خرید گردو کرج :

شهرکرج  با جمعیت 1592000 نفر  در استان البرز و در همسایگی پایتخت کشور ،تهران است . این شهر به دلیل مجاورت با شمال کشور از آب و هوای بسیار خوب و غنی برخورد است.  آب و هوا معتدل بوده و بارندگی  در سه فصل سال رخ میدهد.

شهر کرج یکی از بهترین مکان ها برای خرید نهال  از دیر باز بوده است .

خرید گردو

گردو انواع مختلفی دارد و برای مناطق گوناگون گردو های متوعی وجود دارد. مثلا گردو منطقه گرم گردوی پکان

گردوی منطقه سرد گردوی چندلر و فرنور

و گردوی مناطق معتدل تویسرکان ،اسرائیلی و  انوواع گردو های بومی ایران است. از این رو دقت در انتخاب گردوی مناسب جهت کاشت مستلزم دقت زیادی می باشد .

مورد بعدی که باید بدان توجه کنید میزان شوری خاک شماست ، همچنین ‌PH آب و خاک نیز تاثیر زیادی در رشد گیاه شما خواهد گذاشت. اقلیم و آب و هواشناسی نیز موضوع اولی بود که بدان پرداختیم .

گردو  نه تنها از لحاظ نلام که بلکه از لحاظ طعم نیز متفاوت است . از گردو های خوش طعم چرب کوی ایرانی گرفته تا گردو های بیضی  کم چرب..

 

 زمان برداشت گردو

به عوامل مختلفی بستگی دارد.  واریته گردو و شریط آب و هوایی  مکانی که گردو در آن کاشته شذده است بسیار تایین کنندخه در این امر می باشد.   از عواملی که میتوانید تشخیص دهید گردو رسیده است ، به راحتی جدا شدن پوست سبز گردو، سیاه شدن پوسته ی چوبی و  قهوه ای شدن پوسته نهایی است. برداشت گردو زمانی شروع می شود که جدا کردن بیش از ۸۵ درصد گردوها از درخت امکان پذیر باشد و پوسته بیش از ۹۵ درصد گردوهای برداشت شده به آسانی جدا شود.

 

فواید گردو چیست ؟

مواد مغذی گردو آنقدر زیاد است که میتوان لیستی بی شمار از آن تهیه نمود. گردوی سرشار از امگا 3 مناسب برای مغز

مناسب برای حافظه و دستگاه گوارش و همچنین بهترین و گران قیمت ترین  چوب درخت را دارا می باشد.

 

 

ایران از نظر سطح زیر کشت گردو رتبه دوم جهان را در اختیار داشته اما از نظر میزان تولید گردو در جهان در رتبه سوم قرار دارد. در ایران گردو در بسیاری از شهرها با آب و هوای خنک و کوهستانی باغ‌های گردو وجود دارند. مهم‌ترین استان‌های تولیدکننده گردو در کشور را کرمان، همدان، آذربایجان لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه هستند.

 

خرید نهال گردو 

 

 

 

از کجا نهال های مطمعن تهیه کنیم ؟

 

بی شک با وجود مسائل زیاد برای دقت در کاشت ،نیازمند نیروها و مشاورینی خواهید بود که همیشه شما را راهنماایی نمایند، کاتالوگ کاشت،نحوه مراقبت و.. از مواردی است که یک فروشنده حرفه ای باید در اختیار شما قرار دهد.

نهالستان بهمن آبادی با بیش از 30 سال تجربه دذ تولید و تهیه و پرورش نهال میکوشد بهترین ها را برای شما عزیزان فراهم نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *