحاظ طول عمر نسبت به بقیه بیشترین طول عمر را دارد و شبیه به چنار است ،درخت صاف رشد می کند و در طول رشد هیچ انحنایی ندارد .شکل ظاهری برگ: پشت تمام برگ این درخت نقره ای می باشد .

عمر درخت کبوده

دارای طول عمر بسیار طولانی و چوب مقاومی است ولی به دلیل کمبود اطلاعات کمتر مورد استفاده مصرف کنندگان قرار میگیرد در حالی که از لحاظ ظاهری و حتی قیمت از چنار بسیار باصرفه تر است .ویکی پدیا برای شناخت بیشتر و خرید  انواع تبریزی به این مقاله مراجعه کنید،خرید درخت چنار ،خرید درخت اقاقیا،خرید نارون 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *