خرید و قیمت نهال کاج مطبق

یکی از کاج های دوست داشتنی که به شکل خیلی منظم و جالبی رشد میکند،کاج مطبق است. کاج مطبق با نام های مختلفی شناخته میشود.
نمونه  ای از نام های آن  کاج نور فولک یا  یا آندز است،با توجه به آب و هوای  منطقه ای که در آن پرورش می یابد رشد آن متغیر است، در برخی جنگل ها گزارش شده ارتفاع آن به 60 متر نیز رسیده است.

ظاهر کاج مطبق

روش پرورش کاج مطبق

رنگ برگ های کاج مطبق سبز است و در ظاهر  شاخه های آن مقداری شبیه به کاج نوئل یا آ بی اس است.

این کاج از محدود کاج هایی است که حتی میتوان آن را در گلدان و در آپارتمان نگه داری کرد.

محل نگهداری درخت کاج مطبق

درخت کاج مطبق نور مستقیم خورشید را دوست ندارد، اما میتواند مقدار محدودی از آن را تحمل کند.بهترین مکان برای کاشت این درخت محلی است

درخت کاج مطبق نور مستقیم خورشید را دوست ندارد، اما کمی از صبح و غروب آفتاب را تحمل می کند. در غیر این صورت، یک محل سایه دار با فضای کافی بسیار خوب است. باید کاملاً روشن باشد، چون کاج فقط چیزی در مقابل نور خورشید مستقیم دارد، اما به سایه نیاز ندارد.

این یک مشکل است وقتی که تمام سال اتاق گرم می شود. در تابستان، این کاج باید از 18 درجه سانتی گراد تا 23 درجه سانتیگراد و در زمستان 5 درجه سانتی گراد به دمای 10 درجه سانتیگراد نیاز داشته باشد.

علاوه بر این، صنوبر ممکن است رطوبت ثابتی در حدود 80 درصد داشته باشد که رسیدن به آن در اتاق های امروزی دشوار است، که به طور منظم در طول سال طول می کشد. این صنوبر را می توان به طور مکرر با آب گرم اسپری کرد تا به این هدف برسد.

اگر دما در حداقل 10 درجه سانتی گراد تا 15 درجه سانتیگراد ثابت باشد، گیاه می تواند روی بالکن یا ایوان قرار داده شود. با این حال، لازم است که اطمینان حاصل شود که کاج مطبق نور مستقیم خورشید را به خصوص در ظهر دریافت نمی کند. کاج مطبق به طور مساوی رشد می کند وقتی که آن را در فواصل زمانی منظم در حدود 20 درجه بچرخانید.

ثبات خاک کاج مطبق:

این گیاهان انتظارات زیادی از خاک ندارد. خاک خیلی نمکی دوست ندارد، خاک رودودندرون خالص هم همینطور

نیازهای کاج مطبق:

  • خاک سبک، خاک نرم و زهکشی خوب
  • تازه مرطوب شده متوسط تا خشک
  • ماسه – رسی،نرم و بسیار نفوذپذیر

از غرق کردن آن در آب اجتناب کنید، این همان چیزی است که کاج مطبق نمی تواند تحملش کند. یک بستر مناسب با کمی خاک و یک تکیه گاه که پر از سنگ و آب است، به عنوان یک سیستم زه کشی برای اطمینان از تامین کافی رطوبت هم روی زمین و هم در هوا، بسیار مناسب هستند.

لایه های کاج مطبق:

این گیاه به طور صریح در محیط داخلی نگهداری می شود، بنابراین شما می توانید تنها از یک مخلوط تازه استفاده کنید، می توانید کود گیاهی موجود را با خاک بوته یا خاک آزالیا غنی کنید.علاوه بر این توصیه می شود که پرلیت، شن یا پمیکسد علاوه بر زه کشی خوب نیز اضافه شود، چون گیاه غرق آب شدن را دوست ندارد.

هم چنین می توانید خاک باغ، کود گیاهی، پوست گیاهی و کمپوست و ریز سنگ را را هم امتحان کنید. مهم است که کاج جای کافی در ظرف داشته باشد تا ریشه خود را در یک زیرلایه تاریک پخش کند و آب اضافی بتواند جاری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *